5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

 

 

Baba termékcsalád reklám

*************************

Baba rafinált női tusfürdők - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Hiába no, igaz a régi mondás, járt utat járatlanért el ne hagyj. Miért is kellett volna Babáéknak koncepciót váltaniuk, amikor korábbi reklámfilmjük oly fergeteges sikert aratott. Miért is kellett volna kommunikációs céget cserélniük, amikor ezzel már mindenféle közös utak olyan jól be vannak járatva. Bizonyára. És különben is, ki mondja, hogy az idétlenség nem lehet bájosan megkapó?

***************

***************

Az igazsághoz az azért hozzá tartozik, hogy a most horogra akadt klip célközönsége elsősorban, illetve kizárólag a női tábor, úgyhogy lehet, definíciószerűen érthetetlennek kell lennie számomra. Mondhatni talán ez minőségének legfőbb kritériuma. Jól is néznénk ki, ha a nőknek szóló reklámokra férfiak is rámozdulnának. Most a férfi férfiakról beszélek természetesen. Egyébként van egy férfiaknak szóló változat is valahol, talán ha jó kedvem lesz, arról is ejtek néhány szót, de azt keresgélni kéne, ez meg már megvan. Lusta vagyok, bevallom, én sem szívesen vágnék bele például mindenféle új koncepciókba, ha még a régi is fizet, mint a katonatiszt.

Nos, visszatérve jelen vizsgálatunk tárgyához, megállapíthatjuk, nem szakítottak azzal a hagyománnyal, hogy az első tizenkét másodpercben nem árulják el, miről van szó. Ez azért előnyös, mert fingod sincs, a képek milyen üzenetet óhajtanak illusztrálni. Még akkor sincs erre vonatkozó tipped, ha gyakorlott Baba reklámfilm néző vagy, legfeljebb felismered, hogy valamiféle Baba termékről lesz szó. Illetve ekkor azt is tudod, jó ha megjegyzel minden képkockát, hogy képes legyél visszaemlékezni rájuk, amikor meghallod, miről is beszélünk. Ekkor gyorsan felidézed az előző másodperceket, és megállapítod, jé, tényleg, ez is a mondandót illusztrálta, és az is milyen jópofán utalt a közlendőre. Persze mindeközben nem szalasztod el a maradék tizennyolc másodperc üzenetét sem. Ha erre nem vagy képes, akkor csak dühöngj nyugodtan úgy érezve, hogy egy érthetetlen zagyvalékot látsz megint, azt nem is említve, hogy tulajdonképpen semmit sem tudsz meg arról, voltaképp miben is rejlik ezen termék rafináltsága?

De én jó vagyok hozzád, és elmagyarázom a részleteket. Például előre elárulom, miről szólnak a képek, nem kell megvárnod a tizenkét másodpercet. Baba szereti az apró trükköket. Ez az első üzenet. Apró trükköket fogsz tehát látni a nők trükk készletéből.

Első apró trükk: arcpakolás. Nagyon apró, nagyon eredeti, tényleg se időt, se különösebb anyagi ráfordítást nem igényel. Másodi apró trükk: tegyél zuhanyzó sapkát a fejedre, ha nem akarod, hogy elázzon a frizurád. Finom, ötletes megoldás. Harmadik apró trükk: tekerj egy darab hajcsavarót elöl a hajadba, de hagyj ki egy rakoncátlan tincset, ha azt akarod, hogy... na jó, ezt egyáltalán nem fogom. Negyedik apró trükk: ha a lábkörmeidet lakkozod, tegyél az ujjaid közé vattát, hogy... tényleg, miért is kell oda vattát tenni? Különben összeérnek a körmök? Nekem nem érnek össze. De trükknek biztos jó. Ötödik apró trükk: ha széles vagy, vegyél hosszanti csíkos ruhát, az slankít. Na ezt csont nélkül megfejtettem. És itt árulják el végre az alkotók, mi végre szolgáltak a megelőző képsorok. Baba szereti az apró trükköket. Így a hatodik apró trükköt már gond nélkül értelmezhetik azok is, akiknek eddig fogalmuk sem volt, merre hány méter. A hatodik arról szól, hogy ötletesen bele lehet dugdosni az autó napellenzőjének hátuljába mindenféle szépítőszereket, és ha éppen állunk, hát közben szépítkezhetünk is. Azt hogy közben zöldre váltott a lámpa, úgyis megtudjuk a mögöttünk átkozódó és tülkölő férfinéptől. A hetedik apró trükk pedig az, hogy tegyünk a retikülünkbe egy pár elegánsabb cipőt, majd az egészet a lábunkkal óvatosan toljuk be az asztal alá, mintha bombát helyeznénk el a helységben. Aztán majd egy óvatlan pillanatban cipőt fogunk cserélni ott az asztal alatt.

De a lényeg, hogy mint megtudjuk, a Baba itt azokat az apró trükköket szereti, ami a nőket még csinosabbá teszi. És nyilván ilyen a megnevezett rafinált tusfürdő is, ami vörös szőlő és rózsa orchideatej és gyöngy. A vörös szőlőt érteni vélem, rózsa orchideatejet még nem ittam, a gyöngy tusfürdőt még csak elképzelni sem tudom. De hát valószínűleg ez benne a rafinéria. A nők biztos értik.

A koncepciót én is értem, nehogy azt hidd, hogy nem. Az apró trükk mindig olcsó, de hatásos. Mint a Baba tusfürdő például. És kérem nyugtassanak meg, ugye nem igaz, hogy a róla szóló reklám viszont drága és hatástalan.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}