Magyar

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

ERSTE Bank reklám

*************************
Erste Személyi Kölcsön – 25s +++ Értékelés: 4,2/10
Szóval ez a koncepció. Nemrég még azt hittem, folyik az útkeresés a nagyszerű mesefigurás sorozat után, de most már látom, nem folyik, ez maga a koncepció. Nevezetesen az, hogy látunk egy szituációt, amelyben valakinek meglepően jól megy anyagilag, mert hogy épp ennél a banknál bankol. Bankozik. Bankolódik. Bankszik. Banksza meg.

***************

***************

Bocsánat, de úgy idegesít. Amikor a reklámok, kihasználva amúgy is agresszív attitűdjüket, beszállnak a nyelvújításba. Például régen a Chevrolet magyarul úgy hangzott, hogy sevrolet. Vagy sevi. Aztán egy szép napon egy reklámban bejelentették, hogy innentől kezdve ezt úgy kell ejteni magyarul, hogy sevrolé. És a nép engedelmesen meghajolt a felsőbbség akarata előtt. De a „váó” se létezett korábban, mint magyar indulatszó. Erre is jó szóval a reklámok oktattak minket. Ezek nyilván ilyen hatásmérés kalibrációk. Benyomok egy apró, eddig nálunk nem honos sajátosságot, és megnézem, milyen gyorsan terjed. De várjál, nehogy már átmenjünk itt tudományba, hanem inkább térjünk vissza a koncepcióhoz.

Tehát helyzetek, amelyekben valaki nagyon irigylésre méltó amiért pont ezen bank szolgáltatásaival él. Azt sugalljuk, hogy ő különleges helyzetben van ezáltal. Exkluzívitást élvez. Gyere te is, ha ugyanezt akarod élvezni. Gyertek minél többen, legyetek minél többen kivételesek. Legyen mindenki kivételes. Nem, nincs ebben semmi ellentmondás. Arra bazírozunk ugyanis, hogy hiába van tele mondjuk egy VIP váró, az ott ülők mind nagyon meg vannak elégedve különleges helyzetükkel. Azt gondolják ugyanis, hogy odakint még többen vannak. És ez igaz bármely bankra is, hiszen nem lehet az egész világ egyetlen bank ügyfele. Persze törekedni kell rá, mint minden férfinak a világ összes nőjével kapcsolatban.

Jelen példánkban az történik, hogy egy konyhában lázasan dolgoznak a szakácsok, már nem úgy értem, hogy betegen, hanem ég a kezük alatt a munka. Már nem úgy értem, hogy odaégetnek mindent, hanem nagyon serényen tevékenykednek. Aztán a nagy serénykedés közben azt kérdezi az egyik a másiktól, hogy nem fog hiányozni ez az őrültek háza?
Már a kérdésfelvetés is érdekes, hiszen kinek hiányzana egy őrültek háza? De értjük mi, ez amolyan szeretetből túlzó jelző, hiszen igazából jó kis csapat vagyunk, vagy valami ilyesmi feeling jön le. Aztán a válaszból kiderül, hogy miért nem fog hiányozni ez az őrültek háza. Azért nem fog hiányozni ez az őrültek háza, mert… viccelsz? Amikor hétfőtől a La Cuisine-ben (a konyhában – hol másutt?) Párizs legjobb séfjénél tanulhatok? Nekem ez minden pénzt megér.

Ekkor a szakácstársban, aki nyilvánvalóan hiába ábrándozik már mióta ugyanerről, értelemszerűen felmerül a kérdés, vajon hogyan lehetséges ez? Hogyan lehetséges, hogy ez a hozzám hasonló keresetű (nyilván) kollégám megengedhet magának ilyesmit? Lopja ez a pénzt? Vagy – te jó ég, nem is merem elképzelni – létezhet egy olyan bank, amely minden más bankhoz nem hasonlítható módon, önzetlenül, emberbaráti szeretetből siet az ilyen ambiciózus emberek segítségére? (A fenti belső monológ nincs benne a reklámban, én csak megpróbálom elképzelni, milyen asszociációs sorok következményeképpen születhetett meg a szakácskolléga agyában a következő kérdés.) A szakácskolléga ugyanis nagyon logikusan ezt kérdezi: Mondd csak, te kinél bankolsz? A válasz hallatán pedig hitetlenkedve rázza a fejét. Szerencsés ember, szerencsés ember – gondolhatja.

És ilyen szerencsés lehetsz Te is! – ezt meg te gondolod a klip nézése közben, hiszen a nagyszerűség ilyen csimborasszója láttán nyilván te is azonnal nagy összegű személyi kölcsönt fogsz felvenni nevezett banktól, hogy befizethess egy pilótatanfolyamra esetleg.
Jó, hát bugyuta persze a történet, de olyan aranyosan kedvesen hívja fel a figyelmet… de már ne haragudj, miért bugyuta, ha akár lehetne nem bugyuta is? Lehetne, ha volna szignifikáns különbség más bankok hasonló hitelkonstrukciójához viszonyítva. Akkor arról szólna az ének. Hogy legalább lenne igazán vicces? Hát nem elég vicces neked a vége, ahol az egész sztorira jellemző vaslogikához híven végül is a nagy pénzekért tanulni kiment főhősünk tanítja inkább a lecsó mibenlétére a messze földön híres mesterszakácst? Megpusztultam a röhögéstől.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}

Ki van itt?

Oldalainkat 37 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

3.png0.png6.png6.png2.png6.png
Ma32
Tegnap263
Ezen a héten673
Ebben a hónapban6995
2014.10.25 óta306626

Látogató infó

  • IP: 54.196.135.90
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. január 17. szerda, 03:52

És még ezek is: