1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Gösser reklám

*************************

Gösser Bock - 35 +++ Értékelés: 5,2/10

Ha én reklámszakember volnék, aminthogy nem vagyok, akkor naiv módon azt tekinteném fő feladatomnak, hogy a reklámozandó termék iránt minél szélesebb kör érdeklődését keltsem fel. Tehát az egysejtűtől az emberig, a fűtől a fáig, az élettelentől az élőig a valóság minden manifesztumát igyekeznék rábírni a vonatkozó termék megvásárlására. Ez volna a null koncepcióm. Aztán hosszú álmatlan éjszakák árán tudnám csak eldönteni, kit kell mégis kihagynom a célcsoportból. Úgy tűnik, egy valódi szakembernek ez sokkal könnyebben megy.

***************


***************

Azt mondja ez itt például, hogy hagyjuk ki mondjuk a nőket. Mit hagyjuk ki, egyenesen haragítsuk magunkra. Ez olyan pikáns. Olyan férfias. Hogy mi a helyére tudjuk tenni őket. Mert vannak igazán szép, és nagyon férfias pillanatok, ahol semmi keresnivalójuk. Például amikor elégedetten gondolsz a sikereidre, és mindarra, amit alkottál. Hát lehet ehhez köze valami nőfélének? Ugye nem. El vele. Legfeljebb picit mérges lesz, legfeljebb majd kihajítja ezt a rohadt hímsoviniszta sört a frigóból és többé nem akarja majd látni a lakásban, de elég lesz néhány kedves szó, egy kis simogatás, és máris kezesbárány lesz a szertelen, butácska nőstény. Ez a férfiak credója ugyebár, és ez sokkal fontosabb holmi értékesítési mutatóknál.

"Az életed a kihívásokról szól." Ezekkel a szavakkal indít a mesélő, és a fiatalember a képen feláll valami értelmiségi munkából, és hazafelé indul. "De van egy pillanat, amikor elégedetten gondolsz a sikereidre, és mindarra, amit alkottál." Ekkor már otthonába tűnt át a fickó, és kezében egy hideg, adott márkájú sörrel helyet foglal a kanapén. Eddig rendben is volna a dolog, igen, az ilyen magasztos pillanatban hű barát tud lenni éppen ez a sörfajta, mintegy felteszi az i-re a pontot, utolsó cseppként teljessé teszi azt, és így valóban mondhatjuk, pillanat maradj.

Azonban a jó érzékű kreatív itt úgy gondolta, érdemes az átlag harminc másodpercet megtoldani még öttel, hogy markánsabbá tegyük a célcsoport körvonalait. Talán úgy gondolkodott, a nők amúgy sem szeretik jellemzően a sört, hát üssünk rajtuk egyet, mert amit így elvesztünk potenciális vásárlóerőben a réven, azt majd busásan túlteljesítjük férfiban a vámon. És azért a nőktől is elvárható némi humorérzék. Nem kell ezt olyan komolyan venni. Erre gondolt tehát a jó kreatív, és rögvest filmbe is öntötte remek poénos ötletét.

"És ez a pillanat csak a tiéd." Itt még gondolhatunk arra, hogy arra gondolhattak, ezt mindenki csak maga élheti át, akár a szerelmet, hiába olvasott, látott róla sokat azelőtt. De a megjelenő hölgy azonnal egyértelművé teszi a kijelentés, önző, kirekesztő voltát. A két szereplő remekül előadott test-párbeszéde elmondja, a férfiú szerelme jő emitt kedveskedve odahajolva, míg a férfiú teste így válaszol, drágám, egy picit most egyedül, ha lehetne. Erre a nő teste megértően el. Narrátor viccesen, "mondom csak a tiéd".

Aztán üzenet elhangzik hogy itt az új barnafajta, persze csak az igazi ínyenceknek, amit nyilván hatósági felpecsételvénnyel okmánybélyegileg hitelesen igazolni kell vásárláskor, majd Gut. Besser. Gösser. Megjegyezném, ez sokkal jobban hangzott eredeti német ajakról, az eredeti dörmögő férfihangon, de hát magyar ember Magyarországon németül is magyarul beszél. Hova tetszenek gondolni?

Te most, ha jól látom, arra építetted az egész mondanivalódat, hogy ez egy hím soviniszta reklám. Te direkt nem veszed észre az utolsó két másodpercet? Ott láthatjuk, nincs harag, vagyis kedves nők, nem kell ezért haragudni, tetszenek látni hogy szeretik egymást ott a képen, csak hát meg kell tanulni, hogy meg kell adni nekünk férfiaknak, ami a férfiaké. És akkor nem is lesz harag. Gut?

******************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}