4.5 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (2 Votes)

T-Mobile reklám

*************************

T-Mobile LG POP GD510 telefon - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Valószínűleg az van, hogy sok jobb sorsra érdemes filmrendező kénytelen a reklámszakmában vegetálni, mivel jelenleg a magyar filmgyártás tehetőssége kissé elmarad mondjuk az amerikai, vagy indiai filmkibocsájtó képességtől. De ha már filmrendező valaki, nyilván nem elégedhet meg egy cipőt a cipőboltból összetettségű filmalkotással. Több kell. Legalább egy-két oroszlánkörmöt illik megmutatni.

***************


***************

Na most itt van nekünk ez a telefon a kedvezményes csomagjával, hát nem egy Oscar díjas alapötlet. De ez van, hozott anyagból kell dolgoznunk. Kézenfekvőnek látszana kiindulni a telefon egynémely vonzó, esetleg új, vagy egyedülálló képességéből, és arra komponálni valami különlegesen frappáns képi megfogalmazást. Csakhogy egy komoly, magára valamit adó művész sohasem a könnyebb utat választja. Egy komoly, magára valamit adó művész az absztrahál. Elvonatkoztat. Továbbgondol. Mögöttes tartalmakat mutat meg. Közvetett módon mutat rá a lényegre, hogy gondolkodásra késztesse azt a lusta agyadat.

Jó, rendben, tehát azonnal kizárjuk ezt a gyenge fantáziára utaló megközelítési módot, miszerint ennek a telefonnak majd valamelyik tulajdonságával, vagy tulajdonságaival fogunk operálni. Hanem inkább helyezzük olyan környezetbe a mondandót, amelyet a célcsoport kedvel. Ami pedig a célcsoportot illeti, mindmáig azt hisszük, hogy mobiltelefont elsősorban a fiatalok használnak. Azért hisszük ezt, mert csak. Persze készítünk mi idősebbeknek is mobiltelefon reklámot (jó most egy sem jut az eszembe és lusta vagyok utánanézni), de legfőképpen fiataloknak. Mert tudják, az idősebbeknek már eleve túl sok egy ilyen kütyün a billentyű, pláne meg a funkció, szóval nagyon nehéz nekik kedvet csinálni az ilyesmihez. Örülnek, ha egyáltalán telefonálni tudnak vele valahogy. Minek rémisztgessük őket. De bezzeg a fiatalok. Ezért is helyezzük a reklámot fiatalok által kedvelt környezetbe. Hogy a vén szivarok meg szivarnők rögtön tudhassák, hoppá, ez a reklám nem nekünk szól, ne is figyeljünk oda. Az nekünk árt.

Nos, mire buknak hát a fiatalok? Az akciófilmeket például nagyon szeretik. Mert az ugyebár gyors, ritmusos, azonnal kell a főhősnek reagálnia mindenre, meg olyan izgalmas is nagyon. Peregnek az események. Nem totyognak, mint valami vénember. A vénemberek ezekben a filmekben gyorsan megpusztulnak. És akkor legyen egy ilyen fedett akció éppen, ahol cél(csoport)személyeken kell rajta lenni, és akkor a tömegben mobiltelefonokat - természetesen az adott típust - csúsztatunk a cél(csoport)személyek zsebébe nagyon konspirációsan, és akkor mehet a hívás, mondja a parancsnok. És ettől már nagyon feelingünk van nekünk ettől fiataloknak, és jaj de jó pofa érzésünk, meg minden, és kíváncsiak leszünk erre a mobiltelefonra. Mert odaragadt a figyelmünk a stílus miatt a képernyőre, megfogta a szemünket, és üzenet betáplálva, zombi sereg indul a szolgáltatói ügyfélfelületi érintkezési pontba ilyet vásárolni. Gondolom én. Gondolják ők.

Képzeld el, megszólal a zsebedben egy vadidegen telefon, te felveszed (rögtön tudod hogyan, mert fiatal vagy) és azt hallod, hogy gratulálnak, mert észrevétlenül a zsebedbe csúsztattak egy ilyen mobil telefont. És hogy lecserélnéd-e ilyenre a tiédet? Persze tegezve mondják ezeket, mert elvégre fiatalok vagyunk. Te erre nem kapsz azonnal a zsebedhez, hogy vajon akkor a pénztárcád megvan-e még, és nem is azt mondod, hogy öreg, gyenge húzás volt, nekem sokkal jobb van, hanem azonnal boldog leszel, és persze hogy naná, hogy ne viccelj már.

És jön a csomagismertető, a mobil oldalán pici feliratok jelennek meg két másodpercig két tulajdonsággal, hogy a lényegnek is adjunk valamit, és te elhiszed, hogy ez az, ami pont neked kell. Mert hogy volt ez az akciófilmes feeling.

De hát a fiatalok így is, úgy is azonnal jól megvizsgálják, ha megjelenik egy új modell, miért baj hát, ha egy ilyen kis könnyed képi poénba ágyazva hívjuk fel a figyelmet az újdonság megjelenésére?

Nem baj haver, dehogy baj. Gyakoroljál csak. Elvégre filmrendező vagy. És ha megdumálsz, engem, a multit, én mindenre adok neked pénzt, nem úgy, mint az állam. Te figyelj, az igazgatótanácsnak a szilveszteri bulira egy különbejáratú pornóverziót, ha lenyomnátok?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) ?- 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}