Soproni sör reklám
*************************
Soproni sör - 45s +++ Értékelés: 4,4/10
A nagy sikerre való tekintettel a koncepció újrahasznosításra került. Nyilván megugrottak az adott sör fogyasztási mutatói, a profitráta az egekbe szökött. Akkor hát miért is dobnánk ki az ablakon egy ilyen jó koncepciót? Húzzunk már le róla legalább még egy bőrt! Na persze egyszerű ismétlésről szó sem lehet, költséget és hazafias érzelmeket nem kímélve újból forgatunk, méghozzá gavallérosan bő 45 másodperceset. Nem tetszik ez a verzió. Mert amit érzek averzió. Jó mi?
***************
***************
Amikor az előző hasonló hangvételű reklámjukkal kapcsolatban megfuttattam az elmémet, arra próbáltam rámutatni, nem mindegy, mit milyen papírba csomagolunk. Hát persze, hogyne lehetne élelmiszert nemzeti szimbólumokba öltöztetni, nem erről van szó. De egy ajándéknak szánt különleges kiadású bibliát valószínűleg nem pornóújságból kitépett lapokba csomagolunk, és fordítva, ha már pornóirodalommal kedveskedünk szeretteinknek sátoros ünnepeken, azt nem illik ízlésesen nemzeti szimbólumokat ábrázoló díszdobozban prezentálni.
Na de itt élelmiszerről van szó, amit a fentiek szerint azért lehet ilyesféle szimbólumokkal övezni, lásd például pálinkák, szalámik, kolbászok, piros paprika, anyakönyvvezető. Ja az nem élelmi anyag. Mégis mi itt a te problémád?
Dobpergéssel induló fenséges zene, felhőkön áttörő napsugár. Csobogó patak, pára leheletű szarvasbika, vágtató ménes a pusztán át. Költő szava szól, "Nem tudhatom másnak e tájék mit jelent", a képen boldog család. Nagymama gazdag, aranyló húslevese gyöngyözik a tálon, s az esztergomi bazilika képe felel rá. "Nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt kis ország." Széchenyi fürdő gyógy-párái és benne gondtalanul sakkozó érdemes, vidám, bölcs öregek. A mi öregjeink. Országút szürke csíkja szeli át gyönyörű erdeinket, s éretlen, kamaszodó, de majdan örök életre szóló barátság. "Messze ringó gyerekkorom világa." A jó magyar szőlőtőkék sora és gazdája, búzamező, és ölelkező szerelmespár. "Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága" Rohanunk a kivilágított Lánchídon át, s szalonnát süt valahol az éjben egy baráti társaság. (Jaj tanár úr, és itt már azt a sört isszák, tetszik látni? Ihletet pillanatban vagyok Hanna, ne rondítson bele kérem!) "s remélem, testem is majd e földbe süpped el." A Halászbástya oszlopai között a magyar Parlament néz vissza ránk, és apa fia felhőtlen egymásnak örülése látványát követi a búcsúzkodó szerelmespár. "Itthon vagyok." Kamera nyit, föl, hátra, a budai palota míves korlátja mögül feltárul a pesti panoráma, Lánchíddal, Vigadóval.
Ezért jövök mindig haza, bárhova vet a sors, ezért ha érték, mit végzek, csak itt hasznosulhat, ezért ha valahol a világban magyar zászló követel magának ünnepet, hát sírok, és ezért ha kell, meghalok. És ami a legfontosabb?SOPRONI SÖR!!! A palack beforog a képbe a címkén látható nemzeti szalag mentén, premier plán, a zene csúcsponton, palack kissé félre, felirat, Soproni, Hozzánk Tartozik.
Igen tanár úr, én értem, a Vigadós mondat után következő az nincs benne a reklámban, az csak bemutatta, hova tetszett a tanár úrnak érzelmileg eddigre felfokozódni, és hogy a tanár urat ezért kvázi pofon csapta, hogy egy sörért volt ez az egész itten. Ez a hazafias fokozódás. Mert ugyan a tanár úr nem kifejezetten sörissza, inkább a whiskytől szokott állat lenni a tanár úrnak, de azért nem tarja egy rossz sörnek ezt a sört a tanár úr, inkább jobbnak, de azért ismer ennél jobbakat is. Például a cseh sört jobban szereti a tanár úr. Ez akkor most hazaárulás, tessék mondani?
Na menjen Hanna igyon egy rumos kólát az egészségemre, illetve mit is beszélek, igyon egy Sopronit, és holnapra hozzon egy storyboard-ot ugyanerről, de világszabadságra megzenésítve. Mert holnapra nemzetközivé lesz ugyebár...
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}