Magyar

Olvasóink értékelése: 2 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Sportszelet reklám

*************************

Sportszelet - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

A kreatív apátságban szigorú rend uralkodik. A monostor vastag, középkori falai közt inkább az árnyék, mintsem a fény az úr. Azért a kerengő oszlopsorai közt gyakori vendég a nap aranyló sugara is. A főapát, azaz a főkreatív, minden reggel tíz órakor, közvetlenül a közös ima után fogadja és értékeli a kreatív szerzetestestvérek új storyboard-jait.

***************


***************

Egy szép tavaszi délelőtt történt, hogy Ignácius, a fiatal kreatív novícius élete első vázlatait készült a főkreatív elé terjeszteni. Nagyon izgult, nem szeretett volna szégyenben maradni. Egy Sportszelet nevű csokoládészelet reklámozása volt a feladat, mégpedig elsősorban az ifjúság, mint célcsoport specifikációval. A feladat kiadásakor a főkreatív atya segítségképpen még odaírta, hogy energizál.

Ignácius több verziót is készített nagy buzgalmában, gondolván, valamelyik csak megfelel majd a szigorú követelményeknek. Ilyesfélék voltak: fiatal tudós töpreng egy képletekkel teleírt tábla előtt. Elgondolkozva, szórakozottan beleharap egy sportszeletbe. Ahogy lassan rágni, nyelni kezdi, az arca egyre jobban felderül, stb. Vagy: dizsiben drogdíler fal mellett osztja az anyagot. Zacsiban fehér por. Szimpatikus fiatalember hirtelen megfogja a vásárló csaj zacskót tartó kezét, és egy másik, sportszeleteket tartalmazó zacskóra cseréli az árut. Díler ember eloldalog, hogy ő ezzel nem tud versenyezni. Fiatal sportoló magasugráshoz készülődik, edző valamit suttyomban belecsúsztat a kezébe, amit a sportoló gyorsan bekap. Ellenőr észreveszi, lecsap, azonnal mutassa meg mi volt az! Edző mutatja a papírt, nem dopping ez, csak egy Sportszelet. Sportoló magasan átível a léc felett.

Volt Ignáciusnál ezen felül is még néhány hasonló színvonalú vázlat, úgyhogy nagy magabiztossággal állt a mester elé. A mester, azaz a főkreatív, két perc alatt átfutotta az írásokat, majd elfelhősödött tekintettel nézett ifjú tanítványára. Abban megfagyott még a fing is. Na idefigyelj fiam, mert gyerek vagy, és tapasztalatlan, mi több romlatlan, ezért megbocsátok. Megbocsátok, ha itt és most kitalálod, hol a hiba.

Ignácius, akit eddigre már nagyon kivert a víz, csak halkan nyöszörgött egy kicsit és bambán bámult.

Ez az fiam, ez az, jó úton jársz - biztatgatta a főnök. Nézz csak magadra, magadról végy példát! Hát hogy nézel te ki most? Mint egy Nobel díj előtt álló fiatal tudós? Vagy mint egy fiatal, sikeres sportoló? Esetleg egy szimpatikus fiatalembernek tűnsz, aki harcol a drogdílerek ellen? Nem, te egy bambán bámuló, kettőig se számolni tudó mai fiatalnak nézel ki most. Igen, igen ez van. Mert kétségtelen, csokoládénk akár bemutatható volna úgy is, mint ami okosokat tesz még okosabbakká, de mennyivel hatásosabb, és ami fő, poénosabb síkhülyére venni a figurát, és abból kicsikarni a csokival némi értelemszikrát.

És gyorsan felskiccelte elképzelését, hogyan gondolná ő a termékhirdetőt.

Na de - próbálkozott Ignácius - atyám, ha ennyire durung paraszt bunkó állatnak ábrázoljuk a mai fiatalt, nem fog-e ez benne némi ellenérzést kelteni? Hogy hát ugye... meg az a szlogen is, hogy indítsd be az agyadat... szóval hogy ott álló aggyal áll éppen... ez olyan, mintha a szeretet nem áradna felőlünk, úgyis, mint Isteni ezek felé a fiatalok felé... mintha az Ördöggel cimborálnánk...

Ignácius! Félek, nem vagy jó tanítványom! A mi célunk, hogy megmutassuk a honnan hovát. Hogy kinyissuk a horizontot a fiatalok előtt. Hogy lássák, honnan indulnak, és hogyan juthatnak el oda magasra, fel a fénybe. Ez a szeretet, hogy lehajolunk még az olyan bamba, debil teremtményekhez is, mint amilyen ez a fiatalember. És különben is mennyél te anyádba, hát nem látod milyen tök jó poénos, ahogy a lehervadt csávónak felveri az agyát a csoki tök habosra, tökre mintha egy flipper lenne, tök csilingelős meg minden, és tökre a flipper nyögi be a csajnak a nevét, meg azok a forgó repülők, olyan retrós poénos, és tök jól elveszi az egész reklámidőt, és aztán kiböfögi, hogy Laura, és tökre kurvára örülnek neki mind a ketten, és...

És az esti szellővel karöltve a napfény is elbúcsúzott a kerengő oszlopaitól, elbúcsúzott Ignácius ég felé fordított könnyáztatta orcájától, amiképp Ignácius is búcsúzott a józan észtől.

Mert ha kreatív akarsz lenni, azért áldozni kell.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Ki van itt?

Oldalainkat 124 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png5.png5.png5.png3.png9.png
Ma216
Tegnap380
Ezen a héten596
Ebben a hónapban12072
2014.10.25 óta255539

Látogató infó

  • IP: 54.156.69.204
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2017. szeptember 26. kedd, 09:23

És még ezek is: