Djuice - woodoo reklám
*************************
djuice woodoo kedvezmény - 20s +++ Értékelés: 3,6/10
Nos barátom. Ebből tényleg nem értettem egy légyfingot se. Persze utánainterneteztem aztán, és így legalább felfogtam, hogy egyáltalán miről van szó, de hogy miért így, az továbbra is sötét maradt. Hiába no, más korosztály, más asszociációs bázis, más nyelv, más bolygó, más lét és tudat.
***************
***************
Fiatal gokart versenyző (Királykuti Márk, 15) ül valaminek az ajtajában, és ha jól értem, a következőket mondja, miközben időnként gokartozni is látjuk:
"Hat éves korom óta gokartozok, formaegyes versenyző szeretnék lenni, nővérem versenyzett egy ideig, és utána jöttem én. Hatvanötször álltam dobogón, huszonötször sikerült első helyen végeznem. Szeretem az overallomat nagyon, de nem mehetek mindenhova abban."
Íme egy sikeres 15 éves fiatal. Minden hasonló korú fiú ilyen akar lenni, és minden hasonló korú lány az övé akar lenni. Vagyis innentől kezdve minden hasonló korú fiatal azokat a termékeket akarja enni, inni, felvenni, levenni, és főleg megvenni, amit ez a 15 éves bálvány is alkalmaz. Ilyen egyszerű a recept. És milyen ügyesen hozzák ember közelbe a tini istent az alkotók. Először csak a száraz tények hangzanak el a szájából (milyen okos), aztán elárul magáról valami olyan igazán emberit, valami olyasmit, ami láttatja, voltaképp ő is olyan ember mint mindenki más, tele esendő gyarlóságokkal. Ő például betegesen szereti az overalját, legszívesebben mindenhova abban menne. Csak hát időnként ugyebár azt is ki kell mosni, és tényleg, a Hilton elegáns bálján sem kifejezetten előírt viselet. Végtére is senki sem tökéletes.
És hogy mi köze ehhez a djuice izéhez? Semmi. Valahogy úgy történhetett, hogy volt ez a felvétel a fiatal sztárról, amihez bármit utána lehet kötni, hiszen a korosztály ájultan fogja majd követni az adott termék fogyasztását illetően az imádott csodalényt. Ezért gondolom licitálni lehetett a megrendelőknek, ki fizetne többet, ha a termékének promócióját ez a filmrészlet vezetné be. Jó persze nem alkalmazható bármire, például intimbetétre és exkavátorra se kifejezetten illik, de azért igen széles körben felhasználható.
A djuice nyert. Az átvezetésen se kellett sokat gondolkodni, egyszerűen csak annyi, hogy legyél te is dídzsúszos. Hogy mi az, hogy is? Miért, Királykuti Márk az? Honnan tudjuk? Tán erről beszélt volna? Vagy rá volt írva? Ugyan már dehogy. Ezt az "is"-ből tudjuk. Ha "is", akkor azért "is", mert ő is dídzsúszos. Csak nem fogunk belerondítani az általános célú filmecskénkbe, akkor hogyan adjuk el legközelebb? Hogy ezt már Magyarországon úgyse lehet? Jó, de akkor is plusz munka lenne, lett volna. Elvégre nem egy reklámfilm versenyre készítettük ezt a reklámot, hanem a hazai igen igénytelen közönség és megrendelők részére. Jó lesz ez így is beléjük.
Ja és a mágia. Képzeld, ha dídzsúszos vagy, akkor mostantól a woodoo üzletekben is kedvezményesen vásárolhatsz. Most képzeld magad az én helyzetembe. Először látsz egy fiatalt, aki kissé idétlenül a gokartos karrierjéről beszél. Majd közlik ettől teljesen függetlenül, vagyis számodra teljesen érthetetlen logikai ugrással, hogy legyél te is dídzsúszos, mert akkor egy nyilvánvalóan mágikus, mi több fekete-mágikus instrumentumokat áruló boltban kedvezményesen vásárolhatsz. Ráadásul már azt is elfelejtetted, hogy a djuice az nem egy üdítőital. Ezek után tisztázod az alapfogalmakat az interneten, és ettől még jobban nem érted, hogy ha az a nagyágyú, hogy ezekben a fiatalok által kedvelt divatcikkeket áruló boltokban a dídzsúszos mivoltod mián kedvezményesen vásárolhatsz, akkor mi a tetves tehénlepénytől nem erről szól az egész reklám?
Ja várjál csak! Megértettem! Eddig tartott, míg leesett. Mivel a gokartos gyerek nem mehet mindenhova az overalljában, ezért a mindenhova cuccait ebből a woodoo bolthálózatból szedi össze. Nem, nem viccelek, tényleg csak most esett le. Nagyon szégyellem magam. Már ilyen öreg vagyok? Akkor most könyörgőre fogom. Kedves jó kreatívok, járhatnék hozzátok egy kis agyfényesítésre? Szeretnék nem hülyén meghalni.
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 4/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}