5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

UNICREDIT reklám

*************************
UNICREDIT ? 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Na kérem. Itt arról volna szó, hogy ez egy ilyen általános figyelemfrissítő reklám, csakhogy emlékezzen a kedves rétegnéző, hogy ennél a banknál milyen jó dolga is van az ember fiának. Úgy általánosan. Tehát hogy itt mindig meg lehet találni a legjobb megoldást. Egyébként azt mindig mindenütt meglehet találni, még ha két rossz közül kell is választani. Na jó, de ennél a banknál különösen.

***************


***************
A szlogen úgy szól, hogy minden helyzetben megtalálhatja a legjobb megoldást, akárcsak az UNICREDIT számlák széles választékából. Van tehát egy problémás helyzetünk, és azt valahogy meg kell oldani. És ekkor, ha hiszik, ha nem, meg lehet találni az adott helyzetnek megfelelő, illetve az adott lehetőségekhez mérten a lehető legjobb megoldást. Kivéve, amikor nincs jó megoldás, vagy egyáltalán nincs megoldás, de ezekkel az esettekkel most ne foglalkozzunk. És azért nagyszerűek ezek a banki termékek, mert hasonló tulajdonsággal rendelkeznek, mint az élet összes többi problémás helyzete, vagyis ezekből a számlákból is meg lehet találni a legjobb megoldást. Tényleg különleges. Nyilván arra gondolt a boldogtalan kreatív, hogy azt kéne kommunikálni, miszerint itt nagyon sokféle, szinte minden pénzügyi gondra lehet találni egy jó megoldást, egy éppen arra a helyzetre tervezett banki terméket. Mert ha mondjuk úgy szólt volna a dolog, hogy az életben nem minden helyzetre van megoldás, vagy jó megoldás, de viszont ezerféle pénzügyi gondra nálunk van, akkor még volna némi logika az okfejtésben. Na de hagyjuk. Sokkal érdekesebb, milyen példákon keresztül mutatja be a szerző az olyan élethelyzeteket, amikor mindig van jó megoldás a problémákra.

Megy egy csaj kerékpáron, és a Totya lehagyja őt egy kisautóval. Még ki is integet a nőnek. Gondolom, ismerik egymást, és most versenyeznek, hogy a városi forgalomban melyik közlekedési eszköz a nyerőbb. Vagyis melyik az adott helyzetre a jó megoldás ugyebár. Rá is kapcsol a csaj rendesen. Mindenki másképp jut előre – mondja közben a mesélő. Na de aztán fordul a kocka, úgy tűnik, mégsem az autó a jó megoldás. Mert hogy kidurrant a kereke. Pontosabban azt látjuk, hogy a Totya kocsija fel van bakolva, és egy szaki cseréli a kerekét, miközben a Totya a kocsi hátuljánál áll, és mögötte oda van készítve a földre egy gumiabroncs. A csaj büszkén elhúz mellettük, mire Totya annyira megrémül, hogy szétszór valami papír fecniket (pénz?), és szándékosan beleül a gumiabroncsba. Na ezt a jelenetet egyáltalán nem tudom értelmezni. A mesélő annyiban segít, hogy elmondja, néha simán megy minden, néha nem jönnek be a számításaink. Ezek szerint a számításaink ugyan gyakran bejönnek, de gyakran nem megy simán minden. Jelen példánkban nyilván Totya számításai nem jöttek be. De ismét fordul a kocka. Elered az eső. A csaj félreáll, Totya viszont elegánsan elhúz előtte a kerékcserélt kocsijával, és még kárörvendően ki is dudál belőle, szóval nem dudál, pedig az is van a kocsiban, hanem valamiért egy olyan kézi kürtös dudálót nyomkod. És ekkor jön a fentebb már említett szlogen, miszerint bárhogy is legyen… lásd fentebb. És tényleg, képzeljék a nő is talált megoldást erre az eső izére. Úgy hívják esernyő. És hogy a történet igazságos döntetlennel érjen véget, egyszersmind happyenddel, szépen összetalálkozik a banknál (hol másutt) a két jármű, pacsi-pacsi, és mosolyogva bemegy a két főhős a jóságos pénzintézetbe. Ja és még van képi viccesség, mert a nő esernyőjén – nála van kinyitva, bár az eső már nem esik – is van egy szmájli, és a Totya gatyáján is, azaz egy-egy pont a farzsebein, és egy-egy zipzárnak látszó félmosolyív alatta. Ugye milyen kedves, szép záró kép? És boldogan éltek, míg tartott a hitelkeretük…

Majd újabb általános bölcsességgel záródik filmünk, hogy neked legyen mint elgondolkodnod, illetve hogy világosan lásd, AZ ÉLET, és ez a bank két jó barát, egymásból nem kihagyható, egymás nélkül nem tételezhető. Így hangzik: „Az élet csupa változás és lehetőség. Számíthat ránk. Üdvözöljük bankunkban.” És hogy lásd e mély mondandó valóságtartalmát, megtudhatod, hogy most egymilliós álom utat nyerhetsz, ha ÉN számlát nyitsz, és teljesíted a feltételeket. Tehát ahogy a szlogen mondja változás, mert tegnap nem volt még ez az akció, és lehetőség, vagyis annak lehetősége, hogy ha megnyitod ezt a fajta számlát, és megfelelsz a feltételeknek, és nyersz a sorsoláson, akkor elmehetsz álomutazónak.

Ez a bank tehát nem beszél a levegőbe. Ez beváltja, amit ígér. Engem legalábbis meggyőzött ez a film. Csomagolok. Nagy útra indulok. Álmomban.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}