Flora margarin reklám
*************************
Flora margarin - 20s +++ Értékelés: 3,8/10
Közösséghez tartozni. Tulajdonképpen a lét szükséges feltétele. Az ember, az egyén, a szubjektum maga egyszerűen nem tud létezni anélkül, hogy ne tartozna valamely közösséghez. És ennélfogva a kiközösítés majdhogynem felér egy halálos ítélettel. Hogyne volna hát minden marketing kommunikátor álma, hogy épp az adott termék válhassék egyfajta közösség teremtő erővé, s ezért áldassék sokak által az ő neve.
***************
***************
Nos lássuk hát, miben segíthet egy szívbarát? Ugyanis ezzel a kérdéssel indít filmünk, miközben egy tipikus nagyvállalati irodai környezetben dolgozó hölgy elé egy kollegina kis tányérkában egy szelet vajas (margarinos) kenyeret helyez el. Te most persze azonnal kigúvadt szemekkel értetlenkedni kezdesz, hogy mi az, ki az, hogy szívbarát, talán valami szekta, vagy mi, de azonnal tudod, megint nem figyeltél, megint lemaradtál valamiről, mi több, feltehetőleg megint kimaradtál egy közösségből.
Mert hogy vannak ezek a szívbarátok nyilvánvalóan. Meg a szabadkőművesek is. De most nem róluk van szó. Hanem a szívbarátokról. Vajon mi a közös vezérlő elv, mi tartja őket össze?
De nézzük, mi is a korábban feltett kérdésre a válasz? Talán közelebb visz e közösséget összetartó erő mibenlétének megismeréséhez. Kérlek szépen abban segíthet egy szívbarát például, hogy emlékeztet, ha kihagyunk egy szívbarát lépést. Ó irgalom atyja ne hagyj el! Képzeld Zoli tegnap kihagyott egy szívbarát lépést! Hogyan lehetséges ez? Nem tudom, talán a szívbarátja szívbarátinfarktust kapott. Úgyhogy a Zolinak annyi. De velünk ez nem fordulhat elő, mi hűséges és egészséges szívbarátjai vagyunk egymásnak.
De komolyra fordítva a szót, van ez a termék, és van neki ez a szívbarát lépések programja. Ehhez te most csatlakozzál, és küldjél te szívbarát tippeket azoknak, akikkel szeretnél együtt lépésről lépésre életmódot váltani. És persze van ehhez egy honlap, amit azért sem nézek meg, és amelyen tudod te küldeni ezeket a tippeket, és akkor úgy kiírja majd neked, hogy új szívbarát tipped érkezett. Szóval nagyon komoly. Teljesen olyan ám, mint ezek a nagy közösségi oldalak, és igenis nemsokára itt is milliók fognak szívbarát tippeket küldeni egymásnak a szeretet jegyében, és igenis meg fogod látni, hogy igenis ennek a terméknek lesz köszönhető, hogy az egész emberiség életmódot váltott. Azért nem nézem meg ezt a honlapot, mert látatlanban is biztos vagyok benne, hogy a javasolt életmódváltó módszerek semmi módon sem preferálják az adott termék fogyasztását, hanem teljesen önzetlenül és objektíven sorolják fel mindazon ötleteket, amelyek az egészségesebb életmód megteremtéséhez szükségesek. Például hogy margarin helyett fogyassz valódi, jó minőségű vajat.
Te, egyszer hívjál már meg egy ilyen fókuszcsoport tesztre, ahol az ilyesféle reklámok hatását vizsgálják, jó? Annyira kíváncsi vagyok, milyen arcok lehetnek, akiknek ez bejön.
Képzeld tegnap csatlakoztam egy szívbarát körhöz. Anyámat is beregisztráltam, és már küldtem is neki egy szívbarát tippet.
Az semmi, én ma reggel arra ébredtem, hogy két szívbarát tipp is ott várakozott a szívbarátpostaládámban. Annyira boldog vagyok. És tudod mi van? Már azt hittem szétmegyünk Ferivel, de kiderült, ő is ehhez a szívbarát körhöz tartozik, és most egy szívbarát tippben végre elárulta, mit hiányolt velem a szexben, és azóta azt is csináljuk, és így sokkal egészségesebb a szívünk, mert nincs az a stressz.
Ugye érted már. Van egy terméked, mindegy mi, csinálj belőle zászlót. Had lobogjon. Alatta egyesüljön a nép a közös cél érdekében. Közösségben, egyetértésben. Együvé tartozunk. És ezt neked köszönhetjük te termék.
Már megint elfelejted, hogy ez a reklám nem az ilyen vájt agyúakat célozza, mint amilyen te vagy. Egyébként nem téged láttalak a minap a Tescóban három kocka ilyen márkájú margarinnal a kosaradban?
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 4/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}