Magyar

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

T-Com reklám

****************

T-Com Favorit csomag 30s

A most tárgyalt reklám külön érdekessége, hogy egyik részlete olyannyira bizonyult ostoba baklövésnek, hogy még a megrendelő is belátta, azonnal korrigálni kell. Így menetközben lecserélték az ominózus részt. Jelzem, véleményem szerint a többi részre sem lehetnek büszkék.

Íme a reklám az eredet formájában:

***************

 

***************

Aztán a papos, dezodoros jelenetpárt kicserélték erre:

***************

***************

A kérdés az, hogy mehetett át az eredeti forma, hogyan gondolhatták a magukat profinak tartó reklámszakemberek, majd a megrendelő nagy cég vonatkozó, erre hivatott osztályának szintén magukat szakembernek tartott munkatársai és vezetője, hogy a keresztény hívők, mint célcsoport, elhanyagolható kisebbség Magyarországon? Ott ahol az emberek többsége kereszténynek vallja magát, és ráadásul ellentétben sok nálunk "keresztényebb" országgal, rendkívül érzékenyek ebben a vonatkozásban. Erre az alkotók bent hagyják egy dezodorral keresztet vető lány jelenetét, sugallván, hogy lám, ez mennyire hasonlatos egy keresztet vető pap mozdulatával, vagyis ez a közös bennük a szlogen szerint. Nos, ennek hatására feltehetőleg ez az "elhanyagolható kisebbség" nem fog lélekszakadva rohanni a szolgáltatás igénybevétele érdekében. De lám, észrevették, de milyen gáz menet közben javítani. Persze lehet, hogy nem vették észre, csak érkeztek a visszajelzések. Még nagyobb gáz. Vajon ezek után megszakították a kapcsolatot a reklámcéggel? Szankcionálták a marketing kommunikációs osztályvezetőt? Még ez sem biztos, emlékezve a cég korábbi, hasonló színvonalú reklámjaira.

Nos először is a nézőnek fel kell fedeznie, hogy a kicsiny snittek párokban értelmezendők. Tegyük fel, másodjára, harmadjára ez megtörténik. Ez persze már önmagában hiba. Aztán nyilvánvalóvá kell válnia, hogy jé, az egymás mellé tett jelenetekben tényleg van valami közös. Méghozzá több mint gondolnánk. Hát igen, a porcelánt festő asszony, és a vécében (!) körmét festő lány esetében nyilvánvalóan a festés a közös, legalább annyira nyilvánvalóan, ahogy egy szobafestő és Picasso között. Vagy mennyire a homlokunkra csapunk a döbbenetes közösség felismerésének hatására, amikor a megbeszélésen a megértést jelző bólogatást látjuk egy menedzser részéről, és ezt összevetjük a rock koncerten csápolók között ritmusra bólogató srác mozdulatával? A dezodorral keresztet vető lány és a pap összehasonlításának bornírtságáról már beszéltünk, de ugyanilyen hülye, csak máshogy a helyettesítő jelenet párban a grafitis srác, és a táblára író tanárnő egy kalap alá vonása. És nyilván a magyar néptánc, és a taj-csi egymás mellé tétele az utolsó csepp asszociációs poharunkban, ami ahhoz a felismeréshez vezet, hogy több a közös bennünk, mint gondolnánk. És ezért beszélnünk kell egymással. Méghozzá lehetőleg telefonon. Illetve, legyünk jóindulatúak, ne feledkezzünk meg erről az eszközről sem.

Persze értem én, mi volt az alapötlet. Az emberek elidegenedtek, ha nem muszáj, inkább nem kommunikálnak egymással. Nosza hát, próbáljuk őket mégis erre inspirálni. Ha talán felfedeznének egymásban minél több közöset, akkor nyilvánvalóan nagyobb a késztetés a kommunikációra, hiszen a hasonlóság, a sorsközösség bizalmi alapot is jelent. Biztonságot. A gátlások könnyebben oldódnak. S ha már beindul a kommunikáció, hát a közvetítő közeg biztosításából értelemszerűen a kommunikációs cégnek is több juthat. Ez szép. Csak kellett volna egy jó ötlet hozzá. Egy kis kreativitás.

P.S.:

Megint láttam a papos verziót az egyik csatornán. Vagy ott felejtették, vagy tényleg nem számítanak arra a néhány hívő emberre. Nem kell nekik a pénz. Van ilyen.

Értékelés: 3,6 pont

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

A hazugság faktor és/vagy a valós érték (Lie) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}

Ki van itt?

Oldalainkat 65 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

3.png0.png6.png8.png8.png7.png
Ma24
Tegnap269
Ezen a héten934
Ebben a hónapban7256
2014.10.25 óta306887

Látogató infó

  • IP: 54.82.57.154
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. január 18. csütörtök, 02:45

És még ezek is: