OTP reklám
*************************
OTP Lakástakarék – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Minden értékesítői tréning egyik alapvetése, hogy a kedves potenciális vevőnek mindenekelőtt az igényét kell felkelteni. Mert ugyebár az igény gyakran alszik a vevőben, vagyis nem tudja a kis buta, voltaképp mire is igény ő, illetve, hogy egyáltalán létezik-e? Te se tudod még, hogy szeretnél egy lendkerekes kacsaúsztatógépet, de majd a leleményes marketing szakemberek ripsz-ropsz rádöbbentenek. Nem utolsósorban az ilyen nagyszerű reklámok segítségével, mint ami itt is látható.
***************
***************
Vajon szeretnél-e te egy szebb lakást? Több eset lehetséges. Nem szeretnél. Nem szeretnél, mert már van neked ilyen. Már hogy olyan, aminél szebbet el sem tudsz képzelni, illetve dehogynem, de az már irreális és szürreális. Vélhetően ekkor nem te vagy a célcsoport. Nyilvánvalóan nagyobb halmazt képez azon befogadók csoportja, akik persze hogy szeretnének egy szebb lakást. Egy szebb otthont, már ahogy a filmben megfogalmazzák. Vegyük észre, hogy nem azt mondja, nagyobb, vagy jobb lakást, hanem szebbet. Ezt a „vegyük észre” szófordulatot akkor szoktuk alkalmazni, amikor valami bújtatott lényegre, valami rejtett okosságra hívjuk fel a figyelmet. Véleményem szerint azonban ez itt egy rejtett butaság, hisz az eddigi kisebb lakás is lehetett szép, vagy jó, eddig a célnak megfelelő. És lám, a felhozott példák is nagyobb, illetve a vágyaknak jobban megfelelő lakást mutatnak.
De mindegy is, a példák azt sorolják, adott esetben mit értünk az alatt, hogy szebb, jobb, nagyobb, vagy akármilyenebb lakás. Például eddig a te konyhád olyan volt, ha egyvalaki bement, kettőnek ki kellett jönnie. Ez eddig neked nem tűnt fel, így most a homlokodra csaphatsz, mi a fene volt neked eddig oly zavaró a konyhád vonatkozásában. Jó, tudtad, de most ezt látván már tudod a megoldást is, hisz a zseniális kreatívok pont a te életedből hoztak példát. Csak azt nem tudtad eddig, hogy a fenébe szedsz te össze ennyi pénzt? Vagyis azt nem tudtad, ha kapsz pénzt valahonnan, azt nem szabad mind elkölteni, hanem félre kell tenni belőle egy kicsit, és akkor néhány évtized alatt meglesz a szükséges mennyiség. És még egy bankot is életben tartottál, amiért nagyon hálás lesz majd neked. Valahogy. Kapsz puszit.
Az új galériával jól indul a reggel. Ez a következő példa. Eddig a csajod, az a durván korán kelő, ott fitneszezett a füled mellett minden reggel, és te már az apró neszezéstől is felriadsz, hát még a fitneszezéstől. (Na ez jó, nekem tetszik.) De most, hogy kihasználtátok a bank ajánlatát, csinálhattál galériát a lakásotokba, és a csajod most már tud egy kissé lejjebb fit-neszezni. (Nahát ez milyen jó!)
Na és a kissrác? Aki mindig csillagos ég alatt akart aludni? Most lett neki tetőablaka, és akkor most látja a csillagos eget, amikor csillagos. Persze eddig is alatta aludt, csak nem látta.
És most, hogy ezen példákkal előhozakodott filmecskénk, szinte felkorbácsolta a kedves rétegnéző igényét a szebb otthonra. Nyilván ott volt benne már búvó patakként, de kellett, nagyon kellett ez a korbácsolás, hogy a jóember tényleges banki termékfogyasztóvá válhasson.
És ajándékképpen a bank máris átnyújt egy mély filozófiai megállapítást, vagy jó pszichológusként voltaképp egy mélylélektani felismerést, hogy értsd, mi zajlik benned. Pontosabban, ha eddig azt hitted volna, tulajdonképpen valami rosszat teszel, valami nem igazán erkölcsöset azzal, hogy a pénz rabjaként élére állítod a garast, pedig mint tudjuk a pénz nem boldogít, akkor a jóságos bank feloldoz ezen bűnöd alól, és kinyilatkoztat: Amikor egy szebb otthonra takarékoskodunk, valójában egy jobb életre gyűjtünk. Jobb életre vágyni pedig semmiképp sem elítélendő dolog. Hisz ezért vagyunk emberek.
És áll egymást átölelve az ifjú pár a tornácon, előttük a gyönyörű, zavartalan, műtárgyaktól mentes táj, a korláton fehér macska nyújtózik, a kerten két szép gyermek szalad át, és az egészet bearanyozzák a lemenő nap ragyogó sugarai. Hát nem így képzeled el te is? És mit kell csak tenned? Na mit?
Hát vedd meg ezt és kész. Kapsz állami támogatást is, legfeljebb évi 72 000 forintot, szép pénz az, persze csak ha megfelelsz néhány apró feltételnek. Nézd meg ott. De ez nem érdekes, ehhez nincs is közünk. Mi itt azt néztük meg, hogyan kell piszkosul felkelteni egy vásárlói igényt. Csak el ne hányd magad…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}