3.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

UniCredit reklám

**********

UniCredit ingyenes ATM pénzkivét - 30 +++ Értékelés: 4,6/10

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer, hogy a Télapónak a betéti bankkártyáján nem maradt pénze ajándékokra. A megszorítások miatt elment mind adókra, meg járulékokra, úgyhogy a Krampuszt is le kellett építenie. De mivel a gyerekek nem maradhattak karácsonykor ajándék nélkül, a Télapó kénytelen-kelletlen, megélhetési bűnözésre adta a fejét.

***************


***************

Körülnézet hát, melyik az a leglúzerebb bank, ahonnan a legkönnyebben lovasíthatna meg némi lóvét, mert tudta, ez az év sem telhet el anélkül, hogy ne fürödhessen meg a gyermekek boldogságtól ragyogó arcának fényében. Hát ahogy ment, mendegélt nagy szomorúan a város sötét, hideg, hóval borított utcáin, egyszer csak megpillantott egy bankautomatát. Először lemondóan legyintett, mert tudta, ezek a gépezetek nagyon erős, vandál biztos konstrukciók, és neki most épp a szervizben van a rénszarvasos szánja, amivel esetleg ki tudná tépni a szerkezetet a helyéből. De amint észrevette, hogy ez az UniCredit Bank automatája, a remény melengető érzése töltötte el kebelét. Arra gondolt, hogy "talán itt ingyenesen jutok a pénzemhez". De mivel a Télapó egy nagyon nemes szívű ember, vagy izé, mi is? Nagyon nemes szívű mesefigura, illetve mivel ő nem kitalált valami kedves gyerekek, hanem valóban létezik, szóval mivel a Télapó nagyon nemes szívű cyber hős, még magában sem úgy fogalmazott, hogy ingyenesen jutok pénzhez, hanem a pénzemhez. Elvégre nem tolvaj ő. Ugyanis ez a pénz az ő közvetítésével ajándékká átlényegülve jár a gyerekeknek, tekintsük hát ezt egyféle Robin Hood adónak, amit a gazdag bank perkál most le.

Ennek jegyében a Télapó elővett egy csavarhúzót meg egy elemlámpát, és tényleg, egy szemvillanás alatt bejutott az automata belsejébe. Kihajigált belőle néhány dolgot, közben a télapós nótát dúdolgatta, majd valamiért úgy gondolta, hogy össze kell érintenie két piros vezetéket. És ekkor csoda történt. Gondolta is magában, hogy "csodák talán történnek karácsony tájt". A csoda mibenlétére a mesefilm nem ad teljes körű magyarázatot, valami sziporkaféle repülte körül kétszer-háromszor a Télapót, és ez egy csoda, mert ilyen nem szokott történni, ha két piros drótot összeérintünk. De igazából nem is ez az igazi csoda gyerekek ami a Télapóval történt, hanem hogy a "talán" szót kicserélte a jó mesélő bácsi "biztosan"-ra, és amiért ilyen ügyesen szétszerelte a Télapó a bank automatáját, jutalmul elmondta neki, hogy ugyanezt a bank sok ezer más automatájával is megteheti. Biztosan. Így hát sok-sok ezer gyermeket tehet boldoggá mégis a Télapó ezen a karácsonyon is, és nem marad szégyenben.

Aminthogy a jó kreatívok sem maradtak szégyenben a megrendelő előtt, amikor egy tavalyi spotot ügyesen felmelegítve, egyszerű szövegcserével sok pénzt takarítottak meg a megrendelő bácsiknak és néniknek, amit így ők szintén a gyerekek karácsonyi megajándékozására költhetnek. Biztosan.

A kreatív iskolában pedig az öreg, bölcs kreatív professzor ismételten felhívta a figyelmét a sok szertelen kreatív nebulónak arra az alapigazságra, miszerint akkor tekinthetünk egy reklámot hatásosnak és sikeresnek, ha a megrendelő átvette és kifizette. Ha ráadásul még az értékesítési mutatók is nőnek egy keveset, az csak hab a tortán.

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}