3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

CIB reklám

*************************

CIB Bank arculatváltás - 45s +++ Értékelés: 4,6/10

Na látják. Nem kell mindig kidobni megszokott figuráinkat egy arculatváltás miatt. Szegény Emese például belepusztult egy másik bank arculatváltásába. Igaz, a most szóban forgó bank lökött figurái legalább nem a bank alkalmazottai. Sőt! Az ARC-oknak szigorúan semmi közük a bankhoz. Tőlük akár meg is dögölhet.

Az alábbi klasszikus szerelmi háromszög történetben sem esik szó semmiféle bankról.

***************

***************

Mondom a történetben nem. Amit a megújult CIB Bank mutat be. A bank tehát olyan történeteket mutat be nekünk, amelyekben szó sem esik a bankról. Így szeretné elérni, hogy mindig a bank jusson eszünkbe, valahányszor egy olyan történetet látunk, amelyben nem szerepel a bank. Megfordítva, ha pedig olyan történetet látunk, amelyben van bank, arról meg jusson eszünkbe valami más. Mondjuk egy cica. Vagy egy hegedűtok.

Na de térjünk vissza az arculatváltáshoz. Ugyanis mostantól kezdve a logó egy emblémára és a márkanévre osztható. Az embléma narancsszínű négyzetben három lefelé fordított különböző színű "u" betű, felül vízszintes vonallal. Ezen új embléma megértését és bevésését segíti a mellékelt kis történet. Ugyanis ebben drámai változásoknak lehetünk tanúi az eddigi viszonyrendszerhez képest.

Valamiféle fogadással egybekötött, szabadtéri opera díszbemutatón vagyunk, ahol a Doki asszisztensét egy jó svádájú, olaszos külsejű fiatalember társaságában látjuk. Doki sehol. Ez az első megrázkódtatás. Eddig azt hittük, legalábbis én azt hittem, az asszisztenscsaj reménytelenül szerelmes a jóképű Dokiba, és ezt valahogy megértettük, mert nevezett leányzó nem éppen a szépség apoteózisaként volt megfogalmazva. Suba a subához, guba a gubához, a Dokinak nyilván van egy bomba nője valahol. És erre mit látunk? Állategészségügyi középkáder csaj arisztokratikus külsejű digóval az oldalán nyomul, a Dottore pedig magányosan pezsgőért indul, hogy bánatában az asztal alá igya magát. Ez ám az arculatváltás! És milyen szomorú a folytatás. A digó lehajol, valami virágot túr fel a szőnyegről, a Doki meglátja szíve alkalmazottját, megörül. Megragad két pezsgőt, azt mondja á, odalép, olasz feljön a felszínre, Doki megrendül, bambán néz. Olasz bellissima-nak nevezi Doki segédet. A karcsú leány meg nem érti, miért van a Dokinál két pezsgőspohár. Doki tréfával elüti, és koccint magával. Melodráma. És mi érezzük, valami örökre megváltozott. És már tudjuk is mi. Az arculat. Mert amikor a Doki azt mondja keserédes mosollyal az ajkán, hogy nagyon szomjas voltam, a cselekmény logikáját követve ekkor vezet át minket a narrátor az üzenetre: megújultunk. Tényleg, mintha a Doki szájából vette volna ki a szót. Megrendítő! Ja és hogy együtt a jövőről! Olyan szép. Hazaérkeztem. És ekkor hirtelen neked is beugrik, hogy mit jelent a fordított "u" betűs szimbólum. Hidd el, így van, mert velem is ez történt. Azonnal megértettem, hogy ez egy aquaduct. Tudod, római vízvezeték. Innen már könnyű volt kitalálni, hogy aha, mivel ez az Intesa Sanpaolo bankcsoport logója, a CIB ehhez a csoporthoz tartozik nyilvánvalóan, és ez vitathatatlanul bizalomnövelő tényező. És azt is rögtön felfogtam ezek után, hogy a színek nem jelenthetnek mást, mint a következőket:

- a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;

- a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;

- az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;

- a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.

Olyan volt nekem ez, mint a megvilágosodás. Vagyis olyan világosan láttam magam előtt a fenti értelmezést, mintha a honlapjukról olvastam volna.

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}