1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

ALDI reklám

*************************
ALDI üzletlánc ? 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Megmondom mi a baj velem. Azt hiszem magamról, hogy én vagyok minden célcsoportok uniója. Vagyis hogy azt gondolom, mindenkire úgy hatnak a reklámok, mint rám. Mindenki mindenről ugyanazt asszociálja, mint én. És aztán ebből az önző nézőpontból kritizálok. Például miért ne hihetnék el mások, hogy azt a terülj-terülj asztalkámat, ami itt látható, igen kevés pénzből lehet megvalósítani.

***************


***************
Ugye a célcsoport vizsgálat úgy történik, hogy beültetnek mindenféle, de vélhetőleg egy célcsoportba tartozó embereket egy szobába, és mutogatnak nekik különböző kreatívságos ötleteket, és kérdezik, hogy azokról mi jut nekik eszükbe? Mondjuk mutatnak nekik egy terülj-terülj asztalkámat, és erre a többség azt mondja, hogy hú, ez nagyon drága lehetett. Én valószínűleg nem mondanék ilyet, hanem inkább azt, hogy hú, de éhes vagyok, és engem mindjárt ki is dobnának ebből a célcsoport vizsgálatból, mint teljesen elvetemült, reklámok befogadására alkalmatlan személyt. De mivel a többség azt asszociálta, hogy hú, ez milyen drága lehetett, már kész is van a koncepció. Bemutatjuk a bőség kosarát, és azt mondjuk, hogy nem is, ez nem is volt olyan drága, mi több, igen olcsóba volt ez nekünk. És hogy mindez ebből az üzletből származott. Na persze nem ilyen egyszerűen, hanem ügyesen, megteremtve ehhez a kellő hangulatot.

További fókuszcsoport vizsgálattal ezért kiderítjük, mitől lesz jó hangulata az embereknek. Például akkor, ha jó hangulatú embereket néznek. Itt egy vásárlásból éppen hazatért családot látunk igen jó hangulatban. Illetve azt hiszem, az apuka nem volt vásárolni, mert rajta kötény van. Szóval a család egy része éppen vásárlásból tért haza, és pakolgatják kifelé az adott üzletlánc arculatával díszített zacskókból a cuccot. Apuka, hogy érzékelhessük a jó hangulatot, viccesen feldob, és bekap egy izét. Tök mindegy mit. Aztán lázasan főzni kezdenek, apuka megkóstolja a készülő levest, az anyuka által odanyújtott kanálból kiszürcsölve. Ez kedves. A fókuszcsoport mondta, hogy ez egy kedves, szeretetet sugárzó kép. Szívet melengető. Aztán a gyerekek, lány és kisfiú, lelkesen terítenek. Szóval fókuszcsoport legyen a talpán, aki nem érzi a nagyszerűségét egy ilyen kedves összetartó családnak. Itt minden rendben van, itt mindenki szereti egymást. Itt mindenki boldog. És a kamera svenkel a hihetetlenül sokféle dologgal megrakott asztal fölött. Kész a kaja. A kaják.

Csöngetnek.

És megjönnek a vendégek. A várva vártak. Gyerekek izgatottan szaladnak. Valahová. A két nő eszik, és közben elhangzik a kulcsbeszélgetés. Azért megjegyezném, hogy valamilyen furcsa oknál fogva, miközben a vendég nő és a háziasszony az ételt fogyasztják jóízűen, a két férfi nem eszik velük, hanem kicsit távolabb, egy másik asztalnál állva beszélgetnek. Homályosan. Na hogy erről mit mondott a célcsoport, azt végképp nem tudom kitalálni. Mondjuk jaj, de ismerős, nálunk se ereszkednek le a férfiak a nőkhöz, mindig külön eszünk, vagy valami ilyesmit. Hiába no, én tényleg különbözök az átlagemberektől abban, hogy én ezt a beállítást kissé hülyének találom, de hát ki veszi ezt egyáltalán észre? A lényeg, hogy elhangzanak az olcsóságra vonatkozó kulcsmondatok, miszerint nem kellet volna ilyen kiadásokba verni magatokat, és hogy ugyan, meglepődnél, ha tudnád milyen olcsó volt. És már látjuk is, hogy ez a szerencsés család hogyan jött ki a vonatkozó üzletből boldogan tolva a mindenféle jóval megrakott bevásárló kocsit. Ezek szerint az apuka mégis velük volt, csak amikor mi bekapcsolódtunk a történetbe, már felvette a kötényét. Na ez az, amin a fókuszcsoport biztosan nem akadt fel. Ja és ezek után jön a szlogen, hogy az ALDI-ban többet ér a pénze, és két konkrét árucikk, amelyek most hihetetlenül olcsók.

Egyébként itt már beszéltünk ennek az üzletláncnak egy másik reklámja kapcsán arról, milyen ügyesen lehet felhívni a kedves célcsoportnézők figyelmét arra, hogy milyen olcsó itt minden, csak ott legalább nem lehetett olyan könnyen kitalálni, hogy erre hívjuk fel a figyelmet. Tehát ez a reklám jobb, mint az? Ja, majd pont én fogom megmondani…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}