4.3333333333333 1 1 1 1 1 Rating 4.33 (9 Votes)
Magyar Állampapír reklám

*************************

Magyar Állampapír - 30s +++ Értékelés: 5,8/10

Ha nem fogy valami, akkor reklámozni kell, nincs vita. De hogyan? Hogyan reklámozzunk például állampapírt? Az egy olyan nagyon komoly dolog. Az nem egy intimbetét. Nem egy potencianövelő. Géza körül csak úgy zsongnak a befektetők. Mert tegnap talált egy szem állampapírt. De ha nem így akkor hogyan?

Talán így?

***************


***************

Komoly úriember sétál komoly termekben. Halljuk, amint a gondolatai kergetik egymást a fejében. "Megtanultam, hogy előre lássak. Lépéseink, döntéseink megalapozzák a jövőnket." Csak úgy dübörögnek a nagy igazságok. Friss, új felismerések, közük nincs a közhelyekhez. Azonnal bizalmat ébreszt, akármit is reklámozunk. Aztán azt mondja az ember, hogy ő mindig biztosra megy. Ekkor egy sakktábla úszik be a képbe, majd nyitunk, és látjuk, hogy ő egy sakknagymestert (én nem ismerem föl, valaki?) aki épp szimultánt játszik sokakkal egy nagyon exkluzív, nagyon állami helyszínen. Ennek fényében az a kijelentése, miszerint ő mindig biztosra megy, kicsit nagyképűnek látszik, de hát lehet, hogy sakkban ő a non plus ultra. Továbbá megtudjuk, azért megy biztosra, mert így egyre többre és többre képes. Mert ő nem csak a játékban szeret nyerni, hanem az életben is. Tehát a titkos recept a következő: menjünk mindig biztosra, és akkor egyre többre és többre leszünk képesek. Ez épp olyan pontos, minden részletre kiterjedő útmutatás, minthogy teremtsünk munkahelyeket és lendítsük fel a gazdaságot. Mert ha mondjuk azt mondta volna, hogy sajnos az életben nem mindig mehetünk biztosra, de ez esetben igen, és ezért egyen mindennap friss államkötvényt, akkor az olyan életszerű lenne. Tudom, ez zavaró egy mai modern reklámban. Ehelyett a derék nagymester inkább beszámol arról különös és furcsa tulajdonságáról, ami őt igazán egyéniséggé teszi, miszerint ő nem csak a játékban szeret nyerni, hanem az életben is. Jó, tudom, ezt azért mondja, mert rájátszik arra a mindenkiben megbúvó alapvágyra, ami ugyanez. Mert hát ki nem szeretne mindenhol nyerni? Nagyon ügyesen lobbantja fel így a különféle célcsoportokban a vágyat az állampapír vásárlás iránt.  Amivel csak nyerni lehet, ugyebár. Biztosan. Persze lehet, hogy tényleg. Annak aki ért hozzá. Van garancia is. De ez most nem tárgya fejtegetéseinknek. Itt csak az a kérdés, hogy téged, aki nem ért hozzá, palira tud-e venni ez a reklám? Esetleg ha látod a sok öltönyös komoly embert, amint mosolyogva tapsolnak a sakktáblák mögött egy sorban állva, előttük a nagymester, aki szintén tapsol, akkor talán neked is komoly, megnyugtató állami érzésed lesz. Hisz olyan a kép, mint amikor az államfő áll mondjuk az általa kitüntetettek, vagy kinevezettek sorfala előtt. És ez olyan megnyugtató, bizalomgerjesztő érzés. Olyan államos. Olyan papíros. Olyan állampapíros.

Hogy azokkal mi lesz, akik zsigerből államellenesek? Akik esetleg nem kedvelik a jelenlegi kurzust? Mit tudom én. Pénzügyi tanácsadó? Különben is itt egy általános államról, a mindenkori államról van szó. Ne izélj már.

Egyébként a harapósszögi plebánosnak volt egy ötlete, amikor erről beszélgettem vele. Azt mondta, neki mindenki hisz itt a faluban, nagyon vallásos népek ezek. Ő egyébként költő is, ezért a helyi lapban így hirdetné:

Mi az mire minden pap ír?

Nem más az, mint állampapír!

******************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 7/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}