4.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 4.67 (3 Votes)

Anaflat reklám

*************************

Anaflat puffadáscsökkentő kapszula - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Mivel nagyon vizuális típus vagyok, szeretem az olyan reklámokat, amelyek beindítják a fantáziámat. Ez ilyen. Egy Anaflat nevű kapszuláról van szó, amely nomen est omen, valamiféle antiszellentő készítmény. Ugye a "flat" tag nyilván a latin flatus szóra utal, amelynek egyik közkeletű jelentése az, hogy fing. Az ana pedig talán a "vissza" előtag, esetleg "ellenes", esetleg anális? Vagy anakonda?

***************


***************

Szóval ül egy kedélyes baráti társaság az asztalnál, és étkeznek. Például brokkolit étkeznek. Meg persze más egyéb finomságokat is. Na, ettől azonban szép lassan kezdenek felfúvódni, mint tehén a lucernásban. Nyilván összeszokott társaság ez, mindig valami ilyesmi történik, ha ők összejönnek egy kis vacsorára, tehát vélhetőleg belekalkulálják az elháríthatatlan végkifejletet. Első rész, pocakfeszítés, gombok parittyaszerű kilövése, második rész - ezt a filmen már nem látjuk - lőszer fény és hangjelenségek közbeni hatástalanítása. Ők ezt már így szokták meg, a vacsora harmadik harmadát egyfajta közös koncerttel teszik még hangulatosabbá, hangszínében egy teljes fúvószenekart imitálva a tubától a pikolóig.

Figyelemre méltó továbbá a résztvevők lövésztudománya is. A sok gyakorlás megtette a magáét, szinte minden lövés a felfúvódásban nem szenvedő háziasszony felé irányul, azaz célzott lövéseket ad le a társaság, méghozzá elképesztő pontossággal. S a pontosság még akkor sem csorbul, amikor a háziasszony a magyarázat hevében mozgásba lendül, vagyis a mozgó célpont sem akadály e mesterlövész társaságnak. De a háziasszony sem kutya! Már úgy értem ő is mestere a tudományának, miszerint képes valamennyi lövést röptében hárítani, s aztán a begyűjtött gombokat újrahasznosítás céljából eredeti gazdájuknak visszaszolgáltatni.

Én gyanítom, ők ezzel a számmal fellépnek valahol. Nehéz pénzeket keresnek. Telik nekik arra a sok földi jóra, amit ott esznek.

De ennek vége!

Szerintem a háziasszony unta meg, talán kapott egy másik jól fizető állást valahol, és arra gondolt, talán a vacsora harmadik szakaszát is el lehetne tölteni bűzmentes légkörben, így hát nevezett termékhez fordult segítségért. El is magyarázza szépen produkció közben, hogy mi történik, ha érzékenyek vagyunk egy ételre, és az puffasztóan hat ránk. Ilyenkor ugyanis a has megfeszül, és egyre jobban feszül. És ha ezt már nem bírjuk cérnával, értsd gombfelvarró cérnával, akkor együnk egy kis terméket.

Nos, ekképpen mozgatta meg a fantáziámat ez a kis képi poén, és azon tanakodtam magamban, hogy baj ez? Hát baj, ha ilyesféle könnyed poénokkal hívjuk fel a figyelmet egy termékre? Persze te most azt várod, azt mondjam baj, és meg is indokoljam ezt. De tudod mit? Nem mondom azt. Nem baj. De minek? Persze ha van pénzed, pazarold, bár - amint azt megtanultuk - a kutya se fogja megjegyezni ez alapján a semmire sem emlékeztető terméknevet, sőt. Csak a szépre fognak emlékezni. Erre a sajátos gombfocira. Ugyanis ha a név maga is sajátos, jobban tesszük, ha valamiféle névemlékeztető rigmusba csomagoljuk. Például:

Jobban esik ez a falat, ha megsegít az Ana falat. (Költői szabadság.) Vagy: Anaflat a bele őre, ne vegye hát szellentőre. Vagy: Itt a jó kis Anaflat, szélgörcs ellen bizonylat.

Szóval érted ugye? Valami fülbemászó kicsi rigmus kell ide, amit aztán a fél város szajkóz, mert nem megy ki a fejükből. Mikor aztán meg is látják a kirakatban a terméket, azonnal kiváltódik a feltételes reflex. Vesznek és esznek.

Azt mondja az asszony, hogy már megint ingyen szórtam szét a világba egy csomó nagyon értékes szlogent. Hogy semmi üzleti érzékem sincsen nekemnek. Meg hogy már megmaradni sem lehet mellettem egy jó babgulyás után. Főleg ha tejet iszok rá. Azért volt ez, mert így akartam öngyilkos lenni. De ő megakadályozta. Belekevert valami szert a kajámba. Valami anakondát.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}