3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

Ariel reklám

*************************

Ariel Active Gel Kapszula - 45s +++ Értékelés: 3,6/10

Foglalkoztunk mi már a foltgyártás elméletével például itt, úgyhogy tekinthetjük a most következőket egyfajta ismétlésnek. Nagyon fontos, hogy a folt keletkezésének körülményei hitelesek legyenek, vagyis hogy a befogadó úgy érezze, az adott helyzetből folt nélkül távozni szinte lehetetlen. Ilyen például a paintball harci játék, ahol a résztvevők festékgolyókkal lövik egymást. Ez szinte egy mosóporreklám álom.

***************


***************

Vizsgáljuk meg jelen példán foltgyártási technológiáját. Itt egy olyan foglakozású fiatal nőről van szó (naná hogy fiatal, és naná hogy nő), amely foglalkozás természeténél fogva hordozza magában az elszennyeződés lehetőégét. Ugyanis - mint azt a feliratozásból megtudjuk - főhősünk utazási magazin műsorvezető. És mivel a kamera mindent lát az önvallomás szerint, neki bizony munka közben ragyognia kell. Azonnal érezzük a riasztó ellentmondást a ragyogás követelménye és a piszkos munka között. Na épp erre épít a kreatív. De ismerkedjünk meg mindenekelőtt azon körülményekkel, amelyek egy utazási magazin műsorvezetőjét ennyire kiteszik a bemocskolódásnak. Ő ugyanis a műsorában rengeteg elfeledett receptnek jár utána. Ezért utazási magazin. Sokat kell utazgatnia az elfeledett receptek után. A receptek pedig köztudottan nagyon piszkosak.

Nem a receptek piszkosak okoska, hanem a helyi konyhák, ahol a receptek alapján az ételek főnek. És ugyebár egy konyha - magad is beláthatod - nem éppen foltveszélytelen környezet. Mindjárt illusztráljuk is miért nem. És már látjuk is, miközben a műsorvezetőnő elmondja, hogy márpedig a helyi konyha felfedezése közben nem tudom elkerülni a makacs foltokat, aközben úgy próbál megkóstolni egy saslikot, hogy az egész vaskos, hozzávalókkal megtöltött rudat úgy ahogy van belemártja egy nagy tál mártásba, aztán a még jócskán csöpögő rúdba megpróbál valahogy idétlenül, igen természetellenes mozdulattal beleharapni. Persze még így sem könnyű az ok-okozati viszonyt ábrázolni, hiszen a nő szemmel láthatóan előrehajol, hadd csöpögjön vissza a lé abba a tálba, amelyből esetleg mások is mártogatnának, tehát vagy nagyon nagy melleinek kéne lenni, vagy picit hátrahajolva, a mozdulatot még természetellenesebbé téve kéne a tárgyba beleharapnia. A zseniális megoldás a vágással történő folyamatábrázolás, vagyis harap, csöppen, snitt, idétlen folt a fehér blúzon premier plánban. Aztán lehet folytatni, hogy otthon aztán a legújabb felfedezésére hagyatkozik aztán, hogy elbánjon a beszáradt foltokkal aztán ő aztán. Majd férfihangú termékismertető jő.

Egyébként az elv, amely alapján ez az új termék dolgozik, megdöbbentően újszerű. Azt mondja, minél mocskosabb a ruhád, annál több mosószert használj. Vagyis tedd be a megszokott mennyiséget, majd tegyél hozzá még egy kicsit. És ha így teszel akár ragyoghatsz az új dévédéd bemutatóján is, ahogy főhősünk teszi. Ne légy tehát teszi-feszi. Lenyűgöző. (Tesze-fosza? Tesze-tosza?)

Szigorú vagy megint. Hát nem mindegy hogyan kerül oda a folt? A lényeg, hogy valamiféle közszeretett sztár legyen foltos, és így hitelesítheti az általa javasolt folteltávolító megoldást is. Nincs olyan ember, akinek ne lehetne foltot ejteni a becs... a ruháján. A neves festőnél ez nem kérdés. A focista, a bokszoló jól összevérezheti magát. Egyébként ez akármelyik sportolóval előfordulhat, tán még a sakkozóval is. Berosál például. Ja, nem, akkor barna lesz és büdös. Vagy mi is az? A színész a mai modern rendezői koncepciók mellett szinte bármit magára kenhet. A popsztárt megdobálják tojással. Vagyis az inkább a politikust. A popsztár berúg, bekokózik és lehányja magát. De nem kell itt variálni, végül is bármelyik leeheti magát egy fogadáson.

Szerintem jobbak a hétköznapi példák. Megy az ember az utcán, és egyszer csak csúnya foltok lesznek a ruháján. Makacsok. Ugye önnel is előfordult már, hogy csúnya, makacs foltok lettek a ruháján? Ugye eddig ön sem tudta eltávolítani azokat, legfeljebb csak elhalványítani? Ugye? De ennek mostantól vége. Ilyenkor elég ha beteszi ezt a termékünket, és legfeljebb még egyet, és nincs az a makacs... stb. Így nem kell vesződni a konkrét foltkeletkeztetéssel, mert látod, az valahogy nektek sosem sikerül jól. Ezt az enyémet viszont lehet meztelen nővel is. Hogy akkor hol legyen foltos? Perverz vagy te, vagy kreatív?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}