1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

Borsodi Sör reklám

*************************

Borsodi sör - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Te, csak annyit mondok, magyar sörreklám. Ugye máris fuldokolsz a nevetéstől? Annyi viccesebbnél viccesebb magyar sörreklámot láttunk az utóbbi időkben, amelyek valóban kissé kiemelkedtek a magyar reklámpiac szürkeségéből, hogy nem csoda, ha a kreatív vérszemet kap. De a vérszemmel épp az a baj, hogy vérbe van borulva, és így nem lát tisztán.

***************


***************

Az itt a sztori - el fogsz ájulni a röhögéstől - hogy van egy vállalati buli, mondjuk szilveszter talán, mert olyan izék lógnak, szerpentinek, meg a mókamesternek is olyasmi kapalapja van, és akkor... várjál, kezdek új mondatot. Szóval tök röhejesen ki van írva, hogy egy a csapat, egy a cél, ahogy szilveszterkor ki szokták írni, vagy lehet, ez nem is szilveszter, de mindegy is, valami csapatépítő buli, és... várjál kezdek új mondatot. Na tehát, karaoke van, meg egy új kolléga is van, és tökre vicces, hogy ez az új kolléga olyan nyámnyilaféle, Zolinak hívják, és akkor a mókamester hívja a Zolit, hogy... várjál kezdek új mondatot, mert nem fogod érteni. Tudod, strukturáltan kell, áttekinthetően. Vagyis ez a mókamester kolléga, tök viccesen néz ki, meg a Zoli is tök viccesen nyámnyila, ugye már dőlsz a röhögéstől, és akkor a Zoli végre el kezd énekelni, hogy szóljon hangosan az ének, de tök nyámnyilán sután esetlenül, a szöveg meg valami disznószerű kép alá van írva egy tévében, és az egész iroda tök viccesen már teljesen a feje tetején áll éppen, és... várjál kezdek új mondatot, mert tolulás van. De ugye ez is tök vicces, hogy mindig új mondatot kezdek. Na figyelj, mert most fogsz beszarni, mert a felfordulás csúcspontján valakinek az a zseniális ötlete támad, hogy egy égő papírt tart a tűzérzékelőhöz, és akkor elindul a víz az egész irodában a plafonról spriccelve, és minden szarrá ázik, az összes drága berendezés, tényleg tök vicces, ahogy keletkezik a sokmilliós kár, ja meg persze a mikrofon is zárlatos lesz és akkor a mókamestert olyan tök viccesen elkezdi rázni az áram, valószínűleg meg is hal, vagy ha nem, hát én halok meg a röhögéstől, annyira, de annyira tök vicces ez az egész. Persze a kollégák zene nélkül is vidáman ugrálnak tovább, és énekelnek, miközben a mókamester kolléga a haláltusáját vívja, de ez annyira tök vicces, hogy pont ekkor még egy nagyon tök vicces szlogen is megfejeli ezt, miszerint ráérsz még más nótáját fújni. Borsodi, az élet habos oldala. Szóval ez valószínűleg azt jelenti, hogy az új kolléga ráér még a főnökök nótáját fújni, és ez azért van, mert a Borsodi, ami az élet habos (érted, a napos helyett van ez a habos) oldala, és ez így felszabadít tégedet, hogy kijön belőled az állat, és rombolsz, meg gyilkolsz nagy vidáman, de nem számít, mert nem vagy beszámítható, mert jól bekábítóztál a borsodival. És az így felszabadított kollégák, még tovább ünnepelnek a záróképben a lerombolt iroda épülete előtt a lépcsőn, mert a hatás úgy látszik hosszú távú.

Szóval talán kár volt a magyar sörreklámok környékén eddig látott viszonylag elfogadható viccszínvonalat feladni, és a görényhumort ide is behozni. Görény humornak nevezem azt a viccelődést, ami destruktív, vagyis amikor azon röhögünk, hogy valami rossz történik, és/vagy valakit lealázunk, emberi méltóságában megsértjük. Ilyen humorra épülnek például ezek a kandi kamera szerű műsorok is, amikor jót mulatunk azon, hogy valaki tényleg, igaziból kétségbeesik, megrémül, igazi halálfélelme van. Ezt azért is mondom el, hogy a sörös kreatív bácsi lássa, van még hová fejlődni.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10{mxc}