PROVIDENT reklám
*************************
PROVIDENT kis összegű kölcsön ? 15s +++ Értékelés: 3,8/10
Ha csak egy kicsi hiányzik ? ez a szlogen. Találkoztunk már ezzel itt, amikor meséltünk róla, mennyire szabadon szárnyalhat a kreatív fantázia e szlogen értelmezése során. És hát valóban, csak akkor vesz fel az ember kis összegű kölcsönt, ha csak egy kicsi hiányzik. Ha nagy hiányzana, nagy összegűt venne fel. És jelen példánk is ezen logika szerint készült. Vagy mégsem?
***************
***************
A korábbi, ha csak egy kicsi hiányzik szlogenű megvalósításokban arra hoztak szellemesebbnél szellemesebb példát a jó agyú kreatívok, hogy ha valamihez csak egy kicsit kéne hozzátenni, hogy úgymond jó legyen nekünk, akkor forduljunk ehhez a bankhoz, mert itt kedvező feltételekkel adnak kis összegű kölcsönöket. Vagyis segít nekünk ez a jóságos bank azt a kicsi rést betömni, hadd legyen már nekünk nagyon jó. Mert az nekik is jó, ha önzetlenül segíthetnek az embereken. Ugye? Persze a példák viccesen nem feltétlenül direkte pénzzel megoldható „csak egy kicsi hiányzikokat” mutattak be, de annál nagyobbat derültünk azon, hányféle tréfás helyzetben tud csak egy kicsi hiányozni. A lényeg, hogy eddigi szellemes példáinkban kifejezetten kívánatos volt a szereplők számára a kis hiány bepótlása céljaik elérése érdekében. Úgyhogy jól jött a bank segítsége, ha mégoly értelmetlennek látszott is az adott példa viszonylatában.
De most fordult a (logikai)kocka. Ebben a most látható példában például majdnem leesik és összetörik egy pezsgősüveg, mondhatni, csak egy kicsi hiányzott ahhoz, hogy bekövetkezzen a baj. Nem tudom, jól értelmezem-e a helyzetet, szólj, ha más a véleményed, de én a csökött agyammal újból és újból erre jutok. Szóval kis híján leesik a pezsgősüveg, de a rokonszenves fiatalember elkapja. Aztán feltehetőleg a következő történik, mert ha nem a most leírtak történnének, a bank felajánlását nemigen lehetne segítségképpen felfogni. Nos, miután a fiatalember elkapta a pezsgősüveget, szörnyen el kezd bosszankodni, hogy már megint automatikusan, mintegy reflexszerűen kiváltódott belőle ez a tengerészgyalogságnál beidegződött mozdulat, amellyel sikeresen megállította a föld felé zuhanó üveget. Persze ugyanez az életmentő mozdulat állította meg annak idején a gonosz vietcong katona tőrdöfését is, de most nem kellett volna működésbe lépnie. Ugyanis ő, mármint a fiatalember, direkt lökte le a pezsgősüveget, mert így szeretett volna kedveskedni destruktív hajlamú kedvesének, aki imádta volna nézni a szétrobbanó üvegszilánkokat, és a habzó folyadék szétterjedését az aszfalton. És csak egy kicsi hiányzott. De sebaj, ha mindezt szimbolikusan fogjuk fel, vagyis általánosítunk, hogy ha csak egy kicsi hiányzik ahhoz, hogy valami rossz bekövetkezzen, akkor készséggel segít nekünk ez a bank egy kis kölcsönnel. Nehogy már ne essen le az a pezsgősüveg.
De tényleg szólj, ha te másképp értenéd. Persze tudom, egy kreatív észjárása nagyon csavaros. Én, mint szürke egyennéző, nem biztos, hogy azonnal képes vagyok felfogni minden csavarját. Különben is, ez egy rajzfilm, egy animáció, ahol bármi megtörténhet. Azért, mert egy rajzfilm az tulajdonképpen mesefilm. És miért ne létezhetne a mesében olyan bank, amelyik azt díjazza, ha valami rosszat teszel. Illetve egy bank miért törődne azzal, mire használod fel a pénzét? Kis pénz kell? Nesze!
És hogy miért kéne pénz ahhoz, hogy hagyjunk leesni egy pezsgősüveget? Jó kérdés. Persze hogy nem kéne. Leesik az magától is. És hogy miért nem esik le egy kreatívnak, hogy nem egészen mindegy, miből hiányzik egy kicsi, azt én nem tudom, ehhez nekem egy kicsi hiányzik. Neked nem?
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 1/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}