1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Arany Ászok sör reklám

*************************

Arany Ászok sör - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Na most nem csak vicces sörreklámok vannak természetesen. Hanem olyanok is, amelyek komolyabb hangot ütnek meg. Persze nem nagyon komolyat, csak olyan normálisat. Nem ökörködés zajlik, csak megpendül egy szép gondolat, egy jó ötlet, valami olyasmi, ami bárkinek eszébe juthat. Akár neked is. Nem baj, ha nincs köze a sörhöz, mert mindennek köze van a sörhöz. Érted, ugye?

***************


***************

Hogy szeretünk-e egy ételt, vagy italt, az bizony nagy mértékben pszichés alapokon nyugszik. A birkaszemet nem szeretjük, a pacalpörköltet igen. Pusztán a neveltetésünk okán. Van aki semmilyen szárnyast nem eszik meg (már ha felismeri), mert csak, és van aki egy szép mese hatására szerette meg gyermekkorában a mákos tésztát. Tehát igenis van alapja annak a kreatív elképzelésnek, hogy egy élelmiszer-ipari terméket ne feltétlenül jellemzői nagyszerűségének taglalásával tegyünk kívánatossá, hanem próbálkozzunk valami pozitív kisugárzású dolgot mellérendelni. Aztán az így kialakított feltételes reflexív majd megteszi a magáét. Mint ahogy azt jelen példánk is mutatja.

Nagy szomorúságok forognak fent indító képsorainkban, kikapott a hazai amatőr focicsapat. Öt-nullra. A csapat egy fiatalabb tagja hazafelé ballagtában egy konditerem portálja előtt halad el. Betekintve látja, hogy épp egy sereg ropogós pipi nyomatja nagy szorgosan. Megihletődik ő ettől, s mosoly kél az ajakára. Nagy ötlet fogalmazódik meg benne. Máris látjuk, hogy plakátokat ragaszt, melyeken hirdettetik, miszerint pom-pom lányok a vasárnapi meccsen, helyi hölgyek, nemzetközi színvonal. Már ha jól olvasom. És oda is vannak rajzolva a helyi hölgyek. Ezek szerint megdumálta, megfizette, meg...ta a kondis csajokat, hogy legyenek pom-pom lányok. Valahogy levajazta. Na aztán látjuk is a helyi hölgyeket a meccsen pom-pomozni, és lám, ez olyan lelkesítő energiát generál, hogy legott meg is nyerik a mérkőzést a fiúk kettő-nullra. A végén nagy pusziszkodás a helyi hölgyekkel, és sörvedelés.

Tehát íme, egy sikertörténet, egy egyszerű, mindenkinek eszébe jutható ötlet, egy Happy End, kellemes érzések melengetik át a nézőt, és ekkor, zseniálisan bejelentjük, hogy a jó elgondolásokat Arany Ászokkal lehet igazán elismerni. És pont. Nem Kossuth díjjal, nem Tiszti kereszttel, Arany Ászokkal. Mert az jólesik, mint az elismerés - mondja a szlogen. És mivel te még mindig katartikus bódulatban leledzel a filmalkotás hatására, hagyod leülepedni a tudatalattidba, hogy elismerés, Arany Ászok. Elismert teljesítmény, elismert ember, elismert sör. És szinte beléd ég a zárókép, ahogy a sok ember ünnepel azzal a sok palack adott márkájú sörrel. De hogy milyen ízű? Sör ízű te okostóni.

Menjél te a jó édes anyádba! Egy rakat ember dolgozik kemény napokat azon a harminc másodpercen, aztán te meg itt jól lefikázod egy perc alatt! Igencsak meg lennél lepve, ha tudnád, milyen egyszerű utalásokkal, üzenetekkel lehet befolyásolni a fogyasztói magatartást. Ez itt egy sörreklám! Pom-pom lányok, ünneplés, márkanév. Aztán közért, te ezt láttam a reklámban anyukám, kóstoljuk meg. Vagy reklám, hoppá, elfelejtettünk sört venni, pedig ez a kedvencem! Érted, húgyagyú!

Ja, az más. Ebben én is jó vagyok. Ember megy, házmester köszön, hogy van Pista bá, köszönöm jól, emeli söröskriglijét, Arany Ászok. Vagy ember megy, szomszéd jön szembe, hogy van a nejed a Joli, gyógyul már? Ettől majd igen, szatyor emel, benne Arany Ászok. Vagy...

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}