TúróRudi reklám
*************************
Pöttyös TúróRudi - 15s +++ Értékelés: 7,0/10
Az történt, hogy a reklámfikázó iskolában egyest kaptam a féléves nagydolgozatomra. Úgy volt, hogy mindenki maga választhatta ki, melyik reklámot fogja fikázni. Én ezt választottam, mert senkinek sem kellett. Gondoltam azért, mert túl nehéznek találják. Azt is gondoltam, hogy na majd akkor én megmutatom. De tényleg túl nehéz volt. Nekem.
***************
***************
Először a tanultak szerint ki akartam pécézni, hogy na itt sincs fogalmunk jó sokáig, miről is szól ez a reklám. Aztán ijedten vettem észre, hogy de hiszen már az első pillanattól kezdve ott van az az átkozott desszert a jóember kezében. Már ha tényleg ezt reklámozzák. Aztán vártam, hogy majd jön valami nagy duma az élet értelméről, meg valami filozofikus halandzsa az igazságról, a szépségről, vagy legalább egy aranyos kiscica gondolatai az emberről, vagy valami ilyesmi, de csak zene jött, meg kép. Jól van, akkor ez most biztos valami zavaros, bulizós, ökörködős lesz. Tök értehetetlen és összefüggéstelen. Ehelyett értettem, amit láttam. Pedig direkt hunyorítva néztem, hátha mégsem fogom fel. Fényképek egymás után, időben is. Srác története, először egyedül, majd különféle csajokkal, aztán csak egyfélével, közös életükről több kép, ráadásul még azt is vettem, hogy a kapcsolat összetettebbé válik, mindenféle közös élményük lesz nekik, aztán meg felismertem a menyasszonyi öltözéket, rögtön vágtam, hogy most már feleség. Aztán nagyobb pocak, baba, kislány.
Na de emberek, hol itt a reklámozandó? Most megfogtam, reszkess kreatív! Mert azon a túrórudin kívül, amit az összes képen fixen, térben mindvégig azonos ponton tart a fickó, nem láttam semmit. Azt jól meg is jegyeztem, hogy jé, az egyetlen biztos pont itt az a Rudi. A pöttyös. A dolgozatomban hangsúlyoztam is, hogy csak ez látszik semmi más, és hol a termék? Szerintem az lehetett a baj, hogy nem olvastam át még egyszer, mert mint kiderült a tanár úr sem olvasta innentől tovább, hanem rögtön áthúzta, és egy nagy dákót írt rá. Ugyanis én abból indultam ki, hogy ami már kezdettől fogva a kezében van, az mégsem lehet a reklámozandó termék, mert az annyira nyilvánvaló lenne, hogy egész biztos nem az a megfejtés. Hanem az csak csapda. Hogy jól megvezesse nézőt, és akkor majd milyen nagy meglepetés lesz, hogy ez tulajdonképpen egy bankreklám, és majd ennek a meglepetésnek az ereje fogja bevésni az üzenetet, hogy most vegyen fel betétmegőrző kamatbiztos folyószámlalekötési hiteldíjmutatót. Mert én ezt tapasztaltam, ezer reklám feldolgozása alapján. Persze megnézhettem volna a reklám végét előtte, de úgy éreztem az nem tisztességes, mert a jó kritikus hagyja magát vezetni a film által, csak úgy lehetek hiteles, ha együtt fejlődök mintegy fejlődéstörténetileg a cselekménnyel, és így írom le - meg-megállítva a film lejátszását - személyes benyomásaimat. Na erre fáztam rá, mert a végén kiderült, hogy tényleg azt reklámozták, ami a kezében volt. Persze az írásom végén én próbáltam megindokolni, hogy közben miért gondoltam, hogy nem ez a reklámozandó termék, de hát ugyebár a tanár úr odáig nem jutott el, hanem már közben elintézett. Új írást meg nem kezdhettem, mert már kevés volt az idő.
Pedig a végén már nagyon igyekeztem javítani, például azt is nagyon dicsértem, hogy amikor azt mondja a narrátor, hogy csak addig válogass, amíg meg nem találod az igazit, akkor az utolsó szónál a kislány kikapja a srác kezéből a Rudit, és hogy ez olyan kettős értelmű is lehet, mert a kislánya is az igazi, és a Rudi is, de akkor már nem válogathat, mert megtalálta a kislányt is meg a Rudit is, mert mind a kettő igazi, és nem válogathat, hogy kislány vagy Rudi, de lehet, ezt sem értettem meg igazán, mert én a többiek szerint már olyan hülye vagyok, hogy csak a normális reklámokat nem fogom fel. De azt értettem, hogy ez poén, mert csak a kislány vehette el tőle a Rudit, az élet egyéb zivatarai meg nem. És a sok nő sem.
Na mindegy, végül is az év végén csak átmentem valahogy, mert a tanár úr azt mondta, ugyan jó kritikus sohasem lesz belőlem, de kreatívnak azért elmehetek. Azok is megélnek valahogy.
*******************************************************************************
Értékelés: 7,0/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 8/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 8/10
A látvány (Scene) - 7/10
A technika (Technology) - 5/10
{mxc}