4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

Activia reklám

*************************

Activia joghurt - 30s +++ Értékelés: 3,6/10

A kimeríthetetlen téma. Mert még mindig nagyon gazdag ez a cég. Azért képes mindmáig változatlan intenzitással ontani joghurt reklámjait. De sebaj, legalább tanulmányozhatjuk, hogyan kell rugalmasan alkalmazkodni a szabályozói környezet esetleges kedvezőtlen reakcióit kompenzálandó, hogyan kell stratégiát, koncepciót, azaz hazugságot váltani - bocsánat, mit mondtam?

***************


***************

Az történt ugyanis, hogy ennek a Bifidus Actiregularis izének és társainak életelixírként való beállítása felkeltette a gyanút a vonatkozó hatóságokban, hogy talán mégse. A cég pedig nem tudta igazolni, hogy mégis. És kaptak büntetést. Innentől kezdve nem lehetett azt mondani, ha ilyet eszel, akkor a bélflórád és faunád úgy összekapja magát odabent, hogy a te kakádon mutatják be ezentúl az orvostanhallgatóknak, mit értünk egészséges emésztés alatt. Na de ha ezt nem lehet, hogyan építünk bizalmat ezután?

Bizonyos vonatkozásban ugyanúgy, ahogy eddig. Pénzzel. Jól megpénzelünk például néhány celebet, akiket nagyon szeret a nép, és ennélfogva nagyon bízik bennük, vagyis nagyon szeretnének olyanok lenni, mint ők, és e celebekkel etetjük meg aztán nyilvánosan a terméket, és mondatunk velük róla szépeket. A nép szereti, ha a celebek nyilvánosan esznek. A népnek ilyenkor összefut a nyál a szájában, és azt gondolja, hmm milyen finom lehet, amit ez a celeb eszik. Naná, hogy akar ő is olyat. És tudod mi a legszebb a dologban? A placebo hatás. Igenis nagyon finomnak fogja érezni a nép a terméket, függetlenül annak tényleges ízétől, még akkor is, ha történetesen egy nagyon öreg és rágós Bifidus Actiregularis-ból főzték azt.

De most nézzük, én mit tennék, ha híres celeb lennék, és felkérnének egy ilyen alakításra? Először is, teljesen azonos módon ahogy a klipben szereplő celeb mondja, munkám során mindig alaposan átgondolnám, hogy milyen felkérésekre mondok igent. Megmondom milyen szempontok vezérelnének a döntésben. Mindenek előtt, hogy mennyit fizetnek... illetve dehogy. Mivel népszerűségem, ennélfogva véleményformáló képességem mián felelősséggel tartozom az általam befolyásolandókért, átgondolnám, hogy amit majd mondok, igazságtartalmára nézve megállja-e a helyét. Isten ments, hogy megtévesszem a bennem megbízókat! Jelen esetben egyszerű a dolgom, hisz csak arról kell beszámolnom, hogy nekem személy szerint ízlik-e a termék, vagyis nem kell már valamiféle csodatevő hatásról tanúbizonyságot tennem. Ahhoz persze már semmi közöm, hogy később egy másik hang megemlíti, a termék Bifidus Actiregularis-t is tartalmaz, amely infó nem mond semmit annak, aki először lát ilyet, aki meg már ki van képezve, az úgyis tudja, hogy ez az, ami mindent rendbe tesz odabent, úgyis mint az örök élet titka. És lám, ezen kiváló és megfontolt celeb, szintén ezt választja. Továbbá ne feledjük, celebként még akár az íze is bejöhet nekem. Hát hazudtam akkor én most? Lelkiismeretem tiszta, és így tiszta, őszinte tekintettel nézhetek szembe a kamerával miszerint az epres a kedvencem. És önnek?

És ha nem vállalnám? Akkor nyilván többet nem is keresnének meg egy ilyen ajánlattal. Nem is kell, ne már, hogy egy joghurt reklámban blamáljam magam, én, aki számos igen intellektuális műsort jegyzek (meg nem annyira intellektuálisat is), akit igazán minden tekintetben igényesnek ismert meg a kedves publikum. De mivel az intellektuális műsoroknak kissé híjában vagyunk mostanság, és ha ennélfogva túl sok idő telik el képernyőtlenségben, akkor ezen igényesség értéke hamar elvész a feledés homályába. Tegyük tehát pénzzé ezen igényességemről szóló köztudatot, lássák a népek, mit választ, ha igényes valaki. Az más kérdés, hogy bizonyos kisebbségi körökben pont ezen igényesség nimbuszom fog apróbb csorbát szenvedni látván mire használom azt. Kit érdekel. Az igényes barátok igénytelenek. Azok engem úgy szeretnek, ahogy vagyok. És ez a fő.

Csak valahogy én nem szeretem most saját magam annyira.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 2/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}