*************************
Coldrex tabletta megfázás és influenza ellen – 40s +++ Értékelés: 4,6/10
Azért írok újból és újból ugyanolyan témájú reklámokról, mert közben mindig más és más jut az eszembe. Kvázi ugyanarról. Legtöbbször nincs is semmi köze magához a reklámhoz. Az adott reklám csak ürügy nekem, hogy jártathassam a számat mindenféle vélhetőleg teljesen érdektelen dologról. Ez az előnye, ha valakinek saját blogja van. Tudom, neked is van. Akkor ottan szójjá be nekem, ne itt…
***************
***************
Visszatérve a normál mederbe, kerékvágásba, miegymásba, jelen példánk egy amolyan megfázás elleni tablettáról szól. Persze nem mondja senki, hogy elmúlasztja a megfázást, csak enyhíti, enyhítheti a tüneteit. Ha akarja. Ha akarod. És akkor még akár placebóként is tud működni. Jó, tényleg van benne anyag, ami szokott jót tenni. De ha még hozzáteszed magadnak a placebó hatást is, akkor annál jobb.
Az ilyet úgy kell reklámozni, hogy példákat hozunk fel, milyen kellemetlen is, ha meg vagy fázva. Már ha nem tudnád, milyen az. Ha meg tudod, felidéz. És persze egy ilyen megfázás különleges helyzetekben a legzavaróbb, a legkínosabb. Mint például ebben a filmünkben.
„Még egy briliáns elmét is eltompíthat a megfázás” Ezzel a megállapítással indít a termékismertetőt előkészítő felvezetés. Igen, világos, minél hülyébb vagy, annál könnyebben leszel még hülyébb, ha megfázol. Ezzel szemben a briliáns elmék sokkal tovább állják a sarat, hisz a megfázás csak tompítja, egyre csak tompítja az agyukat, de olyan sok van nekik, hogy jut is, marad is. Persze, mivel az ő agyuk is véges, előbb-utóbb ők is feladják, és eltompulnak. Isten viszont, aki minden szempontból végtelen, agyilag is, bátran megfázhat, ő sohase tompul el. Mondhatni, még akkor is istenien érzi magát. De nem is ő a célcsoport.
Főhősünk viszont, aki éppen igen kacifántos képleteket rajzol a táblára, szerencsére most csak valamiféle főpróbán van – amint erről a felirat tanúskodik – vagyis nem éles a helyzet. Hogy milyen főpróbán, minek a főpróbáján, tök mindegy. Talán a doktorija védésének. És lám, mivel teljesen meg van fázva, hát hibázik. A háttérben látjuk is, hogy a két nem tudom ki, talán témavezetők, aggódva összesúgnak. Jaj mi lesz ebből! Ezt metakommunikálják. Csak hogy lásd, értem. És igen, ne hagyja, hogy az orrdugulás elhomályosítsa elméjét! Használja hát ezt a tablettát!
Ugye érthető, miért egy briliáns elme került itt bajba. Hát persze. Azért, hogy ha eltompulna az agyad a megfázástól, ne hidd azt, nem vagy te egy briliáns elme. Hisz ez még a legjobbakkal is előfordul. Tudod Pistike. Mások is bepisilnek néha. Katonadolog. Attól te még nagyfiú vagy. Egyél tehát te ilyet, és akkor ez segít enyhíteni a tüneteket, hogy azok ne zavarjanak össze.
Nekem azt üzeni ez a reklám, hogy vigyázz ember, mindannyian halandók vagyunk. Légy akár atomtudós, király, egyszerű polgár, vagy hajléktalan, a betegség egyenlő mércével mér. Ő csak állati testünket nézi, mondhatnám a vírus komplexitása oly minimális, hogy mintegy nem látja a fától az erdőt, nem látja értelmed totalitását, csak sejteket, amelyekbe beleköltözhet, de hogy e sejtek miféle magasabb minőséggé állnak össze, az ő szintjén nem látható, nem elgondolható. Már ha a vírus képes lenne elgondolni akármit is. És igen, sajnos lelketlen véglények élethalál harcának kimenetelétől függhet mégoly zseniális elmék léte, vagy nem léte, mint például Mozart, vagy Enstein. Na persze ha Mozart annak idején bevehetett volna egy ilyen tablettát, jó pár zseniális zeneművel lennénk most gazdagabbak. Nézd csak meg ezt a fiatalembert! A szlogennek szót fogadva ő okosabb volt a megfázásnál, és evett a tablettából. És lám, mily magabiztosan teljesít kiválóan a nagyszámú közönség előtt! Csak úgy szórja az egyik körintegrált a másik után. Érted Pistike? Juj, most jól legyőzzük a csúnya influenza manót, túljárunk az eszén, okosabbak leszünk a megfázásnál… Na most úgy csinálsz, mintha reklámunk infantilizálná a befogadót, pedig ha néhány sorral feljebb megnézed miket írtál, hát igencsak filozofikus gondolatok megfogalmazására inspirált téged a mű. Akkor meg mit sír a szád? Mi?
Jól van, jól van bocsika, bocsesz (vagy hogy szokták ezt még undorítóbban mondani), én csak meg vagyok fázva kicsit. És hát ici-picit tompika lettem. De most már tudom a megoldást! (Azt hiszem te is kitaláltad, az volna itt vicces most, ha nem a terméket említeném direkte, hanem mondjuk a kalapkúrát, mert hogy juszt se. Pedig szoktam ilyet önteni megfázás esetén a forralt boromba. Vagy akkor nem hatásos? Majd megkérdezem a kórházamat, meg a patikámat.)
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}