3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

Raiffeisen reklám

*************************
Raiffeisen Aktivitás Számla ? 40s +++ Értékelés: 3,8/10
Bizony. Ha valakit sohasem ismernek el, folyton csak kritizálják, a teljesítményét lekicsinylik, és ezt már kora gyermekkortól gyakorolják vele, hát annak az embernek nem csak sanyarú gyerekkora lesz, de a felnőttkora sem válik különbbé. Az ilyen ember jobb, ha menten öngyilkos lesz születése után közvetlenül. Esetleg valamivel előtte? illetve, mit is beszélek? dehogy, hiszen már itt van ez a bank?

***************


***************
Általános, a pszichológia területére tartozó megállapítással kezdünk. „Mindannyian vágyunk elismerésre. Mert annyi szeretett van benne.” Tehát ha például éppen kínoznak a kínzókamrában, és mi ennek ellenére nem áruljuk el a tutit, és erre a főinkvizítor elismerőleg azt mondja, kemény gyerek ez, ebből nem fogunk kiszedni semmit, akkor ebben rengeteg szeretett van. Na jó, sejtem, hogy nem minden befogadónak ugrik be erről egy ilyesféle kép, de azért annyit ismerjünk el, az elismerésnek nem szükséges feltétele az elismerő szeretete. Természetesen a bankoknál de igen.

Tehát mindenekelőtt példákat vonultat fel a szerző arra, hogy mennyire jóleső az emberfiának, ha elismerést kap. Persze abból a fajtából, amelyben annyi szeretet is van. Mondjuk az első példa értelmezésében én kicsit megakadtam, mert úgy tűnt, a jóképű fazon rajzolja a párjának azt a gyermekrajzot, miszerint a világ legjobb anyukájának. De hát elvégre vannak nagyon fiatalos anyukák is. Aztán kiderül, hogy mégiscsak a kislány, a kislányuk adja át ezt az elismerő oklevelet a fiatal nőnek. Mondjuk én ekkora koromban már durván tudtam ilyen minőségű rajzokat előállítani, de hát sajnos nem minden gyermek születik egészségesen.

Aztán úszik egy ember a Balatonban. De nem ő lesz az első, mindenki valaki mást ünnepel. És akkor jő az előző pasas, aki látá ezt, és aki már tevé azt a jót a kislánnyal is… ja, várjál csak, szerintem ez egy angyal, és nem a jónő férje, ja így már érthető, ja, ő a bank jótékony angyala, hiszen most is elkezdi hozni az „ezt megúsztam” feliratú trikót, de azt már egy baráti társaság adja át a lelombozódott fickónak. Az angyal pedig közben eltűnt természetesen. Szerintem csak nekem nem volt ez teljesen világos, neked nyilván azonnal lejött.

„Mert büszkévé tesz” Mármint az elismerés. És tényleg, így is van. „Mert képes meghatni” Mármint az elismerés. Az erre hozott példa, hogy egy hősszerelmes szerenádot ad a szerelmének… ejnye, már megint nem figyelsz, pedig nehéz 40 másodperc áll a rendelkezésedre, amelyből a vonatkozó jelenet legalább 6 másodpercig rágja a szájadba, hogy itt inkább egy olyan osztály a tanárnőnek típusú, érettségi környéki szerenádról van szó, ahol a diákok ismerik el a tanárnő rájuk gyakorolt nevelési teljesítményét, és a tanárnő ettől nagyon meghatódik. Hogy a tanárnő gyakorlatilag azonos korúnak látszik, mint a diákok, ez csak az olyan gyenge felfogóképességűeket téveszti meg, mint amilyen te vagy. Nagyon sajnáljuk ezt, mi a kreatívok, de hát veled nem lehet…

„És mert értékel bennünket.” Ez a legszebb. Olyan retró. Olyan szocreál. Szüleim meséltek ilyesmiről. A dicsőségtábla. Hűség a néphez, hűség a párthoz… illetve bocsánat, ugyanez a kapitalizmusban, hűség a céghez, hűség a tulaj profitsokszorozó céljaihoz, hiszen egy csapatban evezünk, egy család vagyunk, hej ha én lehetnék egyszer a hónap dolgozója! És vágyakozva nézi szegény fószer a hivatalban a fénymásoló gépbe kapaszkodva az üres táblát. Hej ha egyszer én, egyszer oda, a lelkem kiteszem napról napra itt mindenkiért, húzom az igát, és mit kapok cserébe? Jó, hát fizetésemelést, azt nem, de legalább a hónap dolgozója táblára! Hogy érezzem, fontos vagyok a kollektívának! És láss csodát, bankangyal jő, fénykép felkerül, bankangyal és a kollektíva tapsol. Fószer elélvez.

„Az elismerés fontos. A Raiffeisen Bank elismeri ügyfeleit és ez számukra konkrét előnyökkel jár.” Például ha jól viselkedsz, és kellő mértékben használod a bankot, akkor ingyenes lesz a számlavezetésed. És ekkor kb. azt a katarzist érezheted át, amelyet a fentebbi példák boldog elismertjei. Tiszta sor, teljesen ugyanaz a nagyságrend. Mert ez a bank elismer téged. És ezt így fejezi ki. Ezzel a hatalmas, szinte a nyereségét veszélyeztető anyagi előnyhöz juttatásoddal. Nélküled persze ott dögölne meg, ahol van, de az egy dolog, és egy másik a marketing. Az egy szakma. És azt így kell csinálni. Hányszor kell még elmagyaráznom?
*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}