1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Invitel reklám

*************************

Invitel komplett irodai megoldások - 20s +++ Értékelés: 4,0/10

És ezt a típust is nagyon szeretem. Találkoztunk már vele többször is, arról híres ez a fajta konstrukció, hogy szinte korlátlan, azaz termék független szabadságot ad a kreatívnak. Tök mindegy, milyen termékről van szó, bármit ki lehet találni. Nem kell tehát sokat agyalni, könnyen jöhet a pénz. Valószínűleg kezdő kreatívok tanuló, illetve már nagyon befutott kreatívok jutalom terepe ez.

***************


***************

A dolog működése egyszerű. Először a termékhez ragasztunk egy pozitív jelzőt. Ez nagyon könnyű. Szép, jó, hasznos, nagyszerű, kivételes, tökéletes, vagy éppen komplett, mint megoldás. Aztán e jelzőt egyszerűen negáljuk, majd keresünk egy példát, ami nem szép, nem jó, nem hasznos, nem nagyszerű, nem kivételes, vagy esetünkben ami nem komplett. Talán mondanom sem kell, hogy ezen példák számossága még egy gyengébb fantáziájú kreatív tanonc esetében is pont végtelen. De nem is ez a fő, hiszen zseniális regényt írni is akárhányat lehet, hanem hogy nem kell azon gyűrnünk magunkat, vajon hogyan fogjuk ezt kötni a termékhez? Egyszerűen mondhatjuk, ez nem ilyen, viszont ezzel ellentétben a termék meg pont ilyen. Aztán, hogy vicces legyen, a nem ilyen példába annyi ökörséget tehetünk bele, ami még nem fáj.

Jelen példánkban egy idegbeteg kolléga olyan gumi tappancsos nyilat lő a főnök (gondolom az) homlokára, gyönyörűen telibe is találja, majd hülye vitustáncot lejt az asztala mögött. Ez nem komplett, negálja a reklám a később felhasználandó pozitív jelzőt, majd folytatja, hogy ez viszont az, és ismerteti az adott szolgáltatást. Természetesen a guminyilas történetnek se pro, se kontra nincs köze a termékhez, nem segít annak tudatosításában, megismertetésében, mondhatni az üzenet szempontjából úgynevezett ballaszt, ami inkább figyelmet von el, mintsem ráirányít. De viszont nagyon jópofa. Ugye?

Szerintem te is tudsz ilyet, ezzel az erővel te is elmehetnél egy rangos marketing céghez kreatívnak.

Mondjuk valamilyen porleves. A porleves jó. Mi nem jó? A nyakleves. Anyád nyakon vág, ez nem jó. De ez viszont az! Zöldséges tárkonyleves a Lé-től!

Mondjuk valamilyen joghurt. A joghurt gyógyító. Mi nem gyógyító? A bacilus. Bacilusok reguláris hadserege fantasztikus animációban támadja a májadat. Ez nem gyógyító. De ez viszont az! A passzívia joghurt eredményesen veszi fel a harcot a baktériumok reguláris hadseregével szemben. Mert van benne anti-reguláris. Egyébként ez nem jó példa, mert benne a példa kissé összefüggésbe hozható azzal, amit a termékről állítunk. Elégtelen fiam, ülj le.

Jó, akkor mondjuk valamilyen autó. Ez az autó tökéletes. Mi nem tökéletes? Semmi sem az. Szlogen, a világ nem tökéletes, (háttérben atomvillanás, lefejezés, adócsalás, megcsalás, vakbélműtét, főbelövés, anyós, mosogatás, stb.) de ez viszont az! Az új négy kerékkel szerelt, kívánságra kormányművel kiegészíthető Béta Rómeó!

De minek is szaporítanám tovább a példákat? (Hát azért, mert baromi viccesek. Nagy vagy Bélám!) Hacsak azért nem, mert baromi viccesek. Nagy vagyok Bélám. Még akkor is, ha nem így hívnak. Tehát azért nem szaporítom, mert így visszaélnék a kedves türelmükkel, és gondolom, ennyi is elég mondandóm megvilágításához.

A lényeg tehát - és erről is beszéltünk már - a megrendelőnek dolgozol, nem a nagyközönségnek. Neked az az érdeked, hogy a megrendelő, vagyis a termék előállítója legyen meggyőzve arról, amit kínálsz, pokolian jó. Amit itt kihasználsz, hogy a megrendelőt leginkább a sztori nyűgözheti le, teljesen függetlenül a terméktől, hiszen azzal ő elölről hátulról tisztában van, hacsak egy "a" betű is szerepel róla a reklámban, ő már nem fogja kifogásolni a terjedelmet.

Fő tanulság: a megrendelőt sohase számítsd be a célcsoportba, mivel nem az ő termékét akarod eladni neki, hanem a tiédet.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}