Magyar

Olvasóink értékelése: 1 / 5

Csillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Iglo reklám

*************************

Iglo krémes parajpüré – 25s +++ Értékelés: 4,2/10

Amikor még kicsik voltak a gyerekek, okos tanácsra megtanultam, nem azt kell kérdezni, kérsz-e kakaót, hanem hogy melyik bögrébe kéred? Tetszik érteni, ezzel az állítva kérdezéssel eltereljük az együgyű gyermek figyelmét a fő szándékról, a kakaóitatásról, és elégedetté tesszük őket a szabad választás élményének biztosításával. Mondjuk az én gyerekeim ilyenkor azt mondták, hogy nem kérnek kakaót. Mert hogy az én gyerekeim zseniálisak. Én is zseniális vagyok. Nem tudtad?

***************

***************

Nos, a fenti technikát fedezhetjük fel adott reklámunk vége felé is, amikor kedvesen megkérdezik tőlünk: Te hogy szereted az Iglo Krémes Parajpürét? Tehát te szereted az Iglo Krémes Parajpürét, erről nem is nyitunk vitát, ez nem kérdés, a kérdés csupán az, hogyan? Na ez a te szabad választásod. Bugyuta fogyasztói gyermekagyad már érzi is, igen, én szeretem a parajpürét (a továbbiakban spenót), és tényleg, gondolkodjunk csak el azon, vajon hogyan?

De nézzük, hogyan eszi a terméket a bácsi a reklámban? Ő nyilván autentikus, hisz náluk nőtt ez a fajta spenót, ők nevelgették, ápolgatták, a kezükből etetgették, meg minden. Mit tudom én, hogyan kell ilyen pürét csinálni. Nyilván nő a pürefán.

Először is a jó spenót az otthoni ízekre emlékeztet. Ezt mondja a derűs szakálas fiatalember. Hát mi másra. Akkor is, ha mindig is utáltad a spenótot, amit többnyire otthon főztek neked. Ez az otthoni íz különben is egy erős hívó szó. Otthoni, házi, ahogy édesanyád csinálta. Édesanyádat szereted, a főztjét szereted, az otthoni ízt szereted, a mi spenótunk olyan, a mi spenótunkat szereted. Következtetés, ha ez igaz, sok-sokezer embernek ugyanúgy főzte, főzi a spenótot otthon az anyukája. Esetleg sok-sokezer embernek ugyanaz az anyukája.

És tudd meg, akkor emlékeztet különösen az otthoni ízekre, ha a spenót ez a márka. És nem valamely konkurens termék. Miért? Mert az Iglo kiváló minőségű MAGYAR spenótot használ. Nyilván a kiváló minőségű francia spenót a francia anyák házi ízeire emlékeztet. Tehát itt van a titok elásva. Most már értem. Magyar embernek magyar spenótot! Le az idegen ízekkel! Azonnal megéreznéd, hogy olasz spenót keveredett a tányérodra, biztos vagyok benne.

De lássuk, mi az a különös módszer, szakács praktika, amely oly rendkívülivé teszi ezt az étket. Mi otthon fokhagymásan, tükörtojással ettük. Ez itt viszont valami más. Itt fokhagymásan készítik, és tükörtojást adnak hozzá. Ki fogom próbálni. Mert így jön létre az Iglo varázslat, amitől ez a kedvenc parajpüréje ennek a fiatalembernek. Varázslat. Csak a kezüket figyeljék. Iglo varázslat.

Te hogy szereted az Iglo Krémes Parajpürét? Így van odaírva zölddel a reklámban. Nagy kezdőbetűkkel. Mint egy név. De hát végtére is tiszteljük meg ennyivel a terméket. Tehát kedves babanénik, bababácsik, kedves hülye fogyasztók… nem jó ez, te. Illetve jó ez, te. Fogadjunk, ha lemész a boltba, még tenmagad is ilyet forgsz venni, mert parajpürét keresel, és meglátod, rá van írva parajpüré, tudat alatt kiscsengő szól, és már nyúl is a mocskos kezed a termék után. Fogalmad sincs miért pont ez után. Valahogy olyan ismerős. Na látod. Máris jól meg vagy manipulálva. Miért, ha nem láttad volna ezt a reklámot, hogyan választanál? Ár? Csomagolás? Összetevők böngészése? Magyar? Hogy van tárolva? Mennyire sietsz, és ami felül van? Találomra? Vagy pontosan fel van írva a bevásárló listádra az asszony által? Túl sok tényező. Túl sok szabadsági fok. Hidd el, a szabadság nagyon strapás. Na ezen segítenek a jóságos cégek jóságos reklámjai. Nézd őket szorgalmasan. Közben persze mosolyoghatsz, nem kell hozzám ilyen gyereknyelven szólni, hisz már felnőtt vagyok én. Na ugye. A jó reklám tehát még a helyes önértékelésedhez is hozzásegíthet. Köszönd meg szépen…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 15 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 19.04.2018 08:08
    Off: Arról már írtál, hagy hogy lehet normál embereknek eladni mondjuk OLASZ pastát, OLASZ nyelven ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 17.04.2018 16:28
    Szóval neked a politika mondja meg, mi a magyar?Mondjuk részben az ő dolga is, részben meg az "anyatejjel ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    Super User 17.04.2018 12:19
    Igen, nem kell politizálni, de nem én erőltettem bele ezt a disszonanciát a reklám értelmezésébe ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png7.png6.png5.png9.png8.png
Ma326
Tegnap467
Ezen a héten326
Ebben a hónapban11323
2014.10.25 óta376598

Látogató infó

  • IP: 54.166.160.105
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2018. június 25. hétfő, 15:38

És még ezek is: