Más is mondja
********************
Idős fejkendős nénike boltba lépve megszólal: "Kérek egy probiotikus kenyeret, cereakolos kekszet, L Cazei Defensises joghurtot, vitafibrines vagy hydro- ureás arckrémet és intelligens mosóport szálkisimító gyöngyökkel." Olyan mindennapi, életszagú jelenet. Vagy nem?
Pedig a televízióból szinte csak ilyen szövegű reklámok zúdulnak ránk. Annak ellenére, hogy akkor hatásos a reklámszöveg, ha rövid, lényegre törő és a célközönség nyelvén beszél. Esetleg ez már az lenne?
Ritkán nézek televíziót, de valahogy bizonyos blokkokat mindig sikerül elcsípnem. Ezekben azt próbálják nekem meg- és elmagyarázni, hogy puffadok renyhe a bélmozgásom, nem jó az emésztésem. Lassan tényleg így lesz, mert mindig főzés vagy étkezés közben hallom, látom ezeket a gyógymódokat és utána már elmegy az étvágyam. Így aztán tényleg lecsökken bennem a bifidus essensis és a jótékony hatása.
Ha esetleg nem elég az al- és bel testemmel való kéretlen tanácsból, vidáman szárnyalhatok tovább éjjel-nappal, mert ehhez is ajánlanak megfelelő, szárnyakkal ellátott eszközöket és társait Silk Touch szálfátyol borítással. Gondolom, nem csak kék vérűeknek.
Családom férfi tagjai is felvilágosítást kapnak a rájuk váró prosztata gondokról, akadozó folyóügyekről, tálalva nyomban mellé a megoldást nyújtó csodabogyót. No és általam a vacsorát. De már nekik sincs étvágyuk. Bevezethetnénk, mint újfajta fogyókúrás programot.
Ezek után kimaradhatatlan kellék még az intelligens mosópor, lehetőleg szálkisimító gyöngyökkel. Nekem nem igazán sikerült találkoznom velük. Valószínűleg azért, mert se a mosógépem, sem a családom nem elég intelligens, ezért nem fejti ki nálunk maximálisan a beharangozott hatást.
Az is valószínű, nagyon félresikerült nőszemély lehetek, mivel társaságban nem szoktak valamely ruhadarabomra rábökni és nem kérdezik meg: "Új?" Legnagyobb sajnálatomra ezért nem tudom ,táskámból előrántva a mosószeres flakont, válaszolni: "Nem, csak P?-al mosva". Pedig annyira jó lenne! Annyira természetes szituáció!
Biztos az a bajom, nem haladok a korral, így nem tudom befogadni a reklámok tájékoztatását, emlékeztetését, meggyőzését. Ugyanis amikor kifogy háztartásom élelmiszer-és vegyi áru készlet, a kilométeres bevásárló listával a kezemben se jut eszembe a belém sulykolt bifidusz essensis, a Multi-Protekt formula,a vitafibrin és aginkgoflavon glikozid Csak az, hogy joghurt, testápoló,gyógy- és fűszernövények. A rövid, lényegre törő, célközönség nyelvén íródott elnevezés. Mégis mindig sikerül bevásárolnom.
Vámosi Kata
{mxc}