Magyar

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

MOL reklám

*************************
MOL imidzsfilm ? 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Ez egy ilyen nagyvállalati imázs építő film, amely azt a célt szolgálja, hogy megszerettesse az emberekkel ezt a jóságos nagyvállalatot, amely csak értük van. Azokért is, akik szolgáltatásait szeretnék igénybe venni, és azokért is, akik e vállalat berkein belül képzelik el szépen ívelni a karrierjüket. Azt mondja el nekünk e rövidke üzenet, hogy ez egy emberért és haladásért való nagyvállalat, amelynek szemében a legfőbb érték ennélfogva maga az ember és világa. Nem pedig a csúnya pénz.

***************

***************

Ugyanis az emberek nem szeretik az olyan cégeket, akiknél első helyen például a csúnya pénz áll, mert az ilyenek ennek érdekében mindenre képesek, még akár embert ölni is. Az emberek tudják, hogy a pénz nem boldogít, ennek ellenére a többség úgy véli, annak, mármint a boldogságnak legalábbis szükséges feltétele. Ezért mégis törekszenek rá, hogy minél több legyen nekik. Mármint az emberek. Mármint pénz. De egy ilyen nagy komoly cégtől mégiscsak pofátlanság volna, ha a pénzszerzést helyeznék előtérbe az emberek helyett. Ezért nem szólhat a pénzről ez a szép kampányfilm.

Repül a kamera a föld fölött, amíg egy olajkúthoz nem ér. Ekkor megállapodik egy nagyon szomorú olajipari alkalmazotton, aki végső elkeseredésében egy hatalmas kereket forgat teljes letargiába merülve. Odébb kollégái a fúrófejjel vesződnek (gondolom), miközben egy társuk alulról fényképezve a napkorong ellenfényében félmeztelen, izmos testére friss vizet permetez. A megrendítő szocreál beállítás alatt közlik velünk, hogy a világot akarjuk megismerni. Ez nyilván utalás a cég világpiaci jelenlétére, és további terjeszkedési szándékaira némi eufemizmussal. Utalnék a bibliai „ismeré az ő feleségét” szófordulatra, ami voltaképp meghágást jelent.

„A tudásban rejlő értéket megtalálni, és támogatni.” Mármint hogy ezt is akarja a cég. Vagyis kiművelt emberfőket leakasztani magának, ami teljesen érthető. Ez egy technológiával agyonzsúfolt iparág, kell az ész. Látjuk is, kikre gondolunk, végzős egyetemisták fövegei repülnek a magasba, örömkönnyek folynak, árad a szeretet. Szó sincs holmi profitorientáltságról, érdek vezérelt tudatos embervadászatról.
És lám, íme, a munkaerejét értelmesen, egészségesen, kulturáltan, azaz magas fokon újratermelő ember. Nézd csak ezt az autóban szabadságra menő boldog családot, akik azonban jól láthatóan viszik magukkal az egészséges szabadidőtöltés szimbólumait, a kerékpárokat. Ezt támogatja ez a cég. A te érdekedet tartva elsősorban szeme előtt. Mert mindannyian egy irányba tartunk. Te és ez a cég. Közös a célotok. A te boldogulásod, és egyáltalán a világ boldogulása. Ha a cég boldogul, te is boldogulsz. Ha te boldogulsz, a cég is boldogul. Ha te megboldogulsz, a cég akkor is boldogul. Ja, bocsánat, ezt nem üzeni ez a reklám, hiszen mit kezdene a cég megboldogult munkatársakkal? És a kerékpáros csapat ennek jegyében egy cég logós háromszöget formálva kerekezik vidáman tovább a szebb jövő felé tartó nyílegyenes, tehát vargabetűktől és tévutaktól mentes úton.

De tényleg, ha egyszer ez a cég valóban megfizeti a számára értékes, értsd nagy hasznot hajtó munkatársakat, akkor végül is igazat mond, nem? De. Meg is kérdezi a végén, hogy és téged mi hajt? Nem itt nem az a kérdés tárgya, hogy vajon milyen hashajtóval élsz rekedős napjaid kínjait enyhítendő, bár a kissé kétértelmű megfogalmazás még a gyengébb asszociációs képességekkel rendelkező befogadóban is könnyen felidézheti a vonatkozó problémát. Hanem itt az a kérdés tárgya, vajon van-é néked is ilyen motivációs környezeted, amely úgy meghajt, mint valamely kiváló rekedés oldó, mégpedig abban a vonatkozásban, hogy nagyon teljesítmény orientált leszel tőle. Vagy úgy is értelmezheted, hogy miután ők őszintén elmondták, hogy őket mi hajtja – világ megismerés, tudásban rejlő érték megtalálása, támogatása – most őszintén kíváncsiak, hogy téged mi hajt? Mert meg fogják neked mutatni, hogy a téged hajtó, és az őket hajtó – bár első hallásra lehet, nem azonosak – mégis mindkettőtöket egy irányba, egy közös cél felé hajt. Tehát ott a helyed náluk. Az a néhány ember pedig, aki máshol kénytelen dolgozni, vagy nyugdíjas, legalább most megtudta, miért ennek a fantasztikus cégnek a szolgáltatásait kell igénybe vennie, ha pont olyasmikre van szüksége.

Engem meggyőzött. És ha most ezt a céget választja, ajándékba kap mellé egy Jumbo bögrét, és két fantasztikus ShoeClean cipőtisztító kefét! Rendelje meg most!
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 27 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • A király az szent
    ekszvájzed 13.10.2018 21:17
    A magam részéről megjegyezném ugyanekkor, amit már régóta gondolok az ilyen termékekről, hogy nagyon ...

    Bövebben...

     
  • A király az szent
    ekszvájzed 13.10.2018 21:16
    Már megint a hazaival van a baj, értem én ... Megint a magyar nem teccik, Az az "egy csepp Magyarország" ...

    Bövebben...

     
  • Azanyád az anyád!
    GRóna 03.09.2018 12:30
    azon nem csodálkozom hisz a hölgy az egyik legszebb pornószínésznő hasonmása! =))

    Bövebben...

     
  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend egy évre visszamenőleg

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png2.png4.png7.png8.png6.png
Ma216
Tegnap425
Ezen a héten2335
Ebben a hónapban7619
2014.10.25 óta424786

Látogató infó

  • IP: 54.161.77.30
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

5
Online

2018. október 20. szombat, 13:43

És még ezek is: