1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Telekom reklám

*************************

Telekom 4G Mobil Internet – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Mert ugye mindig azt próbálom kitalálni, hogyan is járhat egy profi kreatív agya, hogyan győzi meg magát, győzik meg magukat arról, hogy ez a zsír ötlet, hogyan indokolják meg maguknak pszihologice – lásd fogyasztói insight – hogy pont ezekkel a hatásokkal válthatják ki a hatást. Már hogy a bizalomébresztő hatást.

***************

***************

Távközlés. Közlés. Közölni akarunk valamit másokkal. Elvégre ezért tanultunk meg beszélni. És ha a mások éppen nincsenek hallótávolságban, akkor távközölni akarunk. De mi is lehet olyasmi, amit feltétlenül távközölni akarunk? Vajon mit szoktunk mi közölni egymással emberek, és mit tartunk feltétlenül magunkban? Szerintem erre viszonylag könnyű válaszolni. Bármit. És innentől kezdve rendkívül könnyűvé válik kreatívunk dolga, hisz bármit kitalálhat, azt biztosan közölni is akarjuk. Jó, jó, természetesen vannak határok, maga a műfaj is egy határ, de vélhetőleg még így is elég széles, mintegy végtelen a lehetőségek választéka.

A második kérdés, hogy mit akarhatunk olyasmit távközölni, aminek megvalósítására specifikusan csak a mi termékünk alkalmas? Erre is könnyű válaszolni: semmit. Ma már minden ilyesféle távközlési platform alkalmas közlendőnk távközlésére.

Ok, akkor nyilván valami másban, valami marketinges fogásban kell tudnunk magunkat megkülönböztetnünk a konkurenciától. Valami olyasmiben, ami markánsan a mi javunkra billenti a fogyasztói bizalom mérlegét. Lehetséges ez? Erre is könnyű válaszolni: nem.

De akkor mi a fenét csináljunk?

Például ezt. Röviden: semmit. Illetve akármit. Na persze nem egészen, hanem valami olyasmit, amit mindenképpen egy gyors, úgymond kéznél lévő interneten akarunk megosztani. Miért? – kérdenéd te. Vagyis mindenki átgondolná ezek szerint a távközlése előtt, hogy valami nagyon nagyszerűt akar-e távközölni, vagy valami átlagosat, és akkor eldöntené, mi érdemli meg a gyors közlést és mi nem? És akkor mondjuk hordana magánál két telefont, vagy ki-be kapcsolná a gyors szolgáltatást.

Látszik, hogy buta vagy. Nincs neked egy csepp fogyasztói insight-od sem. Elég, ha a delikvenst időnként elfogja az érzés, hogy jó, jó, többnyire elég a lassabb közlési mód is, de ezt, meg ezt de jó lett volna gyorsabban távközölni. Hogy jó minőségű képen láthatták volna ezt a szeretteim, vagy kicsodáim. Érted már? Na ezért választottunk itten egy ilyen pillanatot példának okáért.

Látod? A fickó egész kissrác korában is már ilyen technika buzi volt, mindig valami szerkentyűn járt az agya. De persze gyerekkorában minden nagyon gyerekesnek látszott, amiket készített. Pedig egyszer csinált egy olyan kerekes vitorlást is a kis zseni, nyilván majdnem meg is halt, amikor a közúton nyomult vele. És akkor felnőtt korában egyszer csak eljött a nagy pillanat. Már kisgyermekként is valami vitorláshoz hasonló repülő szerkezeten törte a fejét, lásd az autós snittet, amikor kihajol az ablakon, és úgy néz ki, mintha bemutatna a középső ujjával. És jő az első nap, amikor százaknak csalsz mosolyt az ajkára. Ez a szöveg szól hozzánk. Na ez aztán nagy nap. Csak kifejlesztette a légvitorlást a srác, ami amellett, hogy tud légvitorlázni és mégsem vitorlázó repülő, tud még kondenzcsíkot is húzni és mégsem sugárhajtású repülő. És akkor azzal a kondenzcsíkkal tud rajzolni az égre például űrhajót. Hogy ilyen nincs? Hülye vagy? Ez egy szimbolikus találmány, és egy szimbolikus nagy pillanat. Nem mindegy? Van neked itt ez a nagy pillanatod, és rádöbbensz, hogy na, most már igazán hiányzik, hogy ezt gyorsan megoszd. És azért ilyen marhaság ez, hogy ki-ki behelyettesíthesse a saját nagy pillanatával. Mert ha valós volna, akkor sokan azt hinnék, csak a példával egyező nagy pillanatok érdemlik meg a gyors továbbítást.

Na most ha ezt végre mind felfogtad, akkor nyilván az volna a következő kérdésed, hogy jó, jó, (de sokszor használom ma ezt a jó, jót) de mégis miért pont ezt a szolgáltatót válasszam erre, és miért nem egy másik hasonló csomagját? Megmondom neked őszintén, erre nem tudok válaszolni. Fogalmam sincs. Talán mert az a másik úgy reklámozta a majdnem ugyanezt, hogy egy gusztustalan viccmesélő verseny győzelmi pillanatáról gondolta úgy, hogy megérdemli a gyors közlést, és az a gusztustalan győztes vicc tényleg nagyon gusztustalan volt. Tehát a reklám döntött. Na látod, ezért szakma ez, és nem valami kiscsoportos játszadozás.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}