1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Activia reklám

*************************
Activia VIP program ? 25s +++ Értékelés: 4,2/10
VIP program. Az jó. Very Important Person. Nagyon Fontos Személy. És most te leszel egy nagyon fontos személy. Lesz neked ilyen nagyon fontos személy programod. Ugye jó érzés? Kiváltságos leszel. Ki fogsz emelkedni az átlagból. Különleges leszel. Megkülönböztetett figyelmet fogsz kapni. És el fogod felejteni, hogy ugyanezt fogja kapni boldog, boldogtalan is, aki bedől ennek a hülyeségnek.

***************


***************
Jó, elismerem, ezek főleg nem szakmai, sokkal inkább társadalmi kritikák, vagyis többnyire utálkozó kritikák, ahelyett, hogy azt vizsgálnám, jól oldották-e meg a feladatot a kreatívok, bármi is legyen az. Ugye az őket nem kell érdekelje, hogy most ez a művésznő gondolja úgy, van az a pénz, amiért nevetségessé teszi magát, végtére is az vesse rá az első követ, aki a helyében karakánul ellent tudott volna állni. Illetve bocsánat, ez nem felhívás akart lenni erőszaktételre, mert hogy biztos vannak páran ilyenek is.

Na de miről is van itt szó? Arról, hogy nevezett termék marketingileg most megint váltott, hogy frissen tartsa a piac érdeklődését, és megint valami újjal rukkolt elő. Na persze nem új termékkel, az maradt a régi, hanem marketing ötlettel. Ez pedig a virtuális személyre szabás. Ugye azért virtuális, mert valójában tömeg. Aki azon a honlapon beregisztrál, az mind kap ilyen VIP programot, és egy fenét foglakoznak egymillió emberrel külön-külön az ott emlegetett szakértők. Én is akartam csatlakozni, hogy kipróbáljam, de valahogy nem tudtam hozzászokni a gondolathoz, hogy az arckönyvön minden ismerősöm olvashassa, miszerint én csatlakoztam a nevezett termék VIP programjához. Nem tudom miért, de valahogy nem szerettem volna.

A film úgy kezdődik, hogy a termék arca művésznő jő, és azt mondja, hogy hölgyeim, itt az ideje a teljes megújulásnak. Ezek szerint ez a termék kifejezetten női termék. A teljes megújulás illusztrációja pedig a következő: Látunk egy futó konyhát (értsd: rendetlen konyhát), amelyben a tárgyak egyszer csak elkezdenek maguktól a helyükre ugrálni. Közben a művésznő felteszi a kérdést, hogy mivel kezdjük, majd kinyit egy hűtőt, aminek hiányzik a hátulja. De van benne ilyen termék. És mondja is, hogy azzal a finom termékkel kezdjük. És egy VIP tervvel. Majd leül az asztalhoz, ahol a laptopján nekiáll VIP tervet készíteni, miközben valami kockák, meg néhány alma a helyére ugrál. Én megpróbáltam beleképzelni magam a kreatív fejébe, hogy vajon ez az ugrálósdi miért szimbolizálja a teljes megújulást markánsan, de nem jöttem rá. Bár kétségtelen, az hogy a tárgyak maguktól a helyükre ugrálnak nevezhető teljes megújulásnak, mert ilyet a tárgyak általában nem szoktak csinálni. Vagy úgy értsem, ez a VIP ötlet annyira iszonyatos reveláció, amelynek a nagysága csak olyan példával érzékeltethető, mintha a tárgyak maguktól megindultak volna? Nem tudom. Fejtsd meg te.

És akkor jön a program ismertetése, vagyis a felszólítás, hogy csatlakoz ehhez a VIP programhoz. Ugye érzékeltetjük, hogy itt valami nagyszerű indult el, és te csatlakoz ehhez a nagyszerűhöz, mert szakemberek fognak neked segíteni a testreszabott VIP program összeállításában, mert hogy legyen neked is VIP programod. Végre. Egyszer az életben neked is kijár. Annyit güriztél egész életedben a semmiért, és most végre valami értelmet nyert, végre megkapod az elismerést, amit már régen megérdemeltél volna. Persze ehhez valahogy igen sok ilyen terméket kell felzabálnod, különben nem találod meg a kódot, amit ügyesen a pohár belsejébe raktak, és nem kívülre. És tudod, a boltban nem szabad felbontani, és aztán otthagyni. Ki kell azt bizony fizetni. De cserébe ott lesz a nagyszerű kuponajánlat például egy fantasztikus, igen márkás zumba óráról. Hogy mi? Hogy az nem időmérő eszköz? Hát mi a fene? És hogy megtudjam, mi az a zumba óra, elkezdtem falni a terméket, hogy a pohár belsejében talált kóddal zumba kuponhoz jussak. És éreztem, hogy immáron egy nagy közösség tagja lettem, és… te ez a zumba valami mozgás. Valami táncféle fitnesz. Abba viszont ki lehet dögölni. És még egyem is a terméketeket.

Na hagyjál lógva…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}