Magyar

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Domestos reklám

*************************

Domestos tisztítószer - 25s +++ Értékelés: 5,2/10

Azért kellemes mondjuk egy politikailag zaklatott időszakban tisztítószerreklámmal foglalkozni, mert ez ilyenkor a béke szigete. Ameddig az alap társadalmi berendezkedési forma nem változik, erre a műfajra változatlanul szükség van. Vagyis az állandóságot, a kiszámíthatóságot képviseli. Mondhatnánk, hogy a diktatúrák kiszámíthatóságát, de ekkor kifejezetten rosszindulatúan fognánk fel a dolog lényegét. Egy reklám soha senkire nem akar ráerőltetni semmit.

***************

***************

Nem tudom megfigyelték-e már, a tisztítószer reklámok lényege, hogy kvázi helyettünk dolgozik, vagyis szinte semmit sem kell tennünk a ragyogó tisztaság és rend elérése érdekében. Sajnos van egy rossz hírem. Ez nem igaz. Ugyanis ez csak akkor volna helytálló megállapítás, ha a tisztítási folyamat közben mi leülhetnénk egy kényelmes fotelbe, és onnan szemlélhetnénk a termék varázslatos ténykedését. De kedves olvasó, én még akkor is azt állítom, hogy ez nincs így, ha mégoly sokan Önök közül pont az ellenkezőjét tapasztalják. Állítom tehát, hogy jelen példánk is csúsztat egy picit.

A kezdőmondat zseniális. Ugyanis két szóval kifejezi a következőt: az anyósék már megint korábban érkeztek a megbeszéltnél. Anyuka! Máris? Ez az a két szó, és egyben a két mondat, amivel a meglepett háziasszony hangot ad kissé rémült állapotának a még nem várt vendégek megérkezése okán. Tehát ott áll az ajtóban a sztereotípiának megfelelően szigorú és kérlelhetetlen anyós a mackóbácsis ártalmatlan apóssal, és egy olyan, már megint mit tettél a fiammal tekintettel stresszeli a szerencsétlen menyt. A szerencsétlen menyben hirtelen felidéződik, milyen állapotban van jelenleg a lakás, és kétségbe esik. A szerencsétlen meny viszont szerencsére rendelkezik a telekinézis képességével, vagyis ott az ajtóban, egy áltó helyében ráhat a tisztítószerre, amely szinte pillanatok alatt rendbe tesz mindent. Igaz, közben látjuk időnként a tisztítószeres törlőruhát mozgató, vélhetőleg a menyhez tartozó kezet is, de hát ebben a mai ezoterikus világban miért ne lehetne az anyós szeme elől néhány másodperctöredékre eltűnni? Aztán jön a boldog megkönnyebbülés, a ráncok kisimulnak, a homlokról a felhő eloszlik, mert íme, a ragyogó tisztaság előállt. Ezért jelent e szer ? ahogy a szlogen mondja ? megnyugtató tisztaságot.

Nem is úgy van! A szerencsétlen meny úgy megijedt az anyós láttán, hogy hirtelen elfelejtette, épp most végzett a takarítással, csak önmagát rendbe tenni nem volt még ideje. Azonnal kiverte a víz, mert tudta, ha anyósa meglátja a lakás állapotát, rögvest kivonja fiát ebből az erősen szennyezett élettérből. De szerencsére, ahogy lassan visszanyerte az eszméletét, képes volt felidézni a takarítás minden gyönyörű mozzanatát. Nevezetesen ahogy a fantasztikus tisztítószerrel felvértezve szinte gyerekjátékszerűen varázsolta ujjá és meghitté szerelmi fészküket. Aztán jön a boldog megkönnyebbülés, a ráncok kisimulnak, a homlokról a felhő eloszlik, mert íme, a ragyogó tisztaság előállt. Ezért jelent e szer ? ahogy a szlogen mondja ? megnyugtató tisztaságot.

Miért, van nem megnyugtató tisztaság is? Hát persze! A szőnyeg alá söprő tisztaság. A látszattisztaság. Épp erről van szó. Hogy e szer gyökeresen írtja ki a nem tisztaságot, mert például fertőtlenít is. Tehát nem csak könnyű vele takarítani, de több szempontból is e folyamatot igen alapossá teszi, a gyerek nyugodtan felnyalhatja utána a követ, nulla baktérium jut neki. Ezért megnyugtató a tisztaság.

Ja értem. Tehát a filmecske azt példázta, ha az anyós, vagy esetleg a váratlanul érkező igazgató úr meg akarná ízlelni a padlót, vagy a csempét, akkor a fertőzés veszélye nélkül nyugodtan megtehetik.

Kukacoskodsz megint. Egy reklámnak nem kell szájbarágósnak lenni, nem kell itt például a hatékonyságot és a fertőtlenítő képességet úgymond direktben ábrázolni mindenféle haldokló bacilusokkal meg ránézésre eltűnő foltokkal. Elég, ha a szlogen jelzőjét húzzuk alá erőteljesen. Hű de megijedtem egy pillanatra, de már elmúlt, mint egy rossz álom. Megnyugodtam. És ennek ábrázolásához az anyós, meg a váratlanul betoppanó igazgató úr nagyon jó ötlet.

De hát nem ezért megnyugtató, hanem hogy fertőtlenít, meg minden!

A jó ötlet akkor is jó ötlet. Nem szabad veszni hagyni. Tanuld meg, nem a gombhoz varrjuk a kabátot, hanem fordítva. Csak nem mindig könnyű felismerni, melyik a gomb, és melyik a kabát.
*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) ? 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) ? 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) ? 5/10

A látvány (Scene) ? 6/10

A technika (Technology) ? 6/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 27 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png8.png9.png0.png6.png9.png
Ma24
Tegnap501
Ezen a héten3113
Ebben a hónapban9897
2014.10.25 óta389069

Látogató infó

  • IP: 54.92.163.188
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. július 22. vasárnap, 00:57

És még ezek is: