1.4444444444444 1 1 1 1 1 Rating 1.44 (9 Votes)

NesTea reklám

*************************

NesTea mangó-Ananász - 30s +++ Értékelés: 4,0/10

A kreatívok asszociációs bázisa rendkívül nagy. Mi most azt próbáljuk megérteni adott példánk kapcsán, hogyan is működik e varázslatos "szerszám", vagy pestiesen szólva milyen rugóra jár? Mondjuk egy jeges teát kell hirdetni új ízkombinációval. Hogyan indulnánk el? Törd a fejed erősen hangozzék jó velősen!

***************


***************

Talán lehetne valami nagyon vicces, és aztán a végén hogy új ízesítéssel is. Vagy induljunk ki a termék valamely tulajdonságából. Nézzük mink van. Jeges tea új íz kombináció. Jegesteatenger. Jégteatáblán jegesteamedve. Nem ez nagyon direkt. Mi van még? Új, újdonság. Új íz, régi minőség. Nem régi, megbízható. A régi az olyan avíttas érzeteket kelthet. Mindig megújuló, soha meg nem unható.

Na most itt volt tetten érhető az amatőr hozzáállás. Egy profi ezzel szemben azonnal ahhoz az elemhez nyúl, aminek a legkevésbé látszik köze lenni a termék sajátosságainak felidézéséhez. Ez pedig a kombináció. Igen, mi gyarló csodálók álmunkban sem gondoltunk volna erre, mi végtelenül földhöz ragadt módon úgymond nem estünk volna messze a termék fájától, valahol mindenképpen nagyon közel kerestük volna a mondandó kibontásának alapjait. Hogy tea, hogy jeges, hogy folyékony, hogy ilyen ízű, olyan ízű, hogy hűsít, hogy üdít, és más ehhez hasonlók. Ezekre építettünk volna viccességeket, illetve az aktuális célcsoportnak megfelelően például bulizós ökörködős zagyvaságokat fiataloknak.

De nézzük csak, és tanuljunk, mi történik egy profi keze alatt? Kombináció. Mangó, ananász, és tea. Dolgok kombinációja. Egyszerű dolgok kombinációja. Ugyanis mi volna egyszerűbb a mangónál, az ananásznál, és a teánál? Egy hidrogén atom? Egy meg egy az kettő? Egy pofon?

Fiatalember kortyol jóízűen a párás műanyagpalackból, majd azt mondja áh, és ránéz a lámpaoszlopot támasztó csajra. (Többszöri megnézés és megállítgatás után analizálva.) Háttérben két kirakati babát hoznak éppen és leállítják őket a járdára. Te is megfigyelted ugye? Egy férfi és egy női figura. Csaj odaugrik, és egy fehér megjelet (plusz jel, csak mi így mondtuk annak idején az elsőben) rajzol közéjük a levegőbe. Az valahogy ott is marad. Aztán ugyanezzel a technikával egy egyenlőség jelet helyez el a légben, aminek a végén egy babakocsi áll. Közben jelentőségteljesen a srácot nézi. Tehát egy férfi, meg egy nő, egyenlő gyerek. Ugye egyszerű? Ugye neked is ez ugrik be? És el is hangzik a magyarázat, miszerint egyszerű dolgok kombinációi teszik a világot még izgalmasabbá. Tehát egy újabb alapigazsággal gyarapodtunk, a reklamista filozófiai irányzat (advertizmus ? copyright Kritikus) egy újabb szellemi vívmányában gyönyörködhetünk, és elmondhatjuk, megint egy kicsit előrébb vagyunk a világ megismerésének rögös útján. Mert bizony így van ez. Kombináltuk az egyszerű dolgokat, például egy férfit és egy nőt, és a világ sokkal izgalmasabb lett. És tulajdonképpen mindennel ez a helyzet. Minden valahogy olyan egyszerűbb dolgokból kombinálódik össze. És ez olyan izgalmas. Ha nem így volna, szinte nem is lenne semmi. Hidd csak el.

Aztán a srác a levegőben lebegő fehér egyenlőségjelet feldobja egy ablakhoz, amelyben egy pár szemmel láthatóan éppen kombinációhoz készülődik. Ezen ők kedvesen kacagnak. Narrátorunk pedig végre a lényegre tér. Tehát miután meggyőzettünk, hogy az egyszerű dolgok kombinációja jó és izgalmas dolog, örömmel világosít fel bennünket arról, hogy a Nestea is ilyen. Ráadásul, mint ilyen, téged is izgalmas dolgokra inspirál. Ha ilyet iszol. Különben ott döglenél meg az unalomtól. De a mangó, az ananász és a valódi tea egzotikus találkozása, ha megiszod, menten kirángat az apátiából. Hát nem gyönyörű? És mindez úgy jött létre, hogy kreatívunk nem adta meg magát a könnyű út csábításának, nem nyúlt a látszólag kézenfekvő megoldásokhoz, hanem kitépve magát a konvencionalitások destruktív decortikációs nihilizációjából, úgy tette mindenki számára temptatív komponensé a kombinációs mozzanatot, hogy... hogy... a szeme sem rebbent.

Tököm tele van gyerekek. Nem kéne mégis inkább politikai blogot írni? Vagy pártot alapítani? Jegestea pártot.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}