2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

Erste reklám

*************************

Erste Személyi Kölcsön akciós ajánlat - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Na jó rendben van. Nyilvánvaló, hogy menő ez a koncepció, különben miért folytatnák? Pozitív visszajelzések özöne jön, nagyon bejön. Tetszik az emberek többségének ez a finom, elegánsan egyszerű humor. Úgy látszik. Tehát bennem van a hiba. Keressük meg.

***************


***************

Kolumbusz, tudják, a nagy felfedező, aki felfedezte Amerikát, bemegy a bankba, mert imád utazni, de nincs neki ehhez elég pénze éppen. A kedves - hogy is mondják csak manapság - banki tanácsadó hölgynek még a szívét is kiönti, elmondja, egyszer nagyon eltévedt a fiúkkal. Egy teljesen ismeretlen helyre jutottak, amit később elneveztek Amerikának. Úgyhogy most tényleg szeretne Indiába menni, de most inkább repülővel. És mindezt korabeli ruhába öltözve adja elő.

Na nézzük csak. Én ezt eddig röhejesnek találtam, primitív dedós viccelődésnek, ahol infantilizálják a befogadót. De ennek vége. Kinyílt a csipám. (Fiatalabbaknak: a csipa nem csúnya szó.) Ez nem idétlen, hanem gyermekien bájos humor. És mint ilyen, a felnőtt szíveket is megmelengetheti. Egy picit jobb kedvre derülhetsz tőle. Ha csak egy pillanatra is, de mosolyt csalhat az orcádra. Hát persze hogy tudod, itt szó sincs holmi történelemhamisításról, te vagy röhejes, ha ilyesmire gondolsz. Az ismert figurák, legyenek bár valóban egykor élők, vagy fikciós teremtmények, jól ismert cselekedeteikre emlékeztetve idézhetik fel benned az adott banki termék iránti igényedet. Kolumbusz utazott, Mátyás király beruházott, Rómeó és Júlia lakást keresett, vagy kereshetett volna, Ludas Matyi pedig takarékoskodott, vagy akár azt is tehette volna. Vagy nem?

Na itt érhető tetten a te alkalmatlanságod az ilyesféle üzenetek befogadására. Nincs neked játékos fantáziád. Mert lehet, hogy ilyesféléket ők nem tettek volna, de képzeljük el, ha most hirtelen itt lennének köztünk, akkor mit tennének? A körülményeik, de legfőbbképpen az attitűdjük mire predesztinálta volna őket? Hát nem pont arra, amire a kedves kreatív kolléga elgondolta? És ha belemész ebbe a szellemi kalandba, ha kezdesz egy húron rezonálni, és azonos rezonancián pendülni ezzel a gondolatvilággal, akkor talán képes leszel e bohókásan vicces pajkosságban játszótársunk lenni. Velünk játszani, velünk a bankkal.

Na! Most nézd meg még egyszer. Na ki ül ott a bankban? Te, az nem a Kolumbusz? Még a ruhája is olyan! Tök poén! Kolumbusz a bankban! Ez olyan helyzetkomikum is egyben. Szóval már maga a látvány. Ott ül a Kolumbusz a bankban. Kolumbusz a bankban. Mátyás király az Erste bankban. De látom, még mindig nem érzed. Gondolj mondjuk a bolondok házára. Ott is mindenféle történelmi személyiségek szoktak össze-vissza mászkálni, és hány irodalmi-, vagy filmalkotásban volt ez a humor forrása. Tudtak mindenféle okosakat mondani, sokszor okosabbakat szóltak az őrültek, mint az úgynevezett normálisak. Na hát ilyesféle őrültek járják most bankunk termeit.

Várjál, azt hiszem félrecsúsztunk. A mi bankunk nem őrültek háza, oda nem elmebetegek járnak. Jó, tudom, ha valaki bemegy egy nyilvános helyre ilyen ruhában, és azt állítja, hogy ő Kolumbusz, vagy Ludas Mátyás, vagy Mátyás király, vagy Rómeó és Júlia, annak nem biztos, hogy pénzt adnak. De próbálj elvonatkoztatni. Próbáld szimbolikusan értelmezni. Metaforikusan. Mert a mi bankunk még rajtuk is tudna segíteni! A mi bankunkban királyi a kiszolgálás. A mi bankunk csavarosan éles, olyan ludasmatyis elmével gondoskodik az ön nyereségének maximalizálásáról. Érted? Képzettársítás. Vagy egyszerűen csak egy hangulatos, kellemes, egyszerűségében elegáns, csipetnyi humor, amit nem kell komolyan venni, hiszen humor, jelzi bankunk attitűdjét, könnyedségét, vidámságát. Bizalmadat építjük ezáltal.

Hogy lehet, hogy ez nem megy át neked? Hogy lehetsz olyan barom, hogy inkább elhányod magad e gügyeség láttán, ami szerinted még a valós igényt sem tudja bemutatni, hiszen ezeknek a figuráknak valójában még távolról sem lenne olyasmi igényük, amiért itt a bankban esedeznek. Azt nem veszed észre, hogy ez nem egy egyetemi disszertáció, ez egy picit szélesebb néptömeget céloz meg.

Rendben, beismerem, gyorsan felkopna az állam a reklámszakmában. Mert bár jelentős túlsúllyal bírok, még sem vagyok elég széles, hogy néptömegi szempontból bizonyos reklámokat pozitívan, vagyis ezek szerint helyesen értékelhessek. Szidom hát őket továbbra is.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}