Magyar

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

Univer reklám

*************************

Univer majonéz - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Képzeljük el, hogy be akarunk törni a reklámszakmába, csak úgy az utcáról, mint egyszerű földi halandó. Természetesen készülünk mindenféle reklámfilm ötletekkel, amelyek forgatókönyvét, story board-ját, ilyesmijét elegáns dossziéban magunkkal cipeljük. Most képzeljük el, hogy besétálunk egy neves reklámcéghez, és sokat sejtető mosollyal az ajkunkon előhozakodunk a következő ötlettel:

***************


***************

Majonéz reklám. Tetszik tudni az úgy lenne, hogy van egy család, papa, mama, két gyerek, fiú, lány, és utálják a nagyit, mert az mindig úgy megcsipkodi a pofájukat, ahogy a gyerekek nem szeretik. Ezért mindig, amikor jön ez a rettenetes nagyi, aki mindig plüss állatokat hoz ajándékba, a gyerekek jól elbújnak, hogy ne tudja megcsipkodni az arcukat. A szülőknek ez nagyon gáz, hogy a nagyi sose találja meg a gyerekeket amikor látogatóba jön, és addig-addig tépelődik a feleség, hogy hirtelen mentőötlete támad. Majd csinál egy salátát, pont amikor jön a rettenetes nagyi, és arra majd jól ráönti ezt a majonézt, és akkor a gyerekek, mivel imádják ezt a majonézt, majd jól ott ragadnak a salátánál, és akkor nincs mese, a rettenetes nagyi jól elkapja őket, és jól megcsipkodi az arcukat. Szóval a majonéz hatására még a rettenetes nagyiról is elfeledkeznek.

Na most képzeld el, hogy az utcáról mész be ezzel az ötlettel a patinás reklámcéghez, akkor mit fog mondani a főkreatív? Esetleg azt, hogy kedves barátom azért ennél életszerűbb, és/vagy viccesebb helyzeteket is ki lehetne találni, amivel talán jobban tud azonosulni a néző, mondjuk például nem éri valami kellemetlenség, ha enged a termék csábításának. Ezt mondaná a kreatív, illetve ezt én mondom, és én nem vagyok kreatív, és mivel az ötlet megvalósult, látszik, hogy nem véletlenül. Mert ezek szerint ez egy remek, poénos figyelemfelhívás. Igaz, az ötletgazda valószínűleg nem az utcáról jött.

Ha ehhez még azt is hozzátesszük, hogy nekem elsőre durván nem jött le a sztori, akkor ezzel még jobban aláhúzzuk alkalmatlanságomat, miszerint még célközönségnek sem vagyok jó. Ugye először hallunk valamiféle furcsa dudaszót, és látjuk, hogy egy plüssállatokkal megrakott idősebb hölgy kiszáll egy taxiból. A következő két másodpercben egy kisfiú rémülten megcsipkodja egy rémült kislány arcát, és elbújnak egy-egy kosárban. Ráadásul a hölgy, amikor belép, valami furcsát mond, amit én csak harmadjára értettem meg. A bejbik, vagy beubig, így hangzott, pedig csak a bébik szót ejtette ki, talán akcentussal. De akkor miért mondja normálisan a következő alkalommal, és miért megint torzan utoljára? Persze harmadjára már nekem is összeállt a sztori, miszerint a testvérpár abban a két másodpercben azt játszotta el, mit szokott velük a nagyi csinálni minden alkalommal, és ezért bújnak el. De a majonéznek nem tudnak ellenállni. Gyengeségük el is nyeri méltó büntetését, egy oltári nagy pofacsipkodás képében. Záró kép, egy undorító néni, és eltorzult arcú gyerekek a majonéz felett. Étvágygerjesztő.

Jó, megengedem, sokakban az fogalmazódhat meg, milyen fantasztikus is lehet ez a készítmény, ha még ilyen vegzatúrát is hajlandóak egyesek érte vállalni. És rohanás a boltba. Persze lehetne mondjuk mindenféle nagyon gusztusos ételt is bemutatni, majd azt mondani, hogy most képzelje el mindezt majonézzel, vagy azt verselni, hogy nem kell nekünk vajon méz, ha itt a finom majonéz, vagy drogos fazon elvonási tünetek közt fetreng az elvonóban, és az orvos tanakodik, hogy kellene valami helyettesítő anyag, ami elkábít, mégis egészséges, és akkor majonéz, vagy...

Csak azt akarom demonstrálni, hogy bárki fél kézzel tudna egy rakás sokkal ütősebb, a termékre jobban fókuszáló ötletet kitalálni. Persze ez nem igaz. Csak én tudnék. De szerencsére adakozó típus vagyok. A fenti zsenialitásokat is bárki szabadon megvásárolhatja tőlem horribilis áron.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Hozzászólások   

# tudor 2009-11-29 12:53
Nem tudja valaki, kik a szereplői ennek a reklámfilmnek?
Válasz
# karotta 2009-08-31 11:04
Ha meghallom a dudaszót, elkapcsolok. Végülis van hatása :o)
Válasz

Ki van itt?

Oldalainkat 52 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • Anyu üzemképtelen
    BacitraciN 30.09.2017 19:22
    Jo napot kivanok! Nekem csak egy hozzaszolasom lenne, butasag, de nagyon bantja a fulemet. A reklamban ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Sutyi83 27.09.2017 16:31
    Nekem is a zene volt fura. Bátyóval szeretkezne..?

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    anonim 20.08.2017 15:46
    Nem eset szó a zenéről. A nagy családi összetartás alatt szóló zene eredeti szövege: "Ha esik test a ...

    Bövebben...

     
  • Szupergyors ötlet
    Bendegúz 09.08.2017 12:12
    Ráadásul eléggé félrevezető is a reklám. Azt persze elfelejtették hozzátenni, ha van egy viszonylag régi ...

    Bövebben...

     
  • Bénázás
    Bendegúz 09.08.2017 11:51
    Azt nem tudtam eddig még felfogni, mi a francnak ekell internet ahhoz, ha le akarok fényképezni ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png7.png9.png9.png1.png2.png
Ma351
Tegnap394
Ezen a héten2921
Ebben a hónapban8930
2014.10.25 óta279912

Látogató infó

  • IP: 54.80.146.251
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2017. november 19. vasárnap, 20:40

És még ezek is: