1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

*************************

Budapest Bank arculatváltás - 2x30s +++ Értékelés: 4,4/10

Nos kedves barátaim, mégiscsak van értelme a munkánknak. Hatásomra megváltozott a Budapest Bank marketing kommunikációs stratégiája. (Legalább e kritika elolvasásának idejére játsszuk azt, hogy hatásomra. Köszönöm.) Addig ostoroztam őket korábbi Emesés írásaimban (ld. ott), hogy jobbnak látták visszavonulót fújni. Csak hát valahogy ez sem sikerült igazán.

***************

***************

Odáig rendben van, hogy belátták, egy intézmény, amely úgy kíván tőkét felhalmozni, hogy előbb bizalmi tőkét halmoz fel, mégsem építheti kommunikációját egy félhülye, de legalább teljesen megbízhatatlan alkalmazottra. Ezért megpróbálják hát kommunikációjukban gyengéden háttérbe szorítani szegény Emesét, és itt mindjárt el is követik az első hibát. Mert akarják is, meg nem is. Vagyis Emese jól láthatóan továbbra is a Bank alkalmazottja marad, köze van a bankhoz, ami elgondolkodtató. Ezek olyan gyengék, hogy még egy alkalmatlan alkalmazottól sem tudnak megszabadulni? De hát olyan jópofa volt és olyan nagy sikert aratott! Na de most kabarénak tetszik lenni, vagy banknak? Vagy úgy is kérdezhetném, ha már derűsre vesszük mindenképpen a figurát, egy jópofa banknak tetszik-e lenni, vagy egy gyengébb kabarénak inkább? Arról nem is beszélve, úgy tűnik, a főszereplővé előlépő mellékszereplők sem látszanak az üzleti élet zsenieinek. Rajtunk kívül senkit nem izgat, hogy arculatot váltottunk. - mondja Gáspár, majd állítását a sztentori hang is megerősíti. Az a hang, amelyik a végső frankót szokta kimondani. Majd azt mondja ez a felső hang, hogy: a Budapest Bank ügyfeleit leginkább az érdekli, hogy ne kelljen felesleges és lényegtelen dolgokkal foglalkozniuk. Hát igen, például nem kell foglalkozniuk egy olyan lényegtelen dologgal, mint az arculatváltás, elvégre nem nagyon került többe, mint százmillió forint. Bagatell. Mert hogy tetszik tudni egy arculatváltásnak nincs különösebb marketing jelentősége, azt csak azért csináljuk, mert a főnök kisfiának ez a jele az óvodában, és karácsonyra azt kérte, hogy az apu dolgozóján is az legyen. És egy ilyen banknak adjuk életünket és vérünket, akarom mondani bizalmunkat és pénzünket.

A második, már szintén az új koncepció jegyében megalkotott szpotban a marketing kommunikációs csapat (gondolom) új szlogeneken töpreng. Mintegy belső pályázatot hirdetnek, a legjobb, egy mondatban megfogalmazott főüzenet kitalálója óriásplakáton lesz megörökítve. Feltehetőleg tekintet nélkül annak - esetleg elborzasztó - külsejére.

***************

***************

Két héttel később. Lezárult a pályázat. Ki a győztes? Nem, nem Emese. Úgy tudjuk meg ki az - nagyon szellemesen - hogy István kérdezi Gáspárt, hol van Nikolett? Ott van a Hősök terén - válaszolja Gáspár kétértelműen kuncogva. Mi persze rögtön sejtjük miről van szó. Igen, Nikolett a győztes, és nem ő személyesen van kint a Hősök terén, hanem csak óriásplakátos képe. Ja és a győztes szlogen:

Úgy gondoljuk, mindkettőnknek az az érdeke, hogy jól járjunk hosszú távon. Önök is, mi is.

Na mondjuk ez két mondat, de őszinteségében lebilincselő. Olyan, mint egy coming out. Egy bank nyíltan bevallja, hogy ő is szeretne jól járni a velünk való kapcsolatából fakadóan. A következő fokozat mondjuk az lehetne, a bank őszintén bemutatja, az ő jól járásának mértéke hogyan viszonyul a mi jól járásunk mértékéhez. Kíváncsian várom. Közben valóban láthatjuk a Hősök terén valóban felállított óriásplakátot Nikolettel. És ki az, aki éppen tönkreteszi?

Emese.

******************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}