5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

BÁV reklám

*************************
BÁV záloghitel ? 30s +++ Értékelés: 4,4/10
Na ezt sem gondoltam volna. Már hogy a zacit is hirdetni kell. Kicsit olyannak érzem, mintha mondjuk azt hirdetném, ha fáj a foga, forduljon fogorvoshoz. Végül is mit tehetne egy hitelképtelen és/vagy gyorsan hitelhez jutni kívánó delikvens, minthogy a nevezett intézményhez fordul? Vagy mi mást tehetne például egy egyszerű műkincs tolvaj? Már ha persze az anonim elzálogosítás értékhatárán belül lop.

***************


***************
A kérdés inkább az, hogyan kell kedvet csinálni ahhoz, hogy az ember ha kell, ha nem, azonnal elrohanjon egy ilyen fiókba, és lehetőleg minél több értéktárgyát zaciba vágja. Azt ugye tudjuk, hogy ez az intézmény nem éppen a humánum és a szeretet szinonimájaként található meg a társadalmi köztudatban, amiképpen ezt a különféle művészi, irodalmi alkotásokból is megtanulhattuk. Akkor mégis hogyan? Például úgy, hogy nagyon barátságosan, kellemes hangon a következőket mondjuk:

„Sokat adunk rá, hogy élhessen egy kedvező lehetőséggel, hogy ne szalassza el az alkalmat, hogy segíteni tudjon.” És itt persze egyrészt elgyönyörködhetünk a „sokat adunk rá” szókapcsolat frappánsan kettős értelmében, másrészt kis magyarázó ábrák segítenek a mondandó megértésében, már ha van rá a kedves rétegnézőnek két-három másodperce ezek felfogásához. Na majd mondom én. Az első képen egy last minute utazási prospektust látunk, vagyis ha az utolsó percben szeretnél egy ilyen utolsó perc utazásra befizetni, de a pénzed csak a következő percben érkezik, hát zupsz be az aranyórát a zaciba, és már mehetsz is. Vagy ha egy olyan váratlan esemény követezik be hirtelen, mint anyuék házassági évfordulója, és a naptárból kiderül, hogy ez pont három nappal a prémiumosztás előtt van, akkor is milyen jól jön egy ki zaci pénz. A kellemes hang pedig megismétli a frappáns kétértelműséget, miszerint sokat adunk rá, hogy ön azonnal készpénzhez jusson. Vagyis a zálogház egy olyan intézmény, ahová ha beviszel valamit, akkor azonnal fizetnek, ha ezt eddig nem tudtad volna. Van más ehhez hasonló képességgel rendelkező intézmény is, például ha a közértben kifizetsz két zsemlét, azt azonnal odaadják. És láthatjuk, ahogy csak jönnek, jönnek a mosolygó emberek, és hordják be a különféle tárgyaikat e nagyszerű helyre, és lám, tényleg nagy pénzeket kapnak cserébe. Olyan 50-60-70-80-90 százalékát a valódi értéknek. Mikor miért mennyit maximum. Csak sajnos, ha a lejárat plusz egy hónap alatt sem tudod kiváltani a vackodat, akkor el kényszer árverezik azt, vélhetőleg a valódi értékén. Azt persze nem tudom, ha bemegyek egy ilyen el kényszer árverezett zálogcédulával ebbe a hivatalba, akkor vajon kifizetik-e a mindenféle költségek levonása után maradt különbözetet? De most ebbe ne is menjünk bele, mert ez nem feladatunk. Inkább nézzük, mivel lehet még csábítóbbá tenni e szolgáltatás igénybevételét? Először is tudatjuk, hogy már több mint kétszáz éve várják országszerte a rászorulókat, ami mégiscsak nagy tapasztalatot sejtett valahol, ami szükséges is a bizalmunk megnyeréséhez. De ami a fő, most autót is nyerhetsz a zálogcéduláddal! Hej anyjuk, rántsd ki a fiókot, elő az ékszerrel, hadd vigyem a zaciba! Nos, lehet, az én hozzáállásom kissé fura, de nekem ez megint olyan, mintha azt mondanám, ha most veteti ki a vakbelét, beutalójával autót nyerhet!

Na ezért nem vagy te egy reklámszakember. Mert igenis, talán épp a társadalmi előítéletek miatt, az emberek vonakodnak felkeresni egy ilyen jellegű intézményt, pedig számtalan esetben ez egy igen racionális ideiglenes döntésnek látszik, még a nagy kamatok ellenére is. Mert hogy csak a szegény ember kényszerül erre a végső megoldásra, szól a társadalmi előítélet, és pont ezt kell lerombolni itten. Nem vagy te szegény, csak kinnlevőségeid vannak. És ha még ebből a reklámból sem érted, mire való ez a szolgáltatás, vagyis ha a bemutatott élethelyzetekből, vagy ahhoz hasonlókból eggyel sem tudsz azonosulni, akkor te tényleg egy szegény ember vagy. Agyilag biztosan.

Én most megyek, leviszem ezt a számítógépet. Ha látják, hogy milyen jókat lehet írni rajta, mint például a fentebbi írás, akkor biztosan nagyon sokat fognak adni érte. És ha még egy autót is nyerek…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}