1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

TOMI Kristály reklám

*************************

TOMI Kristály mosópor - 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Valami olyasmi kéne, ami azt sugallja, hogy a termék szinte a család tagja, mintegy valódi családtag, úgy szervül bele a család életébe, és úgy is szeretik, mint egy családtagot. Persze ne legyen túl direkt, tudjátok, akkor mindjárt jönnének egyesek a profit valódi emberi érzelmeket lealacsonyító egyenrangúsításával, meg más ilyesféle antikapitalista maszlaggal. Szóval csak ne túl direkten.

***************


***************

Na nézzük, mit tojtatok mára? Hogy mi? Hogy az élet, mármint a hétköznapok szinte minden pillanatában valahol előkandikál a termék logója? Tomi fogkrém? Tomi autósampon? Tomi vécépapír? Tomi levespor? Tomi színházjegy? Hülye vagy Tomikám, azaz Lacikám. Egy reklám nem hazudhat. Ilyesféle Tomi termékek nincsenek is. Próbálj meg kérlek koncentrálni.

És te Levente? Mit írogatsz estelente? Na látod, ezt az írói vénát hiányolom belőletek. Ezt a fajta spontaneitást. De hát mindent mégsem csinálhatok én. Na lássuk. Csillagpor hint álmot a szemére, s a kisfiú már messze jár. Meseország gyönyörű vidékein nem csak tündérek dala szál, de a rettenetes gonosz háromfejű boszorka hamis nótája is hallik. Jaj ki segíti majd át az ártatlan gyermeket a nehéz próbatételek sűrű erdején, hogy végre megtalálja igazi családját? És ekkor a kisfiú háromszor belefújt a csodahegedűbe, amit a rőzsegyűjtő öregasszonytól szedett el, miután jól elküldte az öreganyjába közvetlenül azután, hogy jó alaposan elagyabugyálta az agyát, és hip-hop, és egyszer csak, és ripsz-ropsz ott termett Tomi a kristály.

Na figyelj ide Leventém, ez tényleg kellően indirekt, és meg is dicsérnélek érte, ha nem volna az egész egy nagy fos. De mivel ez egy nagy fos, és mivel egyszerűen nem akarjátok megérteni, mit akarok tőletek, mert ti mind egy nagy fos vagytok, ezért mindenkit kirúgok, magamat is, és elmegyek birkapásztornak, mert ott legalább a birkafos az őszinte, az az aminek látszik.

De főnök, legalább még az enyémet nézze meg.

Mi jöhet ezek után? Hát hogy jön Peti, és azt mondja, hogy örömmel mutatom be csodás Tomi családomat. Persze nagyon indirekten. Feje fölött nagy piros betűkkel a film címe, ami indirekten utal erre a család koncepcióra, miszerint "A Tomi család". Aztán jön anyu, a "bandavezér", úgymond persze, és már visz is egy nagy szakajtó piszkos ruhát. Majd Marcit látjuk és Danit, aki "rendszerető" úgymond, és hajigálja ki a mosnivalót a szekrényéből, majd jön apu a "gépek réme" egy méretes villáskulccsal, és vicces hangsúllyal azt mondja, hogy megszerelem, közben anyura néz, és te érted, hogy meg - szerelem, anyu mondja is, hogy remélem nem a mosógépet, hát persze hogy nem, hiszen ez szerelem, vagyis inkább anyut, aztán, és ez vagyok én, mondja Peti premier plánban, és foltos a trikója, amit anyu már észre is vesz, ezután azt mondja Peti, hogy és nem maradhat ki Tomi, anyu legjobb barátja sem. Pont. És közben persze sokszor látjuk a terméket magát. Anyu meg azt mondja, hogy hát hogy bírnék el veletek nélküle, ti koszbrigád! Hahaha! Felhőtlen a jókedv egy okos anyuval - ezt Peti mondja. És a Tomival - ezt meg az a logó róka mondja. És egy csoportkép a teljes boldog családról, persze a Tomival együtt.

Na ez az! Látjátok így kell ezt csinálni! Ez kellően indirekt, hogy senki se vádolhasson minket a legfőbb érték, a család megszentségtelenítésével, hogy nem sül le a pofánkról a bőr, hogy egy mosóport úgy ábrázolunk, mint egy szinte egyenrangú családtagot, hogy egyáltalán oda merjük mérni, mint értéket a családhoz, hogy közös nevezőn vagyunk képesek említeni a családdal, hogy...

Na szóval ehelyett a kolléga megmutatta, hogyan kell finom humorral átszőve, olyan bohókásan tréfásan viccesen családtagként bemutatni egy mosóport, amit persze nem kell ilyen értelemben komolyan venni, dehogy gondoljuk mi, hogy egy mosópor igazi családtag. De komoly segítség mégis. Értik? Ez egy könnyed stílus. Az ember ezt nézve azt mondja, haha, még hogy családtag! Ez komikum. Ez egy nagyon jó geg. Kacagsz, kacagsz, és megveszed azt, amitől, vagy amivel kapcsolatban ilyen jó kedvre derültél.

Csak Karinthynak ne szóljatok. Ő humorban nem ismerte a tréfát.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}