Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

Vodafone reklám

*************************

Vodafone családi 0 Ft-os percdíj - 20s +++ Értékelés: 3,2/10

A kreatív az egy művészember. Ezért ha elsőre, vagy esetleg másodikra sem érted művét, először magadat okold. Mert hogy a műalkotások befogadásához azért kell egy bizonyos kulturáltsági szint is. Minél műbb egy alkotás, minél maibb, annál inkább kell hozzá a megfelelően kiművelt emberfő. Ezt például érted?

***************

***************

Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy az olyan egyszerűbb gondolkodású emberek, mint amilyen te vagy, értéktelenebbek, vagy esetleg szellemileg elmaradottabbak, csak - hogy úgy mondjam - nem annyira sokrétű kulturális közegben szocializálódtak, mint például én. Persze azért nyilván te is egy csomó olyan dologhoz értesz, és sok olyan dolgot meg tudsz csinálni, amit én soha nem is fogok tudni, szóval te is értékes tagja vagy a társadalomnak, csak nem annyira, mint... illetve akarom mondani persze hogy ugyanannyira, csak ezeket a műalkotásokat te nem... vagyis például vegyük a lakodalmas rockzenét és vessük össze Bartókkal, amit se te, se én... azaz én igen... na jó, maradjunk annyiban, hogy nekem vannak magyar nótát szerető barátaim is.

Mert például én értem ennek a reklámnak a szimbolikáját. A csaj telefonál egy téglával, és azt mondja az illetőnek, hogy most nem ér rá. És miért ne lehetne az egy téglára dizájnolt mobil? Hogy nem fér bele a retiküljébe? Na és? Extravagáns. Alteros. Azaz divatos. És azt jelenti, hogy kedvezmény nélkül milyen nehéz a telefonálás. Persze van neki egy normális készüléke is, amin az anyja keresi, de azt mondja neki, hogy beszél a másikon. Most ne foglalkozzál azzal, hogy ez tulajdonképpen nem igaz, hiszen annak meg azt mondta, most nem ér rá, azaz egy másodperc múlva leteszi, vagyis mondhatta volna az anyjának, hogy egy pillanat, hanem az itt a lényeg, hogy a csaj egy tégla szimbolikusan a telefontársaság vonatkozásában, és most jó előre ki fogja hallgatni, mik a legújabb kedvezmények.

Ja és látod, ez itt egy filmforgatás, mi több, minden bizonnyal egy reklámfilm-forgatás, tehát itten rendezői koncepció forog fent, ami bármi lehet. Innentől kezdve a téglát nem kell megfejteni, semmi közöd hozzá, valamiért téglával telefonál a csaj, majd meglátod, ha megtekinted a kész műalkotást. Légy türelmes.

Mi? Hogy most te csak ezt a filmet látod, és hogy te leszarod a szimbolikát, és hogy hozzád beszéljenek egyértelműen, közérthetően, különösen ha egy szaros reklámról van csak szó? Meg hogy mi az, hogy a csaj egy téglába beszél bele? Miért? Mit jelent ez? Hogyan függ össze a termékkel? Egyáltalán mi itt a termék? Hogy ez oltári pofátlan, cinikus szembeköpése a kedves célközönségnek? Hogy legkevésbé az számít, hogyan megy haza az üzenet? Hogy ez is jól beleillik a mai magyar sundám-bundám?

Na, na. Azt hiszem kissé felhúztad magad. Majdnem elkezdtél politizálni. De hisz látod, hogy itt is milyen szépen felvezetik az üzenet elhangzását, amikor a rendező szaktárs idegesen megkérdezi a téglás csajt, hogy anyu sokszor fog még hívni, akkor jön a szöveg, hogy igen, sokszor. Mert tíz hónapig... stb. Ne, ne kezd, hogy mi lett volna, ha mondjuk A Gladiátor forgatásán nem hogy nem kapcsolta volna ki a főhős a mobilját, de még ott is lett volna nála mondjuk a kardja hüvelyébe rejtve. A lényeg, hogy ez azért mégis életszerű, mert ez egy mobilos hirdetés, és akkor nem tűnik fel, hogy minden és mindenki tele van mobillal. Nem megyek anyámba.

Meg különben is. Mit számít milyen a film, ha a végén nagy piros négyzetben ott a lényeg, hogy tíz hónapig percdíj nélkül telefonálhatsz a családon belül, mert most a céget jókedvében találtad a születésnapja miatt. Ugyanis az egész történet csak rólad szól. És nem azért, mert te fizetsz, hanem mert itt szeretnek téged. Még a te buta fejedet is szeretik, amivel nem érted ezt a téglás sztorit. Mert tudják, picit te nem vagy normális.

Ja, egyébként a kedvezmény csak normál használat esetén érvényes. És hogy az mi, ők mondják meg.

*******************************************************************************

Értékelés: 3,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 1/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 4/10

{mxc}