Telenor reklám
*************************
Telenor hipernetezz akció – 35s +++ Értékelés: 4,6/10
Tudjátok mit gyerekek? Játszunk! És aki a legtöbbet… és aki a leghamarabb… és aki a legnagyobbat… és aki a legtovább… és aki a legkevesebb… és aki a legkisebb… az kap egy nagy szelet csokitortát. Vagy egymillió forintot. Vagy személyesen találkozhat a művésznővel. Ha gyerek vagy, inkább a tortát. Ha felnőtt, inkább a művésznőt. Vagy fordítva. Mindegy. Mert ha felnőtt vagy, akkor is gyerek vagy. Igaz, így viszont tudsz vásárolni…
***************
***************
Az a baj, hogy mindig valamiféle fennkölt, magasabb szempontrendszer szerint tekintesz ezen reklámalkotásokra, marketing koncepciókra. Például hogy ki a fene fog ilyen kis valószínűségű nyereményért ilyen hülye játékokba bonyolódni. Aztán kiderül, mindenki. Na jó, egy-két kivétellel. Sőt, ha jobban belegondolok, már velem is előfordult egyszer-kétszer. Gyűjtöttem például pontot, és vettem olcsóbban lábost. Örültem neki. Hogy most milyen jól jártam. Nagyon gáz. Most szégyellem magam. Hogy én is ember vagyok. Na de lépjünk most ezen túl. Én innentől kezdve csak akkor tekintem jól jártnak magam, ha benne vagyok a száz leggazdagabban. Vagy a legboldogabban. Lehet, a kettő együtt jár? Mert igenis, a pénz boldogít. Na, utálsz már?
Megy az ismert színésznő az utcán, és azt mondja, hogy mostanában nagyon elfoglalt. Még üvölt is – gondolom képzeletben – egy nagyot kínjában. Azt sem tudja hol áll a feje, és ráadásul rengeteg váratlan helyzetet is meg kell oldania. Erre azonnal példát látunk, egy fiatalember együtt szeretne fényképeszkedni a művésznővel. Ezt úgy oldja meg zseniálisan a művésznő, hogy együtt fényképeszkedik a fiatalemberrel, ami pontosan egy másodpercet vesz igénybe a drága idejéből. De végül is ebben kéri a mi segítségünket.
Na most kezd benned bizseregni az izgalom, hogy most, na most tényleg, te személyesen segíthetsz a művésznőnek. Érzed azt a régi izgatott hangulatot, amikor négyévesen lelkesen kiabáltál a bábszínházban, hogy vigyázz Erős János! Ott van mögötted a gonosz boszorka! És akkor lehetett püfölni a palacsintasütővel. Ügye ismerős érzés? Na persze ez itt sokkal komolyabb, felnőttesebb dolog, itt mobil alkalmazásokat küldhetsz szegény művésznőnek, hogy könnyebben megállapíthassa, mi is az a zene, amit hallgat. Téged személyesen megkért a művésznő, hogy neki személyesen küldjél. És amiképp a bábszínházban egykoron, itt is tegez téged a bácsi. Csak a bábszínházban nem kínáltak hozzá mindenféle kedvezményes csomagokat, legfeljebb perecet. És hogy miért mentél a bábszínházba? Kétségtelen, számított az interaktív élmény megélésének lehetősége, hogy beleszólhatsz a játékba, segítheted a szereplőket. Na látod. Itt ugyanez van. Csábít téged az interakció lehetősége, hogy segítheted a művésznőt mindennapjainak könnyebbé tételében. Kvázi bekiabálhatsz. Kvázi bevágódhatsz nála Zolika. Lacika. Pistike. Na jó, Julcsika. Jó barátok lesztek. De tényleg. Hisz ha megnyered a főnyereményt, akkor tényleg de tényleg személyesen találkozhatsz vele. Kit ne lelkesítene játékra ez a nagyon is valószínű lehetőség. Ha pedig nem nyered meg, akkor ugyan továbbra is csak a megszokott kisemberekkel találkozhatsz, apáddal, anyáddal, gyerekeddel, barátoddal, de valahol, igen, valahol mégis segítettél a nagyembernek, mert küldtél neki mobilalkalmazást. Na és persze vettél terméket. Ezzel meg nagyon sok embernek segítettél, hisz megmarad a munkahelyük. Nem megy tönkre a cég. A CÉG! Dehogy kezdek én most itt ilyen sztereotip antikapitalista dumába. Jelenleg én sem tudok jobbat, de már gondolkozom rajta. Várjál még egy kicsit.
Szép arculati ernyők és asztalok nyílnak az étterem előtt, ahol Lia meghallja a számot, amit nagyon szeret. És te érzed, minden nagyon kellemes. Cégesen kellemes. Ez a Lia is milyen jó alakú, csinos. Igen, ez a reklámok dolga. Vonzóvá tenni, mit vonzóvá, ne adjuk alább, mennyországgá tenni a termékek forrását, amelyben megmártózni szeretnénk. Nagyon csábító, hogy játszhatunk, nyerhetünk, mert tudod, ez a CÉGnek… bocs, a cégnek pénzbe kerül. Ez nagyon fontos. Áldoz ránk. Például reklámokat készíttet, mi több, reklámidőt vásárol, csak azért, hogy te játszhass. Tudod te azt, mennyibe kerül mindez? Tudod te, mennyit kellett fizetni Liának?
Jobb, ha nem tudod…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}