4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

UHU reklám

*************************

Logo UHU pillanatragasztó – 30s +++ Értékelés: 6,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek tetszenek. Tényleg vannak ilyenek. Nagyon röstellem, meg szégyellem is magam emiatt, de elő-előfordulnak. Oké, mondhatjuk, szándékosan választok olyan reklámokat, amelyeket jól meg lehet cikizni, de jelezném, igenis nagyon könnyű dolgom van ebben a vonatkozásban. A hazai, vagyis a magyar nyelven üzenő reklámtérben elég kemény munka lenne nekem tetszőt találni, én pedig igen lusta ember vagyok. De hát vak tyúk is talál szemet…

***************

***************

Ez egy pillanatragasztó reklám. És ha szigorúan vesszük eddigi tanításaimat, vagyis ha eddig jó tanuló voltál, akkor mondhatnád, de hisz alapvető hibáktól hemzseg ez is. Például itt is csak a végén derül ki igazán, miről van szó. Itt is túl érdekes az elősztori, mindenki csak erre fog emlékezni, és rég elfelejti, mit kéne voltaképp megvenni. És ez mind igaz.

Csakhogy.

Valahogy itt köze van a végkifejletnek az előzményhez. Itt igazán mégsem csak a végén derül ki miről van szó. Ha például azt mondom, biztonság, és viccesen mutatok néhány élethelyzetet, amelyekben nem vagy biztonságban, majd egy banki hitelt állítok ezzel szemben, akkor az előzménynek semmi köze nem volt az utózmányhoz. Ja, de olyan is van, hogy szeretnél ezt-azt venni, és akkor banki hitel és mégsem tetszik nekem? Ott meg miért pont a te bankodat válasszam? Vagy vicceskedsz a hihetetlen szóval, és mondasz hihetetlen dolgokat mesékből, és akkor mellé teszed, hogy a te banki kölcsönöd is hihetetlenül jó? Hiszem, ha akarom. De ugye most nem azt várod tőlem, hogy az összes kreatív idétlenség fajtát felsoroljam. Majd nemsokára befejezem a Reklámkreatív antibölcsességek és hihetetlen hülyeségek nagyenciklopédiája, különös tekintettel az unsuspiciózus recipiensekre (gyanútlan befogadó) című bőrkötéses művemet, amit nálam lehet majd kötelezően megvásárolni igencsak méltánytalan áron.

Itt először is látunk egy akciófilm paródiát. Tök jó. Benne van egy rakás tipikus sztereotípia. Na akkor pont ezért fogunk csak erre emlékezni ugyebár, te nagyokos. Na pont azért nem, mert egyrészt az egyik sztereotípia pont a termékről szól, mert pont azt nem éri el majdnem az anyuka, pedig pont azt kéne, és itt szoktunk nagyon izgulni az ilyen filmekben, hogy jaj eléri-e, mert pont az élete, vagy valamelyik szerette élete múlik rajta, és pont szoktuk tudni, hogy az utolsó pillanatban pont eléri, mert még a film fele hátra van, és akkor abban ki szerepelne fő, vagy mi értelme volna a főszereplőnek tovább küzdenie, de pont azért mégis izgulunk, és ez pont a termék, ahol pont így izgulunk, izgulnánk, ha ez nem volna paródia, de így inkább mosolygunk, de mindenképpen bevésődik. Szerintem.

Másrészt azért nem csak az előzményre fogunk emlékezni, mert valódi, és az előzményhez szervesen illeszkedő megoldást látunk, vagyis tényleg sürgősen fel kellett ragasztani a dínó fejét, mert üvöltött a gyerek, mint egy dínó.

Mondhatnád, na de miért pont ezt a pillanatragasztót? Elsőre jogosnak tűnik a felvetésed, csakhogy Magyarországon nincs annyi pillanatragasztómárka, mint amennyi bank, vagy szupermarket, és egy jó kreatív ezzel tisztában is van, tehát itt nyugodtan támaszkodhat az ebben a reklámblokkban valószínűleg csak én leszek pillanatragasztó, és/vagy a pillanatragasztó reklámok nem gyakoriak, és/vagy az enyém a hatásosabb reklám, mint a konkurensé szerű hatásokra (nyilván ezekre vannak mindenféle szakszavak is), nem úgy, mint az egyéb, csordákban támadó szolgáltatók, pl. távközlés, hogy még egyet említsek. Persze mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, de ezt fel kell tudni ismerni. SWOT analízis, épp akartad mondani. Szóval mindegyikfélét lehet szarul csinálni. Meg jól is. Na ez egy nagy okosság volt, jegyezd meg.

Pista és Mari szerelmesek, és azért ragadt így össze a szívük, mert mint láttad, Ámor a nyilát ezzel a ragasztóval kente be. Találd ki, pozitív, vagy negatív példát mondtam-e? Ha esetleg mégis pozitívnak értékelnéd, akkor vegyél fel jó pénzért kreatívnak, van még ott ilyen ötlet, ahonnan ez jött.

Egyébként érdekes módon találtam a régebbi kritikák közt pont egy másik pillanatragasztós reklámot, ami szintén tetszett. Felhívom a figyelmet az írás végén megfogalmazott névtelen feljelentő levelemre, amelyet a reklámhatóságokhoz címeztem…

*******************************************************************************

Értékelés: 6,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 7/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10