1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

PERSIL reklám

*************************
PERSIL Brilliance ? 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Tehát a már begyakorolt módszerrel tárjuk fel, hogyan ébreszti fel a lehetőleg határtalan bizalmat a termék iránt a most szemrevételezendő reklámfilm. Igen, az egyik legjobb metódus, hogy egy mindenkivel gyakran előforduló, ismerős helyzet ábrázolásával keltjük fel a kedves célcsoport nézőben a termék iránti igényt. Az igény azért generálódik, mert az adott problémára pont ez a termék kínál fantasztikus megoldást.

***************


***************

Nézzük, hogy oldja ezt meg filmünk kreatív alkotója. És valóban, kivel ne fordult volna már elő, hogy indulás előtt a tükörbe nézve, hófehér, frissen mosott ingén egy nagy foltot fedez fel? És kivel ne fordult volna már elő, hogy ingváltás helyett, ekkor saját magán próbálja mindenféle hatástalan módszerrel azt a bizonyos foltot eltávolítani? És kivel ne fordult volna már elő, hogy ilyenkor lemondó, más szóval rezignált mosollyal néz bele egy kamerába, mintegy azt közölve, hiába, a foltmaradványok ellen nincs orvosság.

Na ebben az empatikus pillanatban robbantja bele a képünkbe az alkotó, hogy egyet se búsuljunk, ők felismerték ennek a te igényednek az ébredését, és külön csak neked, így tegezve, mert együtt őriztetek disznót, megalkották ezt az új terméket. És azért alkották meg, mert te, így tegezve, mert mint mondtam, együtt őriztetek disznót, erre ösztönözted őket. Tehát innentől kezdve búcsúzz el a foltmaradványoktól, mert első mosásra lesz neked briliáns tisztaságod. Egyúttal nyilván sajnálatukat fejezik ki, hogy az összes előző termékükkel legalább kétszer kellett kimosnod az ócska gönceidet, de ennek mostantól vége! Itt volt például ez a másik termékük, amelyik csak számos makacs foltot volt képes eltávolítani, és ezek szerint azokat sem maradéktalanul.

Na most persze ebből a néző nem azt a tanulságot fogja levonni, hogy meg kell tartani vásárlói kosarába a márka összes termékét, hiszen ugyebár kellene egy számos folt eltávolító, egy egyes folt eltávolító, és egy folt foltja eltávolító, szóval nem ezt fogja levonni, hanem azt fogja hinni, hogy az új termék végre univerzális. Ugye sokszor beszéltünk már arról, hogy a jó reklám elengedhetetlen eleme a szép kövér pofátlan hazugság. Abszolút tisztán persze csak kevés reklámban található meg, hisz esetünkben is, voltaképp bármely mosóporfajtát alkalmazva, elfogadhatóan tiszta állapotot tudunk előidézni. A hazugság elemre itt a „voltaképp bármely” szerkezettel utaltunk, amennyiben kifejezi, mekkora parasztvakítás, hogy ezek között a kurva mosóporok között bármiféle különbség megállapítható volna. Már ami a szignifikanciát illeti.

Elmondhatjuk tehát, hogy vizsgálatunk tárgya hozza a kívánt elemeket, azaz értékelésünk szerint átlagosan jól teljesít. Persze jobban örültünk volna, ha a hazugság egy kissé még terebélyesebb lenne, vagy az ábrázolt szituáció még hülyébb. Például ha a fiatal csinos anyuka nagy siettében mondjuk ollóval kivágta volna a foltot, és valami szép, ízléses valami valamit ragasztott volna a lukra. És akkor olyan összekacsintósan huncuton kuncogott volna a család ott ahova mentek.

Természetesen nem feladatunk az ötletgyártás, a fent idézett példával is csak azt akartuk bemutatni, hogy nem hiába mi vagyunk azok, akik a kreatívokat oktatják, és nem azok akik a kreatívok. Mert ahogy a mondás is mondja, aki tudja oktatja, aki nem tudja csinálja. Már ha jól emlékszem…
*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}