1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Danone reklám

*************************

Danone Fantasia gyümölcsjoghurt - 20s +++ Értékelés: 5,8/10

És tényleg. Hát el lehetne képzelni fordítva? Hogy mondjuk a meccset néző drukker srác a túrókrémet rúgja fel gólörömében, a magányosan merengő csaj  pedig pattogatott kukoricát eszik. Ugye hogy nem. A nyugalomhoz feltétlenül a túrókrém illik. Lassan, élvezettel, meditálva nem lehet pattogatott kukoricát enni. Azt tömni kell a pofánkba és közben másra koncentrálni.

*************** 


***************

Egyébként sokáig nekem fel sem tűnt ez a reklám. Láttam, hogy túrókrémek vannak benne szépen fényképezve, és hogy szoros kivételképpen tényleg túrókrémet reklámoz. Gondoltam ez így rendben is van, egyen finom túrókrémet. A bevezető focidrukkeres képsorokat annyira nem voltam képes összekötni a folytatással, hogy szinte nem is vettem észre, ez a rész is ehhez a reklámhoz tartozik. Pedig elvesz értékes öt másodpercet a történetből. De akkor miért van ott?

Na ekkor természetesen azonnal górcső alá vettem e munkát, és elkezdtem a szokás szerinti szőrszálhasogatást. Itten tehát koncepcióról van szó bizonyára. Az pedig úgy szólhat, hogy kontrasztot állítunk itt mintegy csapdaként a befogadónak. Zajos, lármás nyugtalanságot ütköztetünk nyugalommal, ami nyilván kívánatos, és ebbe a hangulatba helyezzük el a terméket. Ami szintén kívánatos. Ez így elvileg rendben is volna, az elgondolás elfogadható, de a megvalósítás már hordoz magában némi szőrszálhasogatni valót.

Először is a nyugtalan, zajos rész túl rövid ahhoz, hogy elkapjuk a hangulatot, inkább kidobjuk az egész infót úgy ahogy van. Mert ha mondjuk legalább tíz másodpercig látjuk, amint a hölgy maga mögött hagyja kaotikus irodai- és ricsajos tömeges utcai környezetét, s a lakásajtót becsapva mintegy kitépi magát ebből a zűrzavaros, ordibáló világból, majd beülve a lengőfotelébe és a csendbe felnyitja a túróját, az más lenne, akkor talán átéreznénk a kontrasztot.

És itt van mindjárt a második baj. Nem a zajos fogyasztói társadalmi környezetből tépi ki magát a hősnő, hanem a zajos párkapcsolati viszonyból. A párját nem tudja elviselni momentán. A srác a fociért rajong, ami őt súlyosan nem érdekli. Na persze ez lehet természetes is egy párkapcsolatban, nehogy már mindenben fedje egymást az intimszférájuk, de azért egy reklámba miért kell mániákusan mindig valamilyen alapvetően kellemetlen mellékízt keverni? Hát igen, a párom egy állat, teljesen kivetkőzik önmagából amikor focit néz, s én nem tehetek mást, a másik szobában lágy zenére, lágy krémes joghurtról fantáziálok. Miről másról? Négyféle ízben rajzolja elém a fantáziám.

Arról már nem is beszélve (egészen apró szőrszálhasogatás), hogy a csaj még egy kanalat sem tud tisztességesen lenyalni, tessék nézni, az első szájba vétel után a kanál hátoldala teljesen krémes marad. (Mondják itt, hogy közben volt egy snitt, nyilván kivágták, hogy csak úgy belemártotta, és aztán csak a homorúját nyalta le.) Na persze így se rossz a nő technikája, s mindjárt láthatjuk is, a focis hülyegyerek miről marad le a mániája miatt.

Azt mondom neked tehát, a focis részt teljesen el lehetett volna hagyni, olcsóbb is lett volna, és én sem beszéltem volna ilyen marhaságokat itt a végén. Most megyek, megnézem, hátha nálam is fantáziál már egy ilyen nő a másik szobában. Mit lehet tudni. A joghurtot még tegnap éjjel kitettem.

*******************************************************************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}