4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Platinum reklám

*************************

Platinum – Poli-Farbe – 15s +++ Értékelés: 4,4/10

Na akkor ezt most beszéljük meg. Mi az, hogy kurzusfesték? Olyan festék, amit a kurzuslovagok használnak mindenféle kurzustárgy befestésére. Így se tudod mi az? Mondjuk én sem, csak gondoltam. Mert hogy itt ilyesmit hirdetnek. Vagy nagyon félreértettem volna a koncepciót? Lehet, voltaképp csak egy szóról ugrott be mindez, arról, hogy hazai. Hazai festék. Tudod, nagyon nagy az asszociációs bázisom. Tudok a sorok közt asszociálni.

 

***************

***************

Egy reklám legyen aktuális. Egy reklám legyen aktuálpolitikus. Egy reklám érezze, mi a széljárás, mert széllel szemben nem lehet reklámozni. Akárki megmondja. Egy reklám érezze meg, mit kíván a magyar nemzet többsége, hisz mindig a többségnek szeretnénk eladni, nem pedig a kisebbségnek. A tömegnek. Kivéve, ha luxustermékről van szó, mert azt kifejezetten a kisebbség szokta vásárolni. Sajnos. Már úgy értem nekem sajnos, aki ebből a szempontból biztosan a kisebbséghez tartozom. Én veszem a festéket, mint többség, és festem ki vele a kisebbség házát. Na jó, azért nem ennyire durva. És nem is vagyok szobafestő. A lényeg, ha a többség egy adott szimbólum és metafora rendszerre szavazott, akkor jó, ha te is ehhez tartod magad mindennapi reklámkészítésed közben.

A hazai festék. A hazai festék itt olyan lilásos. Miért milyen legyen? Nemzetiszínű? Azért ez egy komoly reklám, mégis mit képzelsz, az röhejes volna. A lényeg, hogy hazai. Az aktuális jelképrendszer szerint ez minőségi jelző. Méghozzá jó minőségi. Jó minőségű. A festék. Mert hazai. Mint minden, ami hazai. Nem kell itt megkülönböztetéssel fáradozni, viszonyítani más termékekhez. Hazai és kész. Legfeljebb más hazai termékek jöhetnének még ebből a szempontból szóba, de nekünk jutott előbb eszünkbe.

Na most mint megtudtuk, a hazai festékből például egy réteg is elég. A hazai festék cseppmentes. A hazai festék tökéletesen fed. És a hazai festékkel mindenkinek öröm vele a munka. És a látvány is ennek jegyében nyújt igazolást a hallottakra. Boldogság. Fiatal pár mosolyogva festi a fészket, amit raknak éppen. És ha lenne egy kis idejük, nem csak 15 másodperc, akkor egészen biztosan vad szeretkezéssel zárnák a napi munkát, természetesen a kidöntött festékben henteregve, már hogy a vizualitásnak is adjunk egy kicsit, ha már rendes filmet nem rendezhetünk. És még ezt sem engedték nekem a csökött agyúak.

Észre tetszett venni egyébként, hogy az érzékeny lelkületű rendező milyen finom disztinkciót tett színben a két fiatal pár között? A karakterek és a színek összehangolására gondolok. A kékkel festő pár inkább hűvösebb, északiabb típusnak látszik, míg a másik szintén éppen vad szexelés előtt álló párocska, talán kicsit a keletiesebb, melegebb attitűdöt képviselik mind a színt, mind a külsőt illetően. Vagy nem. Na és ez a szexista megközelítés! Szégyelld magad!

Ja és persze van ott egy gyerek is. Kinyitja a festékes vödör tetejét, és lám, szép színes magyar napraforgók nyílnak ki belőle. Szimbolice persze. De ezt látjuk. Teljesen rendben van. Az effekten egy picit még dolgozni kellett volna, hisz a gyerek a vödör fölé néz, miközben a napraforgó kvázi a falon nyílik, de ezt csak én veszem észre.

A szlogen pedig így szól: A lehengerlő sokszínűség. Mert hogy hengerrel szoktuk manapság felvinni az ilyesféle festéket, innen tehát a lehengerlés szellemes kétértelműsége, na meg hogy festék, ami sokszínű, és ennek is van kétértelműsége ugye. Nagyon ügyes, szellemes. Te miért hiszed azt, hogy én folyton gúnyolódom? Igenis ezen a szinten ez egy ötletes szlogen. Neked is ez ugrott volna be azonnal a brainstormingon.

Tehát tanuld meg, termékedre mindenekelőtt alkalmazni kell a fő kurzuskomponenst. Hogy a kedves rétegvásárló azonnal kizárhassa a hasonszőrű termékek közül azokat, amelyek sajnálatos módon nem rendelkeznek ezzel a jellemzővel. Lehet, nem zárod így ki az összes lehetséges konkurenst, de jelentősen csökkentheted számosságukat. Aztán győzzön a jobbik. A jobbik termék, úgy értem. A kedves rétegvásárló szívét pedig jóleső hazafias melegség járja át, és kiváltságnak érzi a lényegesen szegényesebb kínálatból való választás lehetőségét. Na ezért szeretnék én kreatív lenni. Tudod, a hatalom íze…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}