Magyar

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

NEGRO reklám

*************************

NEGRO mentolos cukorka – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Ez nagyon jó cím. Akár valami komoly dolog címe is lehetne. Olyan sokat sejtető. Olyan frappáns, sokjelentésű tartalmat elővetítő. Hatalom és cukor. A hatalom egy cukrosbácsi. Valami ilyesmi. Hogy lekenyerezi, pontosabban lecukrozza az alattvalóit, és ezért a nép hálás, és engedelmes. Mint a panem at circenses. Tudod, kenyeret és cirkuszt. Vagy mit tudom én. Nem fogom a szájadba rágni a metaforáimat. Még akkor sem, ha ez csupán egy Negro reklámról szól.

***************

***************

A nagysikerű bébibogyós etűd után azt gondoltam, annál ütősebbet már nem lehet csinálni. Azt gondoltam, és nem is tévedtem. (Azt hitted mást mondok. Mi?) Ez tényleg nem olyan eredeti.

Most akkor mondom ezt a hatalom dologot. A hatalmat itt egy éjjeli őr, vagy éjjeli biztonsági őr, vagy éjjeli vagyonőr, vagy… jó, ok, szóval ez képviseli, aki éppen éjjeli őrjáratát végzi, amikor furcsa zaj üti meg a fülét. Azonnal a hang irányába indul, hisz ez munkaköri kötelessége, és be is nyit egy terembe, ahol egy lány és egy fiú, vagy egy férfi és egy nő, vagy egy énekesnő és egy zenészsrác, vagy egy… jó, ok, szóval ezek (Palya Bea?) ott valamilyen próbát tartanak. És akkor az őr felkapcsolja a villanyt, és akkor ezek megrémülnek, hogy rajta vannak kapva, és akkor az őr ahelyett, hogy menten valami durvát csinálna velük, megkínálja őket Negro cukorkával, és akkor mosolyog, és akkor ők örülnek, és akkor a lány sokkal szebben kezd énekelni, és akkor az őr, ahogy megy a folyosón elfelé, még tesz is egy-két tánclépést. Azt hiszem sikerült röviden összefoglalni.

A hatás, amitől te majd emlékezni fogsz erre, abban áll, hogy más reakciót vársz az őrtől a nyilvánvalóan engedély nélkül ott tartózkodó és ténykedő fiatalok vonatkozásában. Aztán mégse. Megkönnyebbülünk a főhősökkel együtt. Nem lőtte őket agyba-főbe, nem verte őket szitává, vagy fordítva, hanem hirtelen mást tett, mint amit vártunk tőle. Jóságos emberi arca lett neki. Hisz jő egy marcona őr, a hatalom képviselője, és mi félünk tőle, illetve félnénk, ha már a jövése közben nem volna ott a kezében a termék, amit eszeget. Ez kicsit elveszi az élét a dolognak Béluskám, nem tudom, hova tetted a dramaturgiai érzékedet, mennyivel hatásosabb lett volna, ha azt hisszük, a pisztolya, vagy a bilincse után nyúl, de nem is, hanem egy zacskó terméket vesz elő. Na de mindegy most már Béluskám, hiába mondtam, hogy a szabadságom alatt is küldjétek el véglegesítés előtt, de neked hiába beszélek.

És van tanulság is, miszerint mindig akkor vagy a legjobb, ha önmagad vagy. Például ha rabló vagy, maradj is az. Ha angyal, hát ezentúl is legyél angyal. Ha viszont esetleg nem tudnád, ki is vagy valójában, akkor azért lehetsz másvalaki kezdetben, csak törekedj a magad minél hamarabbi megtalálására. Ez utóbbi tanács már nincs benne, ezt én mondom. De az egész tanulságnak az a lényege, a Negro cukor is ehhez tartja magát, vagyis marad eredeti a szlogen utasítását követve. Az énekes csaj sem volt önmaga például, mert úgy tűnik, meg volt fázva. Ezt nem lett volna szabad megtennie. De a termék meggyógyította. Mondjuk azt nem értem, ha ilyen szigorúan maradni kell önmagunknál, vagyis az eredetiségnél, akkor miért nem halljuk a jól ismert eredeti szlogent, miszerint ez a cukorka a torok kéményseprője, amely szakma képviselője rajta is szokott lenni a zacskón. Itt is. Tehát azért kis változtatásokat tehetsz önmagadon, ne keseredj el.

De a pozitív élményt akkor is megkaptuk. Remélem neked is volt ilyen már, bementél valami hivatalba, és érdekes módon emberként kezeltek. Vagy felhívtál egy ügyintézőt. És ügyintézett. Vagy a hentes. Aki ugyebár nagy úr. És mégis rád mosolyog. Mint ez a biztonsági őr. A hatalom arcot vált. Emberi arcot ölt. És te elviszed magaddal ezt az élményt, és összekötöd a kellemességedet a termékkel, és valahányszor ezt szeretnéd érezni, hát veszel magadnak ilyet. És viszed magaddal mindenhová. A hivatalba, és a henteshez.

Vagy nem?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}

Ki van itt?

Oldalainkat 34 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

3.png0.png6.png8.png8.png4.png
Ma21
Tegnap269
Ezen a héten931
Ebben a hónapban7253
2014.10.25 óta306884

Látogató infó

  • IP: 54.82.57.154
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2018. január 18. csütörtök, 02:36

És még ezek is: