Mizo reklám
*************************
Mizo tej – 20s +++ Értékelés: 4,4/10
És akkor most nézzünk egy másik tejreklámot. Vajon találnak-e más módszert ezen élelmi-anyag féleség reklámozására, vagy ők is kitaláltak valami új terméknek látszó dolgot, és erre építenek, mint például az úgynevezett Vitál tej abban a másik reklámban. Nem, ezek még ezt sem látták szükségesnek. Majd a csatolt sallangok viszik a terméket.
***************
***************
Először is van benne egy alap sztori. Már ettől neked nagy rokonszenvet kéne érezned a termék iránt, mert olyan jópofa a dolog. Meg persze vannak itt szépen fényképezett, gusztusos tej képek. Már annak, aki szereti a tejet. Annak gusztusos. Annak, aki nem szereti, vagy egyenesen irtózik tőle, annak gusztustalan. Egy horror. Álmában ne jöjjön elő az a bugyogó fehér lé. De nem is nekik készült ez a reklám. Az ábrázolt tej egyébként teljesen úgy néz ki, mint bármelyik tej az egész világon. De miért kéne pont ezt választanom? Most még nem kapok felvilágosítást, de a végén annál csattanóbb lesz a válasz. De ne rohanjunk olyan gyorsan előre.
Tehát ott tarunk, hogy van nekünk egy aranyos alap sztorink. Az úgy szól, hogy egy ilyen alpinista fazon festi kívülről a paneltoronyházat. Tudják, egy olyan keskeny kis ülőkén ül, és lóg a semmibe. Egyedül festegeti éppen az egész toronyházat. És ahogy ott festi, festegeti, egyszer csak kívülről beles egy ablakon. Ott pedig éppen egy család reggelizik. Tipikus reggeli családi idill, hogy minden kedves rétegnézőnek ismerős legyen. Hogy minden kedves rétegnézőnek „aha” élménye legyen. Vagyis anyuka bájosan foglalkozik a két kisgyermekkel, apuka meg leszarja az egészet, és újságot olvas. Mert ezek itt a konvencionális szerepek nálunk tetszik tudni, és a jó kreatív nem lázadó, nem megy szembe a társadalmi konvenciókkal, nehogy már elriassza a potenciális konvencionális fogyasztókat, akik még azt hihetik, itt valami forradalmi, rebellis tejet akarnak rájuk tukmálni.
Mindeközben az alpinista festi a házat, kékre méghozzá valamilyen oknál fogva. Nyilván az egész házat egyenletes kékre kéne festenie, de meglátván a család asztalán álló termék dobozt, amely ugyebár kék foltos éppen, legott lemond eredeti tervéről, és egy hasonló dobozt csinál a házból. Mert annyira gusztusa támadt erre a tejre, hogy már csak azt a dobozt látja maga előtt.
Én ilyenkor mindig elképzelem, hogy kreatív vagyok, és bemegyek a főnökhöz, hogy te főnök, legyen úgy, hogy egy alpinista meglátja az ablakon keresztül hogy egy család éppen ilyen tejet iszik és a doboz ott áll az asztal közepén, tudod főnök az a kék foltos, és… ja, az alpinista éppen festi a házat, pont olyan kékre kéne… igen, mert csak, és… aztán az egész házat pont olyanra festi, mint az a doboz. Ja, és persze lesznek olyan szép tej képek közben.
Szerinted mit szólna a főnök? Hát ezek szerint vagy nem így mondta el az adott kreatív, és/vagy a főnök látott benne fantáziát. De hogy mi lehetett az?
És máris elértünk a történet végére, ahol is megtudjuk, miért különleges ez a termék. Hát azért kedves barátom, mert ezek hamisítatlan hazai ízek. Hát nem melegíti ez meg azt a kis nacionalista lelkedet? Rakjátok ki elém nyolc különböző ország tejét poharakba, én beleszürcsölök mindegyikbe, és istókuccse megmondom neked, melyiknek volt hamisítatlan hazai íze. Miért, te nem?
Na és itt is vannak mindenféle érdekes dolgok, például meg lehet hódítani az ország megyéit a foltfoglalóval, meg van nyereményjáték, meg minden, csak tudnám mi az a foltfoglaló. Arckönyvön néztem, mert ott lehet, valami alkalmazás, de meg kéne adnom az életem összes paraméterét. Nem adom. De mindegy is, a lényeg, hogy pezseg az élet ekörül a tej körül. És az ember ennek örül. És ha ilyen izgalmas társadalmi mozgások vannak egy élelmiszer körül, akkor akármi is legyen, én bizony megeszem, megiszom. Egy életem, egy halálom.
Na látjátok mit képes velem tenni egy jó kreatív!
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}