2.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 2.67 (3 Votes)

Milli mia reklám

*************************

Milli mia krémtúró - 25s +++ Értékelés: 3,8/10

Irataimat rendezgetvén, illetve dehogy, elmentett reklámfilmecskéimet rendezgetvén találtam egy párat, amelyekről végül is nem írtam semmit. Gondoltam, akkor most ezek közül választok, ne már, hogy hiába mentegettem el éppen ezeket. Itt van például ez a szimpla kis túrókrém reklámocska. Nemesen egyszerű hülyesége megragadta a figyelmemet.

***************


***************

Erre csörög a dió-t játszik a kis családocska. Apuci a hunyó, bekötött szemmel próbálja követni a zajforrásokat. A kisrác valamiféle rumbatököket ráz, a kislány tapsol, anyuci meg három összefogott kanállal kasztanyettázik. Apuci végre célba ér anyucinál, leveszi a szemfödőt, és boldogan konstatálja, hogy anyuci immáron csak egy szál kanala mellé egy vonatkozó krémtúrót is felmutat jutalom gyanánt. Boldog mosolygások vannak.

És már mondja is egy fiatal néni hang, hogy Milli mia krémtúró, nem lehet kinőni belőle. Sőt, nem is érdemes. Hiszen minden doboz Milli mia krémtúróban két és fél deci tej van. Meg hogy van most ez a marcipán íz is, amit ingyen kipróbálhatsz, ha akciós csomagot veszel. Mutatják is a csomagot, 3+1, azaz a +1 az ajándék. És épp az lesz a marcipán ízű. Persze bármelyik lehet az ajándék a négy közül, ne légy hülye, de vedd úgy, hogy a marcipán ízű az. Na most ha úgy érzed mégis, hogy a csoki ízű volt az ajándék, nyugodtan vidd vissza, csak előtte szólj nekem, mert látni akarom a vevőszolgálatosok pofáját, amikor reklamálsz.

De komolyra fordítva a szót, mi a fenét is akarunk egy ilyen szóra sem érdemes jelentéktelen kis reklámtól? Voltaképp persze semmit, azon kívül, hogy esz a sárga irigység, mivel ezzel is pénzt kerestek valakik, akik nem én vagyok, és hogy miért nem én vagyok? Mert én olyan igényes vagyok, hogy nem adnék ki ilyesmit a kezemből? Egy frászt. Tudnék én még ennél is rosszabbat csinálni, ha akarnék. Pontosabban, ha volna rá lehetőségem. De ezek nem vesznek be. Miért nem? Pedig szeretem őket. Na hagyjuk.

Tehát a túróból nem lehet kinőni. Valami olyasmi lehetett a koncepció, hogy figyeljetek gyerekek! Az édes túró az voltaképp édesség, vagyis elsősorban gyerekeknek való, a felnőttek csak akkor szeretnék, ha volna dohányízesítésű, vagy vadkenderes, tehát valahogy a felnőttek infantilizmusára kéne apellálnunk, miszerint mindenkiben ott rejtőzködik a gyermeki én te ön, és hogy ez milyen jó. Hogy még te sem és te sem vesztetted el friss, egészséges gyermekdedségedet, hogy ha a tested már nem is, de az agyad még épp oly fiatal, mint ezelőtt száz évvel, és ha ez így van, akkor ez az ízekre is vonatkozik. Igenis tudod értékelni az édeset, a mézet, a tejbegrízt, a mindenféle cukorkákat, édes szörpiket és az anyatejet. Igaz, már a spenótot is szereted, de ezt most titkold el gyermek éned előtt. Ezért gondoltam kollégák, hogy valamilyen gyermekjátékkal kéne szimbolizálni, vagyis empatizálni, illetve felébreszteni, azaz szóval éreztetni a felnőttekkel, hogy milyen volt gyermeknek lenni, hogy milyen jó megint annak lenni, és ennek folyományként fogják megkívánni a terméket.

De főnök, ha csak a gyerekek szeretnék az édességet, minden cukrász kisiparos tönkremenne. Ráadásul a túró az egyik legfontosabb főzési alapanyagunk, tehát hogy a túróból nem lehet kinőni, az enyhén szólva... enyhén szólva is zseniális ötlete a főnök úrnak.

Jó, rendben, de közlünk adatokat is, például, hogy mennyi tej van egy ilyen dobozban. Két és fél deci. Képzeld el, egy ilyen kis dobozban. Mert folyékony állapotban nem lehetne ám beleönteni két és fél deci tejet egy ilyen kis dobozba. Igaz, ha tejport tennénk bele, akkor talán egy liter is elférne benne. Arról már nem is akarok beszélni, hogy ha ez egy ilyen jó érv, akkor miért ne igyunk helyette mindjárt tejet?

Most csak kötözködsz, ugye tudod. Például ha te tejet innál helyette, akkor rajtad kívül senki sem maradna meg a szobában, mindenkivel csak telefonon tudnál érintkezni. Hoppá! Nem is rossz reklámötlet mobilosoknak!

Irataimat rendezgetvén, illetve dehogy, elmentett reklámfilmecskéimet rendezgetvén találtam egy párat, amelyekről végül is nem írtam semmit. Talán erről sem kellett volna.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}