1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Vodafone reklám

*************************

Vodafone Red Asszisztensek – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Szerintetek milyen, amikor egy telefontársaság törődik az emberrel? Úgy általában persze jó, ha törődnek az emberrel, mintegy emberszámba veszik az embert, és szinte mindegy, ki teszi ezt. Vagy mi teszi ezt. Persze bármi, vagy bárki is teszi ezt, arra már nem mondhatjuk, hogy mi teszi ezt, mert az már ilyenkor inkább egy ki. Az már ilyenkor emberi tetszik tudni. Például ha ez egy telefontársaság, akkor ő nagyon emberi lesz ezáltal. Ő egy „ki” lesz. A barátom. A lelki társam. A szerelmem. A szeretőm. Miért? Nem lehet? Akkor vedd ezt coming out-nak. OK?

***************

***************

Telefontársaság. Én szeretek telefontársaságba járni. Én jó telefontársasági ember vagyok. Telefontársaságban mindig én vagyok a telefontársaság közepe. Semmi, csak bemutattam, hogyan kezd gondolkodni egy kreatív, ha megkapja a feladatot, egy telefontársaság számára kell reklámot készítenie. Például el kezd játszani azzal a szóval, hogy telefontársaság. Bámulsz, mi? Na jó, de itt valami asszisztenst kell reklámozni. Mit csinál az asszisztens? Asszisztál. Segít. Ha szólok neki. Na most ezt kell kicsit erősebbé tenni. Több, mint csak segít. Akkor mit csinál? Törődik. Ez az. Törődik veled ez a telefontársaság. Proaktív, mondhatni. Figyeli minden mozdulatodat, és kéretlenül is felajánlja a segítségét. Nem? Biztos, ha ők mondják. Nem a te dolgod. Te csak készítsd el a terméknépszerűsítőt. Ennek jegyében.

Tehát törődés. Rendben, hozzunk példát törődésre. Kicsi lány, nagy kutyával. Nekem ő a legjobb barátom. Nem mondja se a lány, se a kutya, hogy törődés, de nyilvánvaló, hogy ez itten mindkét részről fennforog. Festékes vödrökből festéket loccsant a pofánkba egy fiatal pár. Olyan rózsaszín szív lesz belőle. Nagy. Együtt színesebb a világ. Ezt gondolják. Nyilván itt is van sok törődés. De az anyukában is, aki kislányát emeli a magasba. Az ő mosolya mindennél többet ér. Fiatal pár ki is mondja, egymással törődünk, más nem számít. Illetve ezt csak a lány hangján halljuk. Ó! De itt van nekünk ez a punk csaj, nagyot ugrik a levegőbe, közben kinyílik a kakastaréj haja, ő például csak magával törődik. Van ilyen, mi a telefontársaság, befogadók vagyunk. Toleránsak. Csak jelezzük. Meg hát ugye ezeknek is van mobiljuk, nehogy má elhányják magukat holmi gejl reklámtól, oszt kihulljanak a célcsoportból. Jaj, de rosszindulatú vagyok. Egyébként vedd észre, az egész blog ilyen. Szóval ha ez az első, amit tőlem olvasol, hát légy felkészülve, vagy hagyd el e veszélyes vizeket. Na de back to add. Aztán ott van még az a férfi, az a kaktuszbolond.

És azt mondja nekünk ekkor a reklám, hogy törődj azzal, ami neked igazán fontos. Mi leszarjuk. Igen, én hallottam, ezt is mondja. Tudod, hallani kell a sorok között. Szóval teszünk rá, mivel törődsz, mert a Vodafone RED asszisztensek, csak veled törődnek. És ezen törődés mértéke mélységében igenis összemérhető mindazon emberi, vagy embertelen érzésekkel, amit itt megelőzően láttál. Szabályszerű. Reklámszabályszerű. Igenis ezek itten törődnek veled. Például hajlandóak gép helyett embert rakni az ügyfélszolgálati vonal másik végére. Gombnyomásra kapsz egy emberi hangot. Vagy hajlandóak születésnapodra a kívánságodat teljesíteni, ha tetszik nekik amit kívántál, illetve ha szerencsésen kisorsoltak párezer ember közül. Szóval proaktívak, lesik minden kívánságodat, és folyton rákérdeznek, mit tehetnek.

Vajon a törődés szó a törés-ből, pl. valaki, vagy valami törődött, vagy a törekvés-ből származik inkább? Nem értek hozzá, nekem a törés a gyanús, az úgy illene ehhez a szóhoz. Töri magát érted. Persze ugyanezért lehet a törekvés is. Talán ezeknek közös ősük van. A lényeg, ez a telefontársaság töri magát érted. Naná, hisz minden vállalkozás töri magát a vevőért, mert hogy abból él ő. Abból gazdagodik. Na ugye most már érted a kapitalizmus lényegét. Elmagyaráztam neked. Illetve lelepleztem, mi áll az ő törődés szavuk mögött valójában. Lerántottam a leplet az aljas ármánykodásukról. Hogy ezt az egészet nem is ők találták ki, hanem a reklámügynökség? Mert hogy a törődés szóban igenis kifejeződik egyfajta önzetlenség? Na látod most már miért én vagyok a kreatív és nem te? Vagy fordítva? Nem is tudom…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10

A látvány (Scene) – 7/10

A technika (Technology) – 7/10

{mxc}