Dr.Oetker reklám
*************************
Dr.Oetker Muffin - 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Ha még nem említettem volna, nem csak reklámfilozófiai irányzatról beszélhetünk, ez az advertizmus, hanem létezik egy reklámvallási irányzat is. Ez az advertistantizmus. Ha röviden akarnám jellemezni, azt mondhatnám, a szeretet vallások körét gyarapítja, vagyis eredeti üzenete békét, megbékélést hirdet, azaz a felebaráti szeretet kiteljesítésében látja és láttatja a lélek megnyugvásának, boldogságban való feloldódásának igazi lehetőségét. Példabeszédeit az irányzat jellegéből fakadóan, rövid reklámok formájában jeleníti meg.
***************
***************
Nézzük tehát, hogyan szól nyájához adott példánk prédikátora?
A szeretet nagy dolgokra képes!
Szinte azonnal letaglóznak mondanivalójuk súlyával a bevezető szavak. Mert ez a mondanivaló igaz! Ez kölcsönzi a súlyt. Ez nem ám egy pihekönnyű sztereotípia, hanem kőkemény igazság. És a látvány! Az ártatlan, ma született gyermek, jó kicsit idősebb, ahogy valami dobozos száraz porból valódi élelmet szaporít, voltaképp csodát tesz. A szeretet erejével.
És milyen jó, hogy saját készítésű süteményekkel is kifejezhetjük!
Mármint a szeretetet ugyebár. Ugyanis a szeretetet bármivel ki lehet fejezni, mert a szándék a fontos. A mögöttes gondolat. Ha azt a szeretet motiválja, akár egy puskagolyó is átadhatja az üzenetet. Hát még egy sütemény.
A szeretet mindennél fontosabb.
Bizony, bizony. Itt a lényeg. Alapigazság. Manifesztum, posztulátum, axióma, ultima ráció, ceterum censeo (Te, ha tudsz még ilyeneket, küldjél. Megveszem.) Mert ismerünk boldogtalan lelkeket, akikből kiveszett a szeretet. Bizony mondom néktek, az ilyen szerencsétleneknek még a pokol tüze is feloldozás. Mert hová is leszend a lélek szeretet nélkül? Mivé lőn? És lőn este, lőn reggel és kész a muffin. A szeretet muffinja. És mivel szeretetből készült, na meg egy cseppnyi porból a csodadoktor dobozából, hát varázserő van benne. A szeretet varázsereje. Ezért mondhatjuk, hogy a szeretet mindennél fontosabb.
És milyen jó, hogy néhány kis muffinba is rengeteget rejthetünk belőle.
És lám, az ártatlan gyermek meg is címezi a csodamuffinokat, lelkek neveit írja rá, majd átnyújtja azokat a címzetteknek. Pontosabban itt csak egy cím kézbesítését láthatjuk, de azonnal megérezzük, ahogy a szeretet hullámai hidat vernek a kisfiú számára oly kedves kislány, és a kisfiú között. Hm. Gyermekszerelem. Emlékszel? A kislánynak nagyon ízlik a csodamuffin, és így nem is láthatja, hogy a kisfiú dobozában még számos muffin lapul, más kislányok neveivel a tetejükön. Nem, nem kell ez a rosszindulatú hozzáállás, miszerint itt egy kiváló bigámista ígéretes első lépéseit látjuk, hanem vegyük tudomásul, hogy ennek a kisfiúnak igen nagy szerető szíve van. Sokan beleférnek. Nem úgy, mint a muffinok abba a kicsi dobozba. A következő doboznyi muffinokon már fiúnevek lesznek, majd meglátod... illetve inkább nem szóltam, mert látom, te különösen rosszindulatúan viszonyulsz ehhez az egész vallási irányzathoz. Pedig mi más is lehetne ez az egész vallási irányzat, mint
Apró ötletek, és nagy adag szeretet.
Ez viszont nem volt egy apró ötlet Józsikám, ez a szeretetes, gyerekszerelmes, a kis kópés nézd milyen ravaszos csalafintásos gejl kép és duma, hiszen nagymamák egész hada rohamozta meg másnap a szupermarketeket. Vették a port mint szélvész. Az unokák hada meg átkozta őket. Mert hogy eddig a nagyi csinálta nekik a finomságot, most meg a nagyi látni akarja, hogy az unokája ugyanolyan ügyes, de leginkább sokkal édesebb, aranyosabb.
Persze tudom, nem ilyen direkt. Csak direkt ilyen. Hogy te leszokjál végre. A reklámnézésről.
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 5/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}