Magyar

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

McDonald's reklám

*************************
McDonald’s 1+1 – 25s +++ Értékelés: 3,4/10
Elnézést, hogy megint ugyanarról a termékről lesz szó, mint az eggyel korábbi írásunkban, de egyszerűen nem tudok ellenállni a csábításnak. Mert ez a klip bennem valahogy csúcsokat döntött. Persze volt már ilyen érzésem számos más spottal (spot? klip? mindegy, na…) kapcsolatban is, de most is van és azért. A srác szabályosan lecsókolja a herpeszt a csaj ajkairól. Nekem legalábbis így jött le elsőre. Hogy ez jellemző rám? Ja. Én mindenben herpeszt látok.

***************

***************
Igaz, észrevehetnénk abban az első fél másodpercben, hogy a csaj valami csokisat eszik, és abból ragad valami a szájára, de én nem vettem észre. Persze, ha egy kicsit közelebbi volna a kép, és a folt nem tökre úgy nézne ki, mint egy már leszáradó félben lévő herpesz, hanem mondjuk mint egy elkenődött csoki folt, akkor talán még bennem sem keltett volna kellemetlen asszociációkat a látvány. Pedig vannak erre képi sztereotípiák, amelyek egyértelművé tették volna, mi történik. Például ha a választható kis forró italból ragadt volna némi hab a kedves csacsogó ifjú hölgy ajakaira. De nem, az alkotóknak jobban tetszett a herpesz ötlet.
Két eset lehetséges. Vagy látták, hogy herpeszt csináltak, és akkor szándékos volt a herpesz ötlet, vagy nem, csak így sikerült. Nem is tudom, melyik esetben bénázták el jobban. Talán egyforma mértékben. Kifejtem.
Ha nem volt szándékos, és se a csapatból, se a fókuszcsoportból, se a megrendelőktől nem tűnt fel senkinek, hogy kissé gusztustalan lesmárolni egy herpeszt, akkor bennem van a hiba. Nem értem a poént, vagy értem, de nem tudok nevetni rajta, vagy nem gusztustalan, csak én vagyok régimódi.
Ha szándékos volt, és se a csapatból, se a fókuszcsoportból, se a megrendelőktől nem tűnt fel senkinek, hogy kissé gusztustalan lesmárolni egy herpeszt, akkor bennem van a hiba. Nem értem a poént, vagy értem, de nem tudok nevetni rajta, vagy nem gusztustalan, csak én vagyok régimódi.
Ja. Látom. Mintha kétszer írtam volna le ugyanazt. Észrevettem. De hidd el, nem írtam le kétszer. Hanem copy, paste.  Nem vagyok kezdő. De tényleg, a második eset azért elgondolkodtató. Elvégre kaját reklámozunk. Itt úgy, hogy közben te majdnem elhányod magad. Tényleg jó megközelítés. Azt hiszem egyébként, ez a módszer az alkohol elvonó kúra esetén. Hogy undort keltsen benne az anyag. Nos, itt most az 1 + 1 menü kelthet benne undort. De hát a poénért mindent Bélám. Nagyon jó ötlet. Tényleg. Azt hiszi a kedves rétegnéző, hogy herpeszről van szó, de nem is. Mert a csók után eltűnik. És hát egy herpeszt ugyebár nem lehet csak úgy nyom nélkül lerágni valakinek az ajkairól. Hogy ne feszítsem tovább? Miért, te nem kacagtál? Örülj, hogy nem hallottad Bélám egyéb vonatkozó ötleteit. Hogy a kis pohárban a forró tea pont olyan, mint amit ő a múltkor a laborban leadott. Vagy hogy az a tokjából előbújó almás pite… a Béla mondta, hagyjál… és akkor a csapat esmét pezsgőt bontott a frenetikus ötlet hallatán.
Olyan, de olyan vagyok. Olyan túlcikizős. Ahelyett, hogy csendben elhányogatnék ettől a reklámtól egy sötét sarokban, gonosz módon másokat is megpróbálok ilyesmire rávenni. Majd jól beperel a cég az antireklám miatt, hiszen ha nem szólok, nyilván senkinek sem tűnik fel a dolog. És most tessék, zuhan a fogyasztás, apad a bevétel. De szép is lenne, ha kicsiny Dávidként e röpke írásparittyával térdre kényszeríthetnék egy ilyen óriást! De ez az óriás nagyon hatalmas. Még csak meg sem karcolják bőrét az olyan hülye reklámok, mint ez itt. Pedig a csaj tényleg kedves, aranyos. És hogy is szól a szlogen? Minden helyzethez találsz jó megoldást az egy meg eggyel. Itt például az első csók problematikáját oldottuk meg. Mert ha nem ide jönnek, nem ezt a menüt rendelik, akkor nem ken magára elkerülhetetlenül herpeszt a csaj a csokiból, és akkor nincs első csók, és akkor nincs első szerelem. Köszönjük McDonnald’s. Igen, tudom, hogy azért nem pontosan ilyen szorosra gondolták az összefüggést a zseniális alkotók, és hogy ez poén.
Egyébként azért nem járok oda, mert nem vagyok képes mértéket tartani, rögtön magamba nyomok négy-öt különféle hamburgert, és ez mindjárt másnap már látszik is rajtam. Egy méretes herpesz képében az ajkamon. De hát, ezek szerint, ők erre is tudnak megoldást…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 33 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png2.png1.png8.png6.png2.png
Ma140
Tegnap423
Ezen a héten2047
Ebben a hónapban9984
2014.10.25 óta321862

Látogató infó

  • IP: 54.144.73.205
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. február 23. péntek, 09:20

És még ezek is: