1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Tesco reklám

*************************

Tesco ClubCard - 45s +++ Értékelés: 3,4/10

Na várjál csak. Számoljunk. 200 forintos vásárlás után kapsz 1 pontot. És 400 pont után kapsz 400 forint vásárlási utalványt. Vagyis 80000 forintos vásárlásból visszakapsz 400 forintot. Grandiózus. Na, na. Nem eszik ilyen forrón a kását. A dolog azért ennél összetettebb. Értsd, ők azért ennél jóságosabbak.

***************


***************

Egyáltalában való jóságosságukat azonnal érzékelheted a klipjükből sugárzó szeretet által, amely ily módon készít fel a jóságosság manifesztumának befogadására. A manifesztum pedig ez esetben nem más, mint a kék kártya.

Hogy hogyan kell szeretetet sugározni? Mindenekelőtt kellő időt kell szánni rá. Reklámok esetében ez egyenlő a kellő mennyiségű pénzzel. Esetünkben is láthatod, hogy a reklámidő az átlagnál hosszabb, mintegy 45 másodperc. Nos ebből az első 35, azaz a teljes idő csaknem 78 százaléka kizárólag a szeretet sugárzásával foglalkozik. Ez azért megfelelő arány, mert ennyi idő bőven elegendő, hogy a sugárzás által olyan más állapotba, egyféle eufórikus, endorfin töltött állapotba kerülj, amelyben oly mértékben megnyílik a lelked, vagy mondhatjuk oly mértékben kiüresedik, hogy oda aztán bármit képes vagy befogadni. Jelen esetben a boldogság kék kártyáját, vagyis az adott értékesítési platform úgynevezett klubkártyáját, amelynek segítségével ezentúl közös boldogsághúr rezonancián pendül majd a szívünk a közös nevezőn. Szóval érted.

Hogy hogyan nyilvánul ez meg a konkrét képek nyelvén? Tudod, kutya és gyerek.

Itt nincs kutya.

De gyerek van. Ne fakszniz. Először is ugyebár 35 másodpercig fogalmad sincs miről lesz szó, vagyis zavartalanul adhatod át magad a képek üzenete feldolgozásának. Először gyermekek, gyermekek, családi boldogság. Az a kis kalimpáló gyermekláb a szék alatt, a kötelességtudóan, de mégis szeretetből mosogató gyermekekre meghatott büszkeséggel mosolygó szülők, meg egymásra is ugyanígy mosolygók, meg egymás kezét megfogók, meg gyermekrajzok, meg az a nagy piros szív, a meglepi, jaj nem nézek oda, persze, hiszen meglepi, meg ne feledkezzünk meg az idősebb korosztályról sem, tehát torta a szunyókáló jó öreg nagymamának, és unoka szeretet, mert ez egy ilyen, boldog, mélyszeretetben élő család. Tehát mindig van minek örülni, mindig van mit megköszönni. Lásd fentebbi példák. És most íme, na ki csatlakozik ehhez a boldog alakulathoz? Most minek lehet örülni, mit lehet megköszönni? Te örülsz a nagyszerű ajándék klubkártyádnak, amivel ők megköszönik, hogy náluk vásárolsz.

Így áll tehát össze az értő kezek munkája nyomán egy profi promóciós anyag. Így válik kerek egésszé. Mit szólsz?

Le vagyok nyűgözve! Ezek után ha csak a kártyát adnák oda, mint kedves szimbólumot, hogy mindig szeretettel emlékezzek rájuk, és még a 400 forintomat se kapnám meg minden 80000 forintom után, akkor is beletartoznának a szeretteim szűk körébe.

De mondom, ők ennél többet adnak. Először is belépéskor, miután adataidat gondosan feljegyezték, azonnal kapsz, ha jól tudom 200 pontot. Aztán vannak mindig dupla pontos akciók is. Még aztán vannak olyan többlet pontot érő akciók is vannak, amelyeket értelemszerűen vannak (ja ide nem kell vannak) csak a klubtagok vehetnek igénybe. Vagyis amit a klubon kívüliek csak egyszerű árleszállítás formájában érzékelhetnek, azt a klubtagok a rendes áron megvett áruk után kapott többlet pontokon keresztül fogják megkapni, azaz hamarabb jöhet össze nekik a 400. Jó, tudom, a dolog igazságos, mert a klubon kívüliek pont azt az árucikket soha nem fogják kedvezményesen kapni, amit a klubon belüliek, míg a klubon belüliek a nem pontos árleszállító akciókból is részesednek értelemszerűen. Tehát jobb klubon belül lenni, mint kívül. Érted? Hogy mi? Hogy ha mindent összeadunk, akkor sem jelentős ez a kedvezmény? Hogy bohóckodás az egész? Hogy mondhatsz ilyet? Először is ott van a közösséghez való tartozás érzése. Aztán ott van a káros játékszenvedély levezetésének a lehetősége, hiszen most a pontokat fogod szenvedélyesen gyűjteni, ráadásul a helyhez való kötöttség kellemes érzését sem kell feladnod. Csak ez egy pénznyerő hely, nem pedig pénzvesztő. És nem utolsósorban az adataidat is nyilvántartják, vagyis tudják ki vagy, és így nem egy szürke, elmosódott, elidegenedett pontként létezel a társadalomban. És teszik ezt minden hátsó szándék nélkül, pusztán szeretetből. Még valami hozzáfűzni való?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}